Plzeňský Doosan dodá turbosoustrojí britské spalovně v Shepshedu
"V minulosti jsme s Doosan Škoda Power spolupracovali na jiných projektech spaloven odpadů a s jejich prací jsme byli spokojeni. Hitachi Zosen Inova se proto rozhodla v této spolupráci pokračovat poté, co se Doosan zavázal ke splnění všech technických požadavků projektu Newhurst," řekl manažer projektu Thomas Fick.
Provoz s vysokou účinností má podle plánu každoročně zpracovat až 350 000 tun nerecyklovatelného komunálního odpadu, z něhož se vyrobí elektřina až pro 80 000 domácností. "Půjde o jednu z energeticky nejefektivnějších instalací na světě," řekl Činčura.
Dodání hlavních dílů je plánováno na letošní listopad. Po dokončení montáže potrubí a elektrické části začnou inženýři s testy. První pára by měla být do soustrojí přivedena v říjnu 2022, do ostrého provozu naběhne celé zařízení o rok později na jaře.
Spalovna Newhurst v Shepshedu bude strategicky umístěná u dálnice M1 v regionu East Midlands. Na jižním okraji Shepshedu je unikátní 9,5hektarové druhohorní naleziště Newhurst Quarry, jediné svého druhu v Británii.
Hitachi Zosen Inova, která dodá na klíč celou budovu a technologii, je globální společnost působící v oblasti výroby energie z odpadu a plynu. Byla založená v roce 1933 jako firma Von Roll, později Von Roll Inova. Od roku 2010 je součástí Hitachi Zosen Corp.
Plzeňský Doosan podepsal už v srpnu kontrakt na dodávku turbosoustrojí o výkonu 77 MW pro chystanou spalovnu komunálního odpadu v obci Lostock Gralam nedaleko Manchesteru. Podnik ze skupiny Doosan Group má více než stoletou tradici výroby parních turbín. Produkuje a dodává turbíny s výkonem tři až 1200 megawattů. Využívají je paroplynové, uhelné, jaderné, kogenerační a solární elektrárny i spalovny biomasy. Firma s téměř desetinovým podílem na světovém trhu parních turbín má roční tržby mezi šesti až osmi miliardami korun.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (5)
Pavel Hanzl
1.4.2021 11:49 Reaguje na Miroslav VinklerZ topho přece jasně vidíte, že funguje.
Problém je, že těch odpadů je až neskutečné množství a recyklace i likvidace prostě nestíhá nikde na světě.
Pavel Hanzl
2.4.2021 10:48 Reaguje naSpalování samozřejmě problém je (produkuje nejen CO2), ale pokud produkuje teplo a elektřinu, ušetří se uhlí nebo ropa. Takže to je mírné, ale jednoznačné plus.
Řešení vidím na straně výrobce, kdy by určité skupiny výrobků musely mít shodné chemické složení, samostatně by se sbíraly a pak by se daleko jednodušeji recyklovaly.
Příklad:
PET lahve plus kanystry, sáčky, pytle atd. atd. atd. by byly z jednoho materiálu, výrazně označeném na samotném výrobku a šly by do výkupu a do jednoho kontejneru. Tím by výrobce získal poměrně velmi čistou surovinu pro další výrobu petek, sáčků, kanystrů atd. atd.
Plastové díly automobilů by byly zase jiná kategorie a jinak by se recyklovaly atd. atd., co se nedá zařadit vůbec, energeticky spálit.
Já vím, působí to naivně a nebude to tak jednoduché, ale vidím to jako cestu správným směrem.