Praha by mohla začít připravovat mýtný systém v centru
"Jsem přesvědčen, že dokud mýtný systém nezavedeme, tak se nám zásadně nezlepší ovzduší v centru města," uvedl.
Hlubuček o zavedení mýtného systému mluvil již dříve, jeho koaliční partneři zejména z TOP 09 nicméně jeho prohlášení spíše mírnili. Například předseda TOP 09 Jiří Pospíšil v minulosti uvedl, že nejprve je nutné dostavět oba okruhy.
Hlubuček dnes řekl, že na akčním plán pro udržitelnou energii a klima (SECAP) magistrát pracuje asi dva roky a radní by jej měli brzy schvalovat. Zavedení mýta je podle něj jedním z hlavních bodů plánu. Letos podle něj také magistrát nechal udělat ohledně mýta studii od firmy Ernst & Young.
Koaliční partneři nicméně podle Hlubučka nejsou o plánu přesvědčeni. "Přiznám se, že zatím ze strany rady je k tomu rezervovanost," řekl. Dodal, že pokud rada schválí SECAP v navržené podobě, která záměr obsahuje, půjde to brát jako deklarování vůle k tomu začít s přípravami na mýtný systém. Ty však i v nejlepším případě potrvají roky, je například nutné změnit minimálně jeden zákon, dodal Hlubuček.
Zastupitelé Prahy loni schválili závazek, se v metropoli do roku 2030 sníží množství emisí oxidu uhličitého o 45 procent a do roku 2050 bude metropole bezuhlíková. Velkou většinu emisí uhlíku a dalších škodlivin v Praze produkuje právě doprava.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Jirka Černý
17.12.2020 11:19 Reaguje naJiří Daneš
16.12.2020 23:26Břetislav Machaček
17.12.2020 08:58No a pro Prahu i jinde platí: Koho jsme si zvolili, tak nám vládnou!
Veškerá mýta jsou návrat do středověku, kdy se mýto vybíralo u mostů
a městských bran. Kdo na něho měl, pokračoval v cestě, kdo ne, tak
zůstal před bránou. No a tak kdo bude chtít jezdit po Praze autem, tak
bude platit mýto a kdo ne, tak nechá auto na periférii a pojede dál
MHD. Co by za to dali lidé z menších měst nebo dokonce vesnic, přes
které proudí tranzitní doprava a nemají ani naději na obchvaty?
Že by začali vybírat mýto taky? Možná by to nebylo marné jak si sami
vydělat na ten obchvat a nebo alespoň část dopravců odradit od průjezdu
obcí. Je to sice poněkud ujeté, ale je to téměř totéž a taky to zákon
neřeší a neumožňuje omezit takové dopravní zatížení. Naopak se vybírá
mnohdy mýto na souběžné dálnici a dopravci -šetřílci jezdí po těch
nezpoplatněných okreskách. Tady to často ani nikoho z centrálních
institucí nezajímá. Takže nic nového pod slunce, protože to tu už bylo.