https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/prodej-hybridnich-vozu-do-konce-cervence-stoupl-o-ctvrtinu-na-37.542-aut
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Prodej hybridních vozů do konce července stoupl o čtvrtinu na 37.542 aut

21.8.2025 14:28 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Prodej nových aut s hybridním pohonem za sedm měsíců letošního roku vzrostl meziročně o 24 procent na 37 542 vozů. Z toho prodej plug-in hybridů se zvýšil o 69 procent na 5920 aut. Prodej čistých elektromobilů se zvýšil o 60 procent na 7980 aut. Vyplývá to ze statistiky Svazu dovozců automobilů.
 
Nejprodávanější hybridní značkou je i nadále Toyota se 7245 vozy, druhá je Škoda s 5100 vozy a třetí je Mercedes-Benz s 2865 prodanými hybridními auty. Mezi elektromobily vede Škoda s 2824 auty, druhá je Tesla s prodejem 1241 vozů a třetí Volkswagen s 561 vozy.

"Čtvrtinový nárůst prodejů aut s hybridním pohonem dokládá, že tyto vozy získávají více a více na oblibě u českých řidičů. Ti vítají hlavně nízké provozní náklady s nižší ekologickou zátěží. Podobný trend očekávám i u plug-in hybridů," uvedl ředitel Toyota a Lexus ČR Martin Peleška.

"Evidujeme nárůst zejména v oblasti hybridních pohonů, kde se podíl auto úvěrů za sledované období v roce 2025 oproti roku 2024 více než zdvojnásobil. V datech SDA na první pohled sice nemusí procento hybridních pohonů na celkových registracích vypadat nijak závratně, nicméně, jejich počet velmi rychle roste, plug-in hybridy dokonce rostou rychleji než čisté elektromobily," sdělil Jaroslav Kumbera ze společnosti Raiffeisen - Leasing. "Potvrzuje to trend posledních let, v rámci kterého kupující hledají kompromis mezi spalovacími a elektro pohony," dodal.

Celkový prodej nových aut od ledna do konce července vzrostl o pět procent na 143 456 vozů.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (4)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Radek Čuda

21.8.2025 15:40
Taky aby ne, když každé druhé auto je dnes nějaký ten hybrid.
A nic proti Peleškovi a Toyotě vůbec, ale když se člověk podívá na emise těch hybridů, tak to fakt v kombinovaném provozu není proti novým nehybridním motorům žádná sláva.
Plug-in, pokud se nedlabe na nabíjení je už jiný příběh, ale taky za jiné peníze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

21.8.2025 15:52
Plug-in hybrid považuji za nesmyslný projrkt, elmotor, baterie a ještě dvoulitrový dýzlák v jednom krámu, který váží dvě tuny a jezdí se s ním pro rohlíky. Spojuje nevýhody obou systémů.
Odpovědět

Radek Čuda

22.8.2025 12:20 Reaguje na Pavel Hanzl
Protože jste trubka.
Jednak s tím vaším "dýzlákem" je dělá prakticky jen MB, pokud mne paměť neklame, jednak plug-in umožňuje absolvovat drtivou většinou cest okolo komína jen na elektřinu a současně absolvovat delší trasy bez omezení elektromobilu.

Třeba v Bruselu měli už před léty aplikaci, která řidiče při vjezdu do centrální části upozornila/požádala, aby z důvodu kvality ovzduší přepnul pouze do EL módu.

Jistě, pokud to někdo nafasuje jako služebák, protože firma chce vypadat eko a ještě k tomu dostane firemní CCSku, tak je to k hovnu, ale to není chyba koncepce pohonu.

Ale pokud vám to udělá radost, na MD mají podobný názor jako vy, protože jako správní státní úředníci předpokládají u lidí jen to nejhorší ... asi podle sebe ... ;-)
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.8.2025 11:18 Reaguje na Radek Čuda
Pokud majitel nenabíjí baterie z externího zdroje, (proč by to dělal že, má přece ekoauto), veškerou energii ten krám čerpá z benzínu, čili nic.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist