Projekt se snaží o to, aby školy více využívaly zahrady pro výuku
"Na zahradě se dá v podstatě učit jakýkoliv předmět. Dá se tam učit matematika, dějepis. A ten trend, kdy se děti učí venku, už je v Česku celkem rozšířený," řekla Martina Petrová ze spolku Přírodní zahrada, který se na projektu podílí.
Vzhled zahrady si může každá škola upravit podle své volby. Pokud chce mít takzvanou přírodní zahradu, musí však splnit určitá kritéria. "Tím základním je, že se nepoužívají žádné chemické prostředky. Vše je ponecháno přirozeným procesům," uvedla.
Do projektu Edugard se zapojily školy z menších obcí i velkých měst. "Smyslem toho je nemít takzvaný záhumenek a vytěžit z toho co nejvíce produktů. Školní zahrada má sloužit i jako sociální prostor," uvedl Miroslav Procházka z pedagogické fakulty Jihočeské univerzity, která se na projektu rovněž podílí.
Školy se od loňského podzimu mohly účastnit soutěže s názvem Pěstuj, zkoumej, vyprávěj! Do akce se zapojilo více než sto projektů z českých a rakouských škol. "Sice odborná porota vyhlašovala výsledky, ale ty nejsou tak důležité, protože ocenění si zaslouží každá zúčastněné škola," řekla Petrová.
reklama