Protihlukové stěny podél železnice jsou nebezpečné
Na akci byly hasiči vybaveni veškerou dostupnou technikou. Pokus o rozřezání stěny motorovým rozbrusem byl však po dvou minutách ukončen, protože oba typy kotoučů se rychle opotřebily. Do zdi se hasičům podařilo udělat pouze dva patnácticentimetrové zářezy. Stejně dlouho trval neúspěšný pokus o řez za pomoci elektrody za hoření kyslíku. Stěnou se nepodařilo proniknout, na rozdíl od pokusu o proniknutí stěnou „Heraklitovou“, který byl úspěšný.
„Je tedy zřejmé, a dnes již potvrzené, že tyto stěny snižují zásadním způsobem bezpečnost železniční dopravy,“ píše Dopravní web a dodává, že navíc spolykaly miliardy z kapes daňových poplatníků. Jedinou možností, jak se dostat přes protihlukovou stěnu, je její rozebrání jeřábem. Tedy opačný postup než při budování. Než se však jeřáb na místo dostane, bude se jednat o zdržení záchrany v řádech hodin. A s přibývajícím časem úspěšnost záchrany zraněných klesá. Podle Dopravního webu není jasné, kdo v takovém případě bude zodpovědný za případné následky pozdního zásahu záchranářů.
Podle Dopravního webu je způsobů ochrany před hlukem více než jen betonové zdi. Po čtvrteční akci by se prý měla okamžitě zastavit výstavba zdí snižujících bezpečnost železniční dopravy. Nařízení vlády prý stanovuje pouze limity ochrany před hlukem a vibracemi a nikoliv způsob, jakým se mají provádět. Výběr opatření je na zadavateli stavby.
„Místo výstavby řady sporných protihlukových stěn podél tratí by se ušetřené miliardy mohly využít na podporu vozového parku železničních vozidel, a to jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. Zejména nová vozidla s novými podvozky mají hlučnost menší až o 8 decibelů, což odpovídá útlumu hluku pomocí protihlukové stěny,“ komentuje cvičení Miroslav Vyka ze Svazu cestujících ve veřejné dopravě.
Podle článku „Dlouhodobé spekulace o protihlukových stěnách se potvrdily" zveřejněném na serveru Dopravní web dne 6. května 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Vegetace má zásadnější problém - 10. 5. 2011 - M.Z.Skodlivost hluku (pokud neni opravdu enormne silny, ale to nebudeasi pripad rychliku svisticiho nekde Portou Bohemikou) je asi do znacne miry psychologicka zalezitost. Dovedu si predstavit, ze stejny hluk za zelenym zivym plotem mi vadi min, nez kdyz tam zadne kere nejsou. Narodil jsem se v baraku jen asi 100 m od (pomerne frekventovane, i kdyz ne tak jako hlavni dvoukolejne tahy) zeleznice. Mezi nasim domem a telesem zelezne drahy pozdeji vyrostla budova obcanske vybavenosti, nyni opustena, schovana mezi vzrostlymi stromy a schazi se tam (jak o vikendu pozoruji) ruzne multikulturni zivly. Hadejte, jaky hluk mi stonasobne vic vadi, zda jedouci "rychlik" z Tanvaldu do Prahy (ma tedy diesel lokomotivu starou asi 50 let, je slyset na mnoho kilometru) nebo krik cikanky "nebudes pomlouvat me rodice, jdi do pici". Byt v decibelech je ten vlak i dnes asi hlucnejsi (i kdyz v noci uz jezdi vlaku podstatne min, nez kdysi samozrejme) |



Ochránci zakázali používat zábavní pyrotechniku v nejcennějších částech Jeseníků
Lapeni mezi nádherou a škodlivostí. Dají se ohňostroje udělat nějak jinak?
Ředitel liberecké zoo doufá, že omezení pyrotechniky zklidní konec roku