Protihlukové stěny podél železnice jsou nebezpečné
Na akci byly hasiči vybaveni veškerou dostupnou technikou. Pokus o rozřezání stěny motorovým rozbrusem byl však po dvou minutách ukončen, protože oba typy kotoučů se rychle opotřebily. Do zdi se hasičům podařilo udělat pouze dva patnácticentimetrové zářezy. Stejně dlouho trval neúspěšný pokus o řez za pomoci elektrody za hoření kyslíku. Stěnou se nepodařilo proniknout, na rozdíl od pokusu o proniknutí stěnou „Heraklitovou“, který byl úspěšný.
„Je tedy zřejmé, a dnes již potvrzené, že tyto stěny snižují zásadním způsobem bezpečnost železniční dopravy,“ píše Dopravní web a dodává, že navíc spolykaly miliardy z kapes daňových poplatníků. Jedinou možností, jak se dostat přes protihlukovou stěnu, je její rozebrání jeřábem. Tedy opačný postup než při budování. Než se však jeřáb na místo dostane, bude se jednat o zdržení záchrany v řádech hodin. A s přibývajícím časem úspěšnost záchrany zraněných klesá. Podle Dopravního webu není jasné, kdo v takovém případě bude zodpovědný za případné následky pozdního zásahu záchranářů.
Podle Dopravního webu je způsobů ochrany před hlukem více než jen betonové zdi. Po čtvrteční akci by se prý měla okamžitě zastavit výstavba zdí snižujících bezpečnost železniční dopravy. Nařízení vlády prý stanovuje pouze limity ochrany před hlukem a vibracemi a nikoliv způsob, jakým se mají provádět. Výběr opatření je na zadavateli stavby.
„Místo výstavby řady sporných protihlukových stěn podél tratí by se ušetřené miliardy mohly využít na podporu vozového parku železničních vozidel, a to jak v osobní, tak i v nákladní dopravě. Zejména nová vozidla s novými podvozky mají hlučnost menší až o 8 decibelů, což odpovídá útlumu hluku pomocí protihlukové stěny,“ komentuje cvičení Miroslav Vyka ze Svazu cestujících ve veřejné dopravě.
Podle článku „Dlouhodobé spekulace o protihlukových stěnách se potvrdily" zveřejněném na serveru Dopravní web dne 6. května 2011.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
zpět ke špuntům do uší...? - 9. 5. 2011 - ŤavaJá mám naopak dojem, že cílem "oficiálních míst", co se protihlukových bariér týče, není ušetřit, ale co nejvíc utratit. Navzdory bezpečnosti, potřebnosti, estetice... V poslední době se tyto bariéry stavěly už téměř všude, i tam, kde neměly vůbec žádný význam. I proti vůli místních, kteří by raděj snesli trochu toho hluku, než žít celý zbytek života ve stínu ohromné ohyzdné zdi. Zcela absurdně se od trati oddělují i bývalé železniční domky (leckdy vlastněné železničními fandy, kteří chtěli "bydlet u trati")... |



Ochránci zakázali používat zábavní pyrotechniku v nejcennějších částech Jeseníků
Lapeni mezi nádherou a škodlivostí. Dají se ohňostroje udělat nějak jinak?
Ředitel liberecké zoo doufá, že omezení pyrotechniky zklidní konec roku