https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/pruzkum-raznejsi-kroky-proti-oteplovani-zada-skoro-90-procent-svetove-populace
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Průzkum: Ráznější kroky proti oteplování žádá skoro 90 procent světové populace

13.2.2024 10:50 (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ve světě panuje téměř všeobecná poptávka po vystupňování boje proti klimatickým změnám. Uvádějí to autoři mezinárodního průzkumu, v němž 89 procent lidí uvedlo, že vlády v jejich zemích by měly dělat víc ve snaze zmírnit globální oteplování. Tým evropských vědců zároveň zjistil, že lidé "systematicky podceňují" ochotu svých spoluobčanů zapojit se do klimatického úsilí.
 

Zjištění čtveřice ekonomů z Německa a Dánska se minulý týden objevilo na webu odborného časopisu Nature, samotné dotazování však proběhlo už v letech 2021 a 2022. Účastnilo se ho bezmála 130 000 lidí ve 125 zemích světa, které dohromady tvoří přes 90 procent světové populace i ekonomiky.

Na otázku, zda by jejich národní vlády měly dělat víc v zájmu boje proti globálnímu oteplování, odpovědělo kladně 89 procent respondentů. "Ve více než polovině zemí z našeho vzorku poptávka po výraznějším vládním úsilí přesáhla 90 procent," dodávají vědci.

Průměrná teplota ve světě stoupla od konce 19. století přibližně o 1,2 stupně Celsia a experti se shodují, že pro zpomalení klimatických změn je potřeba razantně omezovat uhlíkové emise vytvářené především spalováním fosilních paliv. V opačném případě podle nich čekají lidstvo čím dál častější a intenzivnější extrémy počasí, jako jsou vedra, požáry či záplavy. Světoví lídři v roce 2015 slíbili, že se budou snažit udržet oteplování výrazně pod dvěma stupni Celsia, podle expertů OSN ale dosud přijatá či projednávaná opatření nestačí.

Nová studie naznačuje, že většina lidí by byla ochotná na boj proti klimatickým změnám dávat setinu svého příjmu. Konkrétně řeklo 69 procent dotázaných, že by jim nevadilo každý měsíc přispět jedním procentem příjmu jejich domácnosti. Zároveň však respondenti v průměru odhadovali, že jen 43 procent jejich spoluobčanů je připraveno takový příspěvek učinit.

"Jinak řečeno, jednotlivci po celém světě silně podceňují skutečnou ochotu svých spoluobčanů přispět na obecné blaho," uvádí autoři průzkumu. Tento nesoulad označují za faktor podkopávající snahy o zmírnění klimatických změn.

Podle čtveřice vědců je klíčové šířit povědomí o silné podpoře zelené politiky ve světě. "Spíše než opakovat obavy hlasité menšiny, která se staví proti jakékoli formě ochrany klimaty, potřebujeme efektivně sdělovat, že velká většina lidí po celém světě je ochotná konat proti klimatickým změnám a očekává to i od svých národních vlád," dodávají.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (119)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

TS

Tonda Selektoda

13.2.2024 11:21
Jinými slovy, čtenáři časopisu Nature se domnívají. A co si o tom myslí čtenáři Čtyřlístku, nebo Zemědělského týdeníku? Ptal se jich někdo?
Zase jeden průzkum zájmového časopisu, který hodnotí čtyři ekonomové a čtenářům se tím podsouvá myšlenka o devadesátiprocentním smýšlení celého lidstva!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 11:36 Reaguje na Tonda Selektoda
"Účastnilo se ho bezmála 130 000 lidí ve 125 zemích světa, které dohromady tvoří přes 90 procent světové populace i ekonomiky."
Z článku.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.2.2024 12:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Žádat je málo , musí pro to také něco udělat, že - čeho všeho se z toho blahobytu dobrovolně zřeknou, co !
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 13:25 Reaguje na smějící se bestie
To nevím. Ale lidé v normálních státech investují do OZE, plní grýndýl, kupují elkáry, recyklují odpad atd. atd. a hodně lidí prostě nekupuje žádné cypoviny, které nutně nepotřebují. Třeba já.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

13.2.2024 13:56 Reaguje na Pavel Hanzl
Chovám se stejně až na ty elkáry.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:36 Reaguje na Michal Uhrovič
Já jezdím malým nissanem note už asi 13 let, jezdím málo, jezdí s ním i žena a dcera. To mi připadá dost úsporné, kolik lidí za tu dobu ojezdí 3 auta?
Odpovědět
kk

karel krasensky

13.2.2024 18:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Styd se ty i tvá rodina já jezdím na kole ukrajina
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:16 Reaguje na karel krasensky
Ale s dvotaktem z kozího dechu, jinak se to nehne z místa.
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

3.3.2024 17:07 Reaguje na Pavel Hanzl
Není to dost úsporné, 90 procent globální populace je úspornější.
Odpovědět
DV

DV

13.2.2024 18:45 Reaguje na Pavel Hanzl

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
MM

Milan Milan

13.2.2024 22:06
Stačilo to dát jednou ne? A pokud nemáte něco k věci, tak takové bláboly, spíše urážení diskutjících ani na ekolist raději nedávejte. To si nechte do nějaké své intelektualní skupiny.
Odpovědět
MM

Milan Milan

19.2.2024 21:12 Reaguje na Pavel Hanzl
Který normální stát myslíte? Např. v Německu přestali dotovat elkáry, a prý opět sází na uhelky a plynovky. Vlna populismu opadla. GD je výmysl nemocných mozků nějakých nevládních pomatenců,nebo PR Greta, finančních a.s. navázaných na struktury OSN, a politicky vyprázdněných struktur EU. Normální státy se starají o hospodářský rozvoj, sociální smír, kulturu, bezpečnost svých obyvatel.... ale i odolnost a soběstačnost obyvatel k přežití v krizových či válečných situacích..... Kde tam vidíte na prvním místě neskutečné dotace a kšefty pro finanční a marketinkové skupiny, buzerace a regulace občanů??
Odpovědět
kk

karel krasensky

13.2.2024 19:32 Reaguje na Pavel Hanzl
Žadné oteplování neexisuje.To všechno je pouze fake a dezinformace proruských agentu,kteří proti nám vedou hybridní válku a snaží se rozvratit naši liberalně demokratickou společnost
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.2.2024 11:01 Reaguje na Pavel Hanzl
Přes 90 % světové populace... Z těch 90 % představují víc než polovinu Indie, Čína, Indonézie, Pákistán, Nigérie (+větší část Afriky), Bangladéš a Brazílie.
I kdyby těch 130 tisíc lidí bylo z těchto států, tak se tam zúčastnily 3 setiny promile obyvatel.
To je fakt přesvědčivé.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.2.2024 21:20 Reaguje na Tonda Selektoda
„Jinými slovy, čtenáři časopisu Nature se domnívají.“

To jste špatně pochopil. Výsledky mezinárodního průzkumu Gallupova ústavu nevypovídají nic o názorech čtenářů časopisu Nature.
Odpovědět
kk

karel krasensky

14.2.2024 15:38 Reaguje na Majka Kletečková
Dovolte,abych Vám paní Klečková oponoval.Taky jde o to z jakých konkretních zdroju,konkretní člověk přebírá informace,které pak formují jeho myšlení.Například chvílka pro tebe a AHA uvadějí jiné informace než Vámi citovaná media.
Odpovědět
JS

Jarek Schindler

17.2.2024 04:51 Reaguje na karel krasensky
Řekl bych, že záleží na tom jak je formulovaná otázka. Nikdo asi neodpoví, že mu na klimatu nezáleží a že pro něj nechce něco udělat. To ovšem zase nemluví o tom jestli skutečně něco dělá. Atd.
Odpovědět
ig

13.2.2024 11:34
Děsivé jak se historie opakuje. Naprostá většina lidí podporuje společenskou změnu xxx (dosaďte co chcete). V půlce minulého století naprostá většina lidí podporovala boj proti buržoasii, aby se nakonec dozvěděli, že oni sami jsou buržoasie a jejich dílna na výrobu vrbových košťat se bude nadále jmenovat Služby venkovu n.p. a ředitelem tam bude Pepek Vyskoč co pásal husy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 11:37 Reaguje na
Co to melete? Zjišťování světového veřejného mínění je otázka max posledních 20 let.
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.2.2024 12:04 Reaguje na Pavel Hanzl
ale to neznamená, že to má známé aspekt z historie opakující se.
Každá idea skončí tím, že se zastaví u nás samotných. Ego nemůže dovolit, aby jsme se označili za škůdce a tak se hledá vnitřní nepřítel jako je Boje za kde co, abychom po utracení mnoha peněz a ztráty času a energie zjistili, že jsme to zase my a naše neukojitelné libido co likviduje tuto Zeměkouli pod úsměvnými názvy bojem za cosi pro cokoliv nebo uhlíková neutralita a další neveselé budovatelské názvy zelených (mimo jiné) revolucionářů, kteří neumí zírat do zrcadla, protože jejich civilizační nenažranost pohání globalizaci spotřeby a zhýralosti ve snaze růstu ekonomiky a životní úrovně založené na utrácení stále větších balíků peněz aby ti, co ty peníze tisknou ) státy) zjistili, žejsou zadlužený až po uši a cvičí s nima pár nýmandů globálních firem ve vidině globálního byznysu a regionální nekonkurenceschopnosti ještě nakonec vlezeme do EU který je globalizačním projektem samo o sobě ale tak nějak na ten dotační komunismus nedá koukat natož žít.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:51 Reaguje na Jaroslav Řezáč
To je plácalismus jak z Kremlu, taky dostáváte noty?
Na světě platí dvě nepřekročitelná dogmata. Ekonomický růst - tj. životní úroven a svoboda se neomezeně přemnožovat.
Takže KAŽDÝ!!! kdo s klimatem chce skutečně něco udělat (ne jen žvanit), tak to musí respektovat a jediná cesta je dekarbonizace, jako součástí grýndýlu.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

18.2.2024 20:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Účinná dekarbonizace a grýndýl jsou dvě zcela odlišné věci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 11:39 Reaguje na
Preboga, komunistický puč podporovala velmi malá část veřejnosti.
Odpovědět
ig

13.2.2024 11:54 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale skoro všichni podporovali nový, sociálně spravedlivý svět :-) To jaký měl být způsob realizace už ve svém nadšení přehlédli.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:37 Reaguje na
Nepodporovali, nebojte. Komáři vyhráli volby u roce 1946 a ty další, co měly být v r. 48, by už tutově řachli. Proto museli udělat ten puč.
Odpovědět

Radek Čuda

13.2.2024 14:09 Reaguje na Pavel Hanzl
Pokud to fakt byla nějaká velmi malá a tedy zanedbatelná část společnosti, tak někdo něco v únoru 48 docela prokoučoval.

Nicméně ona to bohužel zase tak malá část nebyla ....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:41 Reaguje na Radek Čuda
Jak velká část společnosti, o tom se můžeme hádat, Ale prokaučovali to politici. Ppředevším Beneš, který se se Stalinem paktoval už od roku 1943 a především Gottwald, který byl přímo stalinův vohnout. A demokratičtí politici se potáceli jako dnes, jen dost mi tam nesedí role Jana Masaryka.
Odpovědět

Radek Čuda

14.2.2024 11:10 Reaguje na Pavel Hanzl
JM možná nebyl zlý člověk, ale byl prostě zbabělec. Nicméně pokud pokud by proti Únoru byla skutečně valná většina společnosti, tak lze s úspěchem pochybovat, že by skutečně proběhl tak jak proběhl.

Těch lidí, co bylo fakt natvrdo proti Klémovi zase až TAK moc nebylo. Bohužel a samozřejmě díky tomu, že že část těch nejstatečnějších zařvala za okupace , plus zbytek společnosti si nedokázal moc předstatvit, co je s bolšány čeká.
Odpovědět
ig

14.2.2024 12:23 Reaguje na Radek Čuda
AFAIK je to přesně tak. Kdysi jsem se o tom hodně bavíval s pamětníky (dokud ještě žili), ty události v letech 45-48 mě zajímaly. A víceméně všichni se shodovali na tom, že tu dobu považovali za ideální příležitost ustanovit společenský řád, který by byl nějakým způsobem spravedlivější a proto volili progresivní strany (a komouši se tehdy méně hloubavým lidem skutečně mohli jevit jako progresivní).
Odpovědět
LB

Lukas B.

14.2.2024 15:20 Reaguje na
jo. v generaci mých prapra a prarodičů bylo velké trauma hospodářská krize, postoj "západu" k mnichovu a válka a podpora komoušů byla mezi prostým lidem nadaným volebním právem opravdu velká. volební výsledky 1946 mluví jednoznačně (jakkoli k jejich svobodnosti lze mít výhrady, některé strany nemohly kandidovat). nutno říci, že i ta dělnická třída vystřízlivěla velmi rychle, nejpozději při státním bankrotu (měnové reformě). jestli ekologisté potřebují ke vystřízlivění státní bankrot...
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.2.2024 11:11 Reaguje na
Jojo.
To je právě ten problém, že pro myšlenky, které se tváří jako "progresivní", vždycky hlasují především ti méně hloubaví lidé...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 17:18 Reaguje na Radek Čuda
Český národ byl oblbován už od svého vzniku v 19. století a je celý postaven na silně zmanipulované historii, především Palackým, za 1. republiky vládnoucími politiky. A ti se logicky dali k hitlerovi a to byly příčina Mnichova. Jenže Beneš lidem nalhal "zradu Západu" a už to jelo. Na tom komáři rozjeli své demagogie, v roce 46 dostali asi 40% a polovina stran nemohla vůbec kandidovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2024 09:46 Reaguje na Pavel Hanzl
Sorry jako, vypadlo mi, že Sudeťáci byli šikanováni a proto se dali k Hitlerovi, ne naši.
Odpovědět

Radek Čuda

15.2.2024 11:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Jako že za Únor vlastně může TGM, jo:-)))?

Tak ... taky je to názor;-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 17:39 Reaguje na Radek Čuda
Ne. Netvařte se jako Studnička. Šikan Sudeťáků byl naprosto všeobecný úzus, i tak osvícený podnikatel, jako byl Baťa, se chubil tím, že jeho fabriky nazaměstnávají jediného Sudetskéo Němce. Za krize 30. let to byl fakt problém, německá firma neměla šanci dostat státní zakázku atd. atd. Runcinmanova komise to přece jasně popsala.
Odpovědět

Radek Čuda

19.2.2024 14:16 Reaguje na Pavel Hanzl
Píšete o oblbování a manipulování historie vládnoucími politiky za 1. republiky. A na to reaguji. Problematika Sudet je jen malou částí uvedeného a je potřeba si na férovku přiznat, že paternalistický přístup ke Slovensku, o Zakarpatské Ukrajině ani nemluvě nebyl zase o tolik lepší.

A mně to nutit nemusíte, vy tu vždy tu 1. rep. adorujete, já nidy netvrdil, že by to byla nějaká hitparáda.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.2.2024 11:08 Reaguje na Pavel Hanzl
Jojo. A tak se stalo, že KSČ a KS Slovenska získaly ve volbách 1948 dohromady 214 ze 300 mandátů.
Vy jste historik na jedničku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 17:40 Reaguje na Karel Ploranský
V rocve 48 žádná volby nebyly.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

13.2.2024 11:46 Reaguje na
Souhlas, teď běžel v TV dokument o socialismu v Číně a SSSR, prošpikovaný záběry i že Západu,50.-60roky.
Všichni chtěli mír, komunistické vůdce apod.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:42 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ten váš svět naopak je ale v důdledku o tom vůdci, což si asi neuvědomujete.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
Vaše stálé plivání na EU a celý Západ je Putinův zájem, tohle si má myslet věštšina Čechů. Což si bohužel už ale myslí.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.2.2024 18:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Asi vám uniklo, jaký příspěvek pan Vinkler napsal v názorech a komentářích. Jelikož jsem také podobné zdroje četl, plně mu věřím. Prolhaným ekologistům ani dobrý den.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:23 Reaguje na Michal Ukropec
Naše starší populace má v hlavě natlučený ten bolševicmus natvrdo. A tohle znají demagogové a velmi šikovně toho vyžívají. Pomocí jednoduchých hesel (oslovují lidi, kteří se nikdy do hloubky nepodívají). Vytvoří jako srovnání EU s eurosajuzem. Stačí napsat schůze, závazek, plán, politické rozhodnutí atd. atd. a vohnouti už bečí nadšením.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

13.2.2024 12:56 Reaguje na
1*
Odpovědět

Jaroslav Řezáč

13.2.2024 11:51
to jsou zase pecky.
Jedna věc je chtít a druhá na to mít.
Vtipné je, že když se tak trápíme oteplováním, měli bychom se spíš zajímat o Zateplování a tedy čím budeme topit v arktických mrazech.
Tím, jak se ledovce roztávají, dostává se do oceánů sladká voda, která vytlačuje slanou, proto se nějak opovážlivě zasoluje Balt, protože Balt je všeobecně nejméně slané moře, které má průměrnou hloubku 30m.
Tím, jak prší, tak to pomáhá zastavovat teplý Golfský proud, který vykrmuje oceánský teplý proud, následkem čehož Evropa upadne do Zimy s velmi nízkými teplotami.
Odpovědět
TJ

Tomáš Jelínek

13.2.2024 11:58
Byla položená špatně otázka. Zněla, kolik jste ochotní dát, ale měla znít, co jste ochotni obětovat. A to je jiná káva. Nicméně pořád nechápu, co je myšleno pod termínem kroky proti oteplování? Protože jestli si někdo myslí, že snížením produkce CO2 se zastaví oteplování, který je je globálním procesem, tak je tedy buď hlupák, nebo naiva. Už jenom z toho důvodu, že jakýkoli podobný proces nesmírnou setrvačnost. Navíc i kdyby se nám to povedlo, jakkoli je to nepravděpodobné, ustavilo by stejně jiné klima než známe teď.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

13.2.2024 12:40 Reaguje na Tomáš Jelínek
Mě připadá, že proti oteplování bojuje jenom EU. Svět se snaží snížit využívání fosilních palit a závislosti na nich.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:54 Reaguje na Michal Uhrovič
Velmi hluboký omyl. Svět jede grýndýl daleko rychleji, než my, Čína dává na OZE 500 mld. baků, USA 600 a EU 150.
Čína je lídrem v OZE technologiích, (panely, baterie), má největší nárůst elektromobility a staví nejvíc OZE (i jádra).
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

13.2.2024 20:36 Reaguje na Pavel Hanzl
No zkuste přečíst todle. https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/brusel-zelenou-chudobu-vsem.A240211_160130_p_ekonomika_nef
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:32 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tohle jsou pořád ty stejné kecy, pořád, pořád dokola, bé bé bé zchudneme zkrachujeme bé bé čtu to nejméně 10 let a mezitím Evropa zvládla dvě velmi hluboké krize, covidovou a především plynovou, která byla cílena jako přímo likvidační. A je na vrcholu vývoje, takže nezrychluje, problém má s tím, že se tam tlačí lidi z celého světa. Proč asi?
Tak co furt bečíte?
Babišistán spáchal gigantický dluh BILIÓN kaček, tím zablokoval růst ekonomiky a blokuje snahu o nápravu, ale pořád se máme jak prasata v žitě.
Ještě nám i zvýšili rating.
Počkejte si, až hlupe koblihy zvolí zase estébáka, to bude teprv důvod bečet!!!
Odpovědět

Radek Čuda

15.2.2024 11:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Do Evropy se fakt netlačí lidé z celého světa, to by bylo zlatý. A co se sem tlačí víme všichni.

Evropa je na vrcholu a proto stále víc a víc za USA zaostává ... no to je fakt vrchol. Asi jako u vás doma.-))).

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 17:43 Reaguje na Radek Čuda
USA má jiný vrchol a ta společnost je jinak stavěná a vládne v ní jiná morálka i světonázor.
Odpovědět

Radek Čuda

19.2.2024 14:17 Reaguje na Pavel Hanzl
Takže je vlastně každý na vrcholu vývoje ... toho svého. Tak to jo, to pak sedí:-)))
Odpovědět

Radek Čuda

14.2.2024 11:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Já vám jasně odzdrojuji, že například Čína do OZE dávává méně než EU, a ani ne za týden zase píšete furt ty samé blbosti.

S vámi je fakt zbytečné vést jakoukoli slušnou diskuzi a je jen otázka, zda jste tak hloupý, nebo tak prolhaný.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 17:22 Reaguje na Radek Čuda
Vaše "zdroje" jsou pořád jen ty stálé, dezolátní plky.
Odpovědět

Radek Čuda

15.2.2024 11:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, nedělejte ze sebe ještě daleko většího pitomce než jako obvykle, jasně jsem vám poslal odkaz na článek, ve kterém byly uvedeny investice Číny do všech druhů OZE.

Ale můžete ukázat jaký jste frajer a dát sem sám nějaké odkazy na ta vaše hausnumera co se Číny a zejména USA týče.

Jenže na to nemáte a zase stáhnete ocas a budete kňučet.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.2.2024 12:01
Naštěstí není žádný problém, aby těch 90% ochotných dobrovolně přispívalo setinou svého příjmu na záchranu planety. K tomu přece normální člověk nepotřebuje vládu, která mu ty peníze bude brát nedobrovolně.
Dnes je dokonce možné díky digitalizaci individuální rozlišení takových lidí. A pak to může vypadat tak, že při platbě kartou já u pumpy zaplatím za benzín 20 Kč/l a těch 90% zodpovědných 30 Kč/l.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

13.2.2024 16:55 Reaguje na Richard Vacek
Totální pitomost, jak dycky.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.2.2024 17:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy byste se nestyděl, kdyby na vaše náboženství museli proti své vůli přispívat i pohani?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:39 Reaguje na Richard Vacek
Vy to nechápete, jenže je velká chyba, že to "zelené náboženství" žádné náboženství není . Protože jen to dokáže lidi vybudit ke skutečným činům. Všimněte, si, že prakticky veškeré nejen kulturní dědictví lidstva ze všech civilizací, je především sakrální. Víra hory přenáší. Pokud lidé nebudou mít víru, že dokážou kumatickou tragédie zvládnout, tak se uvaříme ve vlastní šťávě. čus.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

13.2.2024 20:37 Reaguje na Pavel Hanzl
No co vy na to? https://neviditelnypes.lidovky.cz/ekonomika/brusel-zelenou-chudobu-vsem.A240211_160130_p_ekonomika_nef
Odpovědět
RS

Roman Smutny

13.2.2024 12:29
vzhledem k medialni masazi nejen medii ale bohuzel i ve skolach, ze zeme shori pokud se CO2 zmeni z tech 0,04% na 0,05% :-D nebo jak je to presne prezentovano .... jo vlastne, ono se nikde nemluvi o tom, kolik je toho CO2 ve vzduchu a ti pitomci z americkeho kongresu pro nedavnem slyseni si mysleli ze 5-8% heh
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:42 Reaguje na Roman Smutny
Proč tady prezentujete, že nevíte nic o ničem? Proč si nepřečtete alespoň úplné základy klimatologie, prezentované v populární formě skoro všude?
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

13.2.2024 12:38
Tady na ekolistu diskutující ví všechno nejlíp a ví, jak se má lidstvo chovat dalších stovky let. Ale pouze o tom píší a diskutují a vzájemně si nadávají. Reálný přínos je skoro nulový nebo regionální (pro svět nula).
Že si někdo něco přeje neznamená, že to tak bude.
Takže úplně zbytečná studie a článek.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:44 Reaguje na Michal Uhrovič
Vše je zbytečné, všechno je harapak na vyhození, já budu čumět na bednu a nadávat na režim , dokud si nepřijde zubatá. Děkuji už jsem blul.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2024 08:46 Reaguje na Pavel Hanzl
A přesně tak se chováte Hanzle...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 17:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Muhehehheheh svět naopak je naprosto kouzelný!! Já jsem tu snad jediný, který brání demokracii a Fialovu vládu a vy takový kdák!!! To nevymyslíš!!
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

14.2.2024 21:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy jste tu jediný, kdo plive na současnou vládu kvůli plánované výstavbě JE, dezolát Hanzl.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.2.2024 09:53 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vy jste fakt úplně mimo? Já píšu pořád, že JE je pro nás NUTNOST!! Bo její elektřinu budeme NUTNĚ POTŘEBOVAT!!! Napište si to někam a učte se to nazpaměť.
Já jen pochybuji, že jsme schopni to postavit, bo další vládu bude stavět Babiš s Okamůrou, což je ekonomický propad.
Odpovědět

Radek Čuda

15.2.2024 11:50 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy píšete každou chvíli něco jiného, jak se vám to zrovna hodí a jak se vám to zrovna přesype v kebuli.

A pan Studnička má samozřejmě pravdu, nedávno jste tu psal o tom, jak záměr na výstavbu 4 bloků JE nesmysl a jak se to nikdy neuskuteční a nezaplatí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 17:45 Reaguje na Radek Čuda
Omyl. Já jsem napsal názor ekonomů, co musíme udělat, abychom to mohli zafinacovat. Že jste to nepochopil, za to fakt nemůžu.
Odpovědět

Radek Čuda

19.2.2024 14:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Pan Studnička vás citoval sakum prdum a doslova ... takže tu nekalte vodu, stáhněte vocas a zkuste to příště a lépe.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

15.2.2024 12:25 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak níže máte vaše kydance, které jste tu psal 6.2.
Máte v hlavě tak vymleto, že si nepamatujete, kdy jste co psal dezoláte.

Pavel Hanzl6.2.2024 10:42
Ještě jsem nezaznamela mohutný potlesk jaderných nadšenců (většina jsou to ropáčci), že budeme stavět 4 jaderné bloky za cha cha asi 2 BILIÓNY!!! Už dnes by cena proudu vycházela na dvojnásobek, než z OZE (řádově 120 - 150 eur) a to se počítá s dnešními cenami a dodržení termínu!! Dost šílená představa.

Pavel Hanzl6.2.2024 11:50 Reaguje na Jaroslav Studnička
V téhle vládě má rozhodující slovo ODS a ta je zaprděná taky velmi slušně (odpor k euru). Ten nápad na 4 bloky je dost komický, to je fakt.

https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/nemecka-vlada-se-dohodla-na-strategii-pro-vystavbu-novych-elektraren#diskuse
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 17:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vás to fakt baví, že? Jasně, že 4 bloky jsou šílená představa a já mám OPRÁVNĚNÉ pochybnosti, že zafinacujeme jeden. Proč? Bába minule propálil bilión a jak se dostane k moci, rozjede to naplno, což je pro nás totálka.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.2.2024 18:29 Reaguje na Pavel Hanzl
Vyvracet vaše lži a demagogie je povinnost dezoláte.
Odpovědět

Radek Čuda

19.2.2024 14:19 Reaguje na Jaroslav Studnička
A je fajn, že se vždy najde někdo, kdo na to má nervy. Bo v případě Hanzla by to zlomilo i Sysifa.
Odpovědět
LB

Lukas B.

13.2.2024 12:54
jéje, kdybych na ty odpustky dával jen procento svého příjmu, jejda, to bych si pískal.

reálné průměrné zdanění je velmi zjednodušeně (dejmetomu podle dne daňové svobody) zhruba 45%. ono se to počítá blbě, spokojme se s nejjednodušší a vlastně skvěle vymyšlenou definicí, to jest poměr veřejných výdajů k hrubému domácímu produktu (kde je mimochodem implicitně odpověď na otázku, jestli zaměstnanec placený z veřejných peněz platí daně, a jak je to vlastně s dph na zboží zakoupené starobním důchodcem). a kolik procent veřených výdajů jde na různé eko-eko úlitby (třeba fotovoltaický tunel). k tomu je nutno připočíst něco, co se počítá ještě hůře, a to je "zdanění obstrukcí" (od nemožnosti koupit auto nevybavené drahými fičurami které nechci přes nutnost nechat si vytvořit všelijaké průkazy energetické náročnosti po dražší dopravní infrastrukturu).

čili ano, též jsem velmi nadšen myšlenkou přispívat na kroky proti oteplování jen jedním procentem příjmu.
Odpovědět
pk

pepa knotek

13.2.2024 13:02
A co těm údajným 90 % brání, aby šli příkladem a snížili svou uhlíkovou stopu hned. Stačí otočit pákou na HUP doprava a plyn nepoteče, vyhodit kotel na dřevo a uhlí, odpojit se od el. distribuční soustavy a využívat jen svůj větrník a FVE, místo auta na ropné palivo si koupit elektrické, nekupovat každoročně tzv. módní zboží, nelétat po světě letadly sem a tam atd. Až nám to předvedou v reálu, jak jim to půjde, tak můžou tihle "zachránci planety" něco vykládat.
Odpovědět
MM

Milan Milan

13.2.2024 13:19
Mně, ani lidí v mém okolí se nikdo z té agentury neptal. Ale já se ptal a málem jsem dostal přes h..bu. Taky nevím jestli je nějaký názorový vzorek cca 1000 respondentů na jeden stát dost nebo málo na takový globální závěr?
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

13.2.2024 21:44 Reaguje na Milan Milan
Výzkumy volebních preferencí populace ČR renomovaných agentur se běžně dělají na vzorku cca 1000 respondentů. Pro závěry týkající se populace dohromady za oněch 125 zemí tvořících 90 procent světové populace je rozsah skoro 130 000 respondentů naprosto dostačující.
Odpovědět
MM

Milan Milan

13.2.2024 22:14 Reaguje na Majka Kletečková
To nemyslíte vážně. Takový vzorek ze 125 států nevypovídá o ničem, o výběru a složení respondetů ani ťuk. Nakonec rád bych viděl celou tu statistickou zprávu. Víte-li kde se dá najít dejte odkaz. Pouze cit......"Uvádějí to autoři mezinárodního průzkumu, v němž 89 procent lidí uvedlo, že vlády v jejich zemích by měly dělat víc ve snaze zmírnit globální oteplování."
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

14.2.2024 12:12 Reaguje na Milan Milan
Nemám čas číst článek v časopise Nature, na který ČTK resp. ekololist odkazuje, ani hledat nějaký quality report z onoho průzkumu. Pro mne je směrodatné, že průzkum prováděla seriózní společnost, která patří ve světě mezi nejzkušenější a nejlepší instituty pro výzkum veřejného mínění (Gallup World Poll). Díky tomu nepochybuji o tom, že samotný výběr respondentů byl realizován dostatečně kvalitně tj. vědecky podloženým pravděpodobnostním výběrem nebo na základě empirických zkušeností prověřeným kvótním výběrem statistických jednotek.

Něco jiného je samozřejmě znění a pokládání otázek dotazovaným. To bývá i u renomovaných agentur někdy poplatné tomu, kdo si výběrové šetření objedná a zaplatí.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

13.2.2024 13:22
Výsledek ankety vždycky záleží na tom, jak se kdo zeptá.
Tady to vypadá, že otázku formulovali zelení propagandisté a podle toho to taky vyšlo.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

13.2.2024 18:50 Reaguje na Radim Polášek
Nevěř statistice, kterou jsi sám nezfixloval. Julius Caesar.
Odpovědět
LB

Lukas B.

13.2.2024 19:30 Reaguje na Michal Ukropec
vsadím se s Vámi o láhev slušného alkoholu, že autorem citátu je někdo jiný (respektive že každý vygůglujeme desítky osobností, kterým je tento výrok připisován).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:48 Reaguje na Michal Ukropec
Šak nemusíte. Ale to skutečně nikoho absolutně nezajímá, statistika dost často rozhoduje podstatné věci a její metody jsou všeobecně známé a hlavně: velmi často se ověřují ve volbách. Takže se pořád zlepšují postupy a systém sběr dat, takže výsledky jsou dost přesné.
Důležité je ale vždy vědět, jak je položena otázka.
Odpovědět
RV

Richard Vacek

13.2.2024 13:46
Smutné je, že těch 90% lidí nedovede zachraňovat planetu samo, ale potřebují k tomu politiky, kteří jim na to seberou peníze.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:49 Reaguje na Richard Vacek
Někteří seberou, ale většina světa jede přesně naopak a do dekarbonizace jdou gigantické kačáky, což kritizují ropáci njevíc.
Odpovědět

Radek Čuda

13.2.2024 14:15
No, když vezmu, že u nás je medián cca 37 litrů, z toho je procento 370 kaček ... no to máme skoro všichni splněno ve všech možný poplatcích a platbách s prstem v ... kdekoli.
Odpovědět
MS

Miroslav Skuček

13.2.2024 18:45
Tak to je opravdu výzkum!!
Jediní, kdo to myslí vážně je Evropská komise.. A i ta už zjistila, že kvůli tomu se naprosto změní národní vlády - výrazný posun k pravicovému extrému, odejití z EU a odmítání Green deal.. Takže asi tak.. Co Amerika a Čína, Afrika??
Kdepak ti mimozemšťané žijí?? Do toho ráje chci taky..
A aby bylo jasno - klimatickou změnu povazuji za skutečnou a to, vo se děje, výrazně překračuje prognózy z let minulých..
Není šance to zastavit..
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 08:55 Reaguje na Miroslav Skuček
Žvaněním nesmyslů a fedrováním pod kotel se to skutečně nezastaví.
Čína dává na OZE asi 500 mld.dolarů ročně, je na špici v elmobilitě i zelených hi-technologiích. USA dává asi 600 mld. (EU 150), takže celý grýndýl jede po celém světě daleko rychleji, než v Evropě.
A naši ropáčci žijí ve vsvětě naopak a bečí, že z grýndýlu zchudneme, přitom zchudneme, když do to nepůjdem.
Vždycky v historii všechny hi-technologie vedly k prosperitě a bohatství.
Odpovědět
pk

pepa knotek

14.2.2024 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Někdo na tom dobře rejžuje a zbohatne, ale tahle kolonie to určitě nebude.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.2.2024 17:26 Reaguje na pepa knotek
Na čem? To by mě fakt zajímalo.
Odpovědět

Radek Čuda

14.2.2024 11:15 Reaguje na Pavel Hanzl
Opět lži a nepravdy ... viz příspěvek výše.
Odpovědět
An

Antioxid

13.2.2024 19:00
Tak to by mě docela zajímalo, jak oslovili skoro 90% světové populace. Pokud je nás cca 7,5 miliard pak 90% je cca 6,75 miliardy. To nás autor článku považuje za negramotné?
Odpovědět
LB

Lukas B.

13.2.2024 19:19 Reaguje na Antioxid
mechanismy na výzkum veřejného mínění (volebních prefwerencí nebo čehokoli podobného) jsou velmi solidní empirickou disciplínou (nepíšu vědou, je to spíš řemeslo) která funguje. na výběr respondentů existují mnohokrát otestované a nakalibrované "kuchařky" a jestli máme 2000 nebo 100000 respondentů je docela egal (tohle není duchařina, to je skutečné řemeslo a výsledky mají svoji cenu na trhu). problém ovšem je, jak se položí otázka, jestli se zjišťuje opravdu názor a z něj predikce chování, nebo snaha respondenta dělat se lepším nebo odpovídat v emocionálním rauši nebo dokonce z odpovědi něco falešně vyvozujete zkresleným logickým řetězcem. což, obávám se, právě v tomto případě nastalo.

kupříkladu: na dotazníku jsou fotky vyzáblých dětí s nafouklými bříšky, a nastavíte si falešný řetezec: má rád přírodu - potom nechce aby se měnilo klima - je ochoten se uskromnit. uvedete respondenta do emociálního rauše, zeptáte se na to první, a do výsledků napíšete to poslední.
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.2.2024 15:49 Reaguje na Lukas B.
Jen matematicke upresneni - zda mame 2000 nebo 100 000 respondentu na tom (pri stejnych ostatnich podminkach) docela zalezi presnost je neprimo umerna odmocnine z poctu respondentu
Odpovědět
SH

Stanislav Hrouzek

13.2.2024 19:31
Tak to je s jistotou naprostá lež...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

13.2.2024 20:43
Docela zábavné čtení. Víte, co mě vždy spolehlivě pobaví? Že k tématu oteplování, o němž tady 99% přispívajících neví zhola nic, samozřejmě včetně mě, se rozvede vášnivá diskuze. K odborným konkrétním tématům, která Ekolistu sluší, tak maximálně do sedmi příspěvků. Nestálo by za to, vážená redakce, už to oteplování jaksi vypustit z portfolia??
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

13.2.2024 20:52 Reaguje na pavel peregrin
Asi bych nechal tak, redakce ví, co dělá. Ono k tomu oteplování se totiž zjišťují stále nové věci, např. o tryskovém proudění lidstvo do II. sv. nevědělo, za kontinentální drift byl A. Wegener (1912!) ostouzen a "vypískán". Až časem mu dostalo uznání. Na novou sondu Amíci namontovali aparáty s s 25x lepším rozlišením, přičemž pólům se doposud nevěnovali... To se za 10-20 let máme těšit na novoty!
Odpovědět
DV

Daniel Višňovský

14.2.2024 14:18 Reaguje na Milan Milan
Peskujte si laskavě své špinavé spratky, já jsem to poslal jednou. Že se zacyklila tahle dementní chatová aplikace, za t nemohu. A ano, počítač nebo automobil je v případě Hanzla - překlep, místo n má být j, cypovina, protože to jako geront nepotřebuje.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.2.2024 12:06
Každý průzkum je poplatný přání zadavatele. Agentura vybere respondenty
a připraví otázky tak, aby odpověděli "správně". Někdy to pouze udělá od
stolu a stačí to taky, aby inkasovala za průzkum. Nepotkal jsem člověka,
který by byl dotazován třeba na výsledky voleb. Asi nejsou ti lidé tím
"reprezentativním" vzorkem pro požadované odpovědi. Takže přesný součet
nepřesných a nebo vylhaných čísel mne nemůže ovlivnit v mém přesvědčení
o těch rázných krocích proti oteplování. To chce totiž každému konkrétně
říci, čeho se bude muset zříci a co bude muset sám vykonat. Pak se ho
dotázat znovu a čísla budou zcela jiná!
Odpovědět
LB

Lukas B.

14.2.2024 14:14 Reaguje na Břetislav Machaček
jak s těmi průzkumy je, to vlastně nikdo (kromě insiderů) doopravdy neví. v této branži se točí velké peníze (tedy především měření účinnosti marketingových kampaní), a rozhodně tam nejsou samí hlupáci a diletanti. samozřejmě je otázkou, jestli je výstup něco objektivního, nebo jestli je to nějakým cargo kultem a fakticky to slouží za tichého souhlasu a za prospěchu velkých kluků k vyvádění financí z korporátů ven (že by byl celý svět tak prohnilý, to samozřejmě může být pravda, ale je to trochu paranoidní). v každém případě existuje v případě politických výzkumů velké pokušení výsledky na zakázku manipulovat (příkladem budiž legendární fantastický nárůst volebních preferencí zelených pár měsíců před volbami 2006, který dostal do té doby marginální straničku do parlamentu, zůstává velice podezřelý).
Odpovědět
MZ

Miloš Zahradník

15.2.2024 15:46
Chce to hlavne raznejsi kroky proti oteplovacskym fanatikum. Snad uz pristi pondeli daji zemedelci durazne na vedomi, co si o tom mysli oni
Odpovědět
RP

Radim Polášek

16.2.2024 20:27 Reaguje na Miloš Zahradník
1+++
Odpovědět

Viktor Šedivý

16.2.2024 01:22
Lidi jsou ochotni dát procento příjmů - ale v EU už teď dávají desítky procent a půjde to nahoru.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

16.2.2024 20:27 Reaguje na Viktor Šedivý
1+++
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.2.2024 10:34
Cituji: "...89 procent lidí uvedlo, že vlády v jejich zemích by měly dělat víc ve snaze zmírnit globální oteplování. Tým evropských vědců zároveň zjistil, že lidé "systematicky podceňují" ochotu svých spoluobčanů zapojit se do klimatického úsilí." Zajímavé.
Já tomu celkem věřím, že když se občana kdekoliv na světě někdo zeptá, jestli si myslí, že by jeho vláda měla pro něco dělat víc, než dělá, tak že odpoví ANO. Jiná věc ovšem je, jestli si plně uvědomuje, o co jde a co to znamená pro něho osobně. A jestli je opravdu ochoten udělat něco i on sám. Protože kdyby ano, tak první věc, kterou by každý jedinec z těch údajných 90 procent světové populace musel udělat, je že by přestal plodit další Pozemšťany. Respektive přestat s plozením po dvou, nanejvýš třech dětech. To se ovšem neděje, populace přibývá raketovým tempem.
Hodnověrnost toho tvrzení o 89 % světové populace je nulová. Ono totiž stačí trochu počítat. 10 nejlidnatějších států tvoří dohromady polovinu lidstva. Z nich vynechám USA, kde nevzniká přírůstek plozením, nýbrž imigrací. Rusko přibývá málo. I tak v té desítce zbydou 4 miliardy lidí. V osmi státech.
Řekněme, že ve všech ostatních státech světa opravdu úplně všichni řekli ano. Čili zhruba 50 % lidstva.
Aby byla pravda, že ano říká 89 % Pozemšťanů, v těch 8 státech zbylých z nejlidnatější desítky by muselo říci ano nejméně 78 % obyvatel. A já bych opravdu rád viděl, jak někdo dokázal položit tu otázku více než 3 miliardám lidí zrovna v Indii, Číně, Indonézii, Nigérii, Pákistánu, Bangladéši…

Když už někdo chce lidem lhát, měl by jim lhát méně průhledným způsobem.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

16.2.2024 10:49 Reaguje na Karel Ploranský
Na tom co jsem napsal vůbec nic nemění to, že průzkumu se zúčastnilo 130 000 lidí. Nevadí mi, že je to jen cca 1 setina promile lidstva. Podstatné je, že tázaní nepochybně patřili do té nejvyspělejší skupiny. Už proto, že se jich vůbec bylo MOŽNÉ zeptat.
Úplně směšný je argument, že dotázaní vyjádřili ochotu vzdát se 1 procenta příjmu své domácnosti.
Vážení - zkusili jste si někdy položit otázku, o kolik procent příjmu nás Čechy (ale v podstatě všechny Evropany) obrala a ještě oberou opatření, která protlačují politici? Od Energiewende (která už teď stojí Němce víc než jsou ochotni akceptovat), až ke Grýndýlu?
Kolik nám ubrala z kapsy jen samotná přehnaná podpora fotovoltaiky?
A pozor: Němci i my to jedno procento můžeme dát. Polovina lidstva ho ale nemá Z ČEHO dát...
Ale natáhnout si před souloží prezervativ, to může udělat každý.
Když to každý udělá, problém oteplování je z poloviny vyřešen. Vlády, ty ho fakt nevyřeší - a kdo tomu věří, je mírně řečeno naivní.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 17:54
Já zkusím pro Studničku a Čudu maximálně zjednodušené sdělení:

Jsem pro výstavbu nových jaderných bloků, ale pochybuji, že jsme schopni je zafinancovat.

Jestli i tohle je pro vás příliš složitá úvaha, tak sorry jako, jedenodušeji to neumím.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.2.2024 18:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak se zeptám počtvrté a je to zcela jednoduchá otázka...

Hanzle, na kolik vyjde dekarbonizace postavená pouze na OZE bez nových JE?

Když dle vás nejsme schopni výstavbu 4 bloků JE zafinancovat...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 22:11 Reaguje na Jaroslav Studnička
A proč se preboga ptáte mě? OZE se platí průběžně a průběžně výkon nabíhá, erár platí nějaké dotace (jak komu) ale jinak si to financují sami lidi a celé je to průběžný systém, kde se nemusí čekal 15 let, než ten mastodont něco za ty kačáky vyplkne. V dnešní extrémně nestabilní situaci je nutné se prostě zajišťovat na nejnižší úrovni, rodina, ulice, obec, město.....
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.2.2024 09:06 Reaguje na Pavel Hanzl
Aha, tak jste se opět projevil jako analfabet.

1) Vy tu tvrdíte, že na výstavbu 4 bloků nemá ČR finance. Přitom absolutně netušíte, kolik by vyšla dekarbonizace bez nových JE, tedy pouze s OZE. Ujišťuji vás, že ta suma přesáhne několik bilionů Kč.
Navíc výstavba pouze jednoho bloku by v rámci dekarbonizace nic moc nevyřešila.

2) Uvažované 4 bloky JE se taky budou stavit postupně, stejně tak se postupně bude za tuto realizaci platit.
Domovními FVE dekarbonizaci opravdu nezrealizujete. To je opět vaše mylná dojmologická představa.

Tak jste se opět projevil jako analfabet.
Odpovědět

Radek Čuda

19.2.2024 14:23 Reaguje na Pavel Hanzl
Město moře kuře stavení ... no, aspoň něco si pamatujete.

A pan Studnička to napsal úplně přesně, na jednu stranu mít osypky z financování JE ... a nikdo netvrdí, že to jsou drobné ... a na druhé hýřit optimismem pokud jde o náklady na náhradu fosilu OZE ... a teď mám na mysli kompletní náhlady se vším všudy včetně sítí a akumulace ... to fakt není úplně znakem zdravě kritického myšlení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.2.2024 22:16 Reaguje na Jaroslav Studnička
Tady vůbec nejde o to, co něco stojí. Estébák rozjel dluhovou spirálu a pokud se dostane opět k moci, první padne kurs kačky a tím nastane brutální inflace. Za dluženy se nám propadl rating (jestli víte, co to je) a za Stanjury nám ho hodili zase nahoru.
To je klíč a pokud se to zas zdupe, mnůžeme jakékoliv cha cha "jaderné" bloky pustit z koblihy, pojede boj o holej.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

18.2.2024 09:10 Reaguje na Pavel Hanzl
S tím kolik budou stát nové 4 bloky JE jste začal sám a teď najednou: "Tady vůbec nejde o to, co něco stojí."?

Máte v tom totální chaos...
Odpovědět
MM

Milan Milan

18.2.2024 09:05
Politici se dělají z lidí srandu a debilní loutky. NS 2 únik plynu, teď Kazachstán dlouhodobý únik plynu, potopetné tankery a ropné skvrny, válečné zplodiny a dunění milionů tun munice, burcující OSN s navázanými finančními a clima organizacemi (info včera) a.s. bohatnoucími a disponující obrovskými financemi...... O čem se tady chtějí s obyčejnými lidmi bavit, co a jakým právem po nich chtějí? Aby se uskrovnili pro budoucí generace? Ale politici a státy můžou provádět co chtěji a to je v pohodě?
Odpovědět

Viktor Šedivý

18.2.2024 22:46
No jasně že kdekdo odsouhlasí, že "vlády .. by měly dělat víc" *)

A kolik lidí odsouhlasí, že jejich životní úroveň by měla zásadně klesnout - a jejich děti že se budou mít ještě hůř?


*) tak pitomou otázku pokládá někdo, koho vůbec nezajímá žádný názor, chce jen potvrdit svoji obsesi
Odpovědět
RP

Radim Polášek

19.2.2024 13:24
To je krásně vidět, jak si to lidi "žádají", viz demonstrace zemědělců v EU.
Článek je spíš zelená dezinformace.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist