První jez na Labi se má stavět na konci příštího roku
Podle jeho slov by náklady na výstavbu vodních děl neměly přesáhnout původně navrhovaný objem šesti miliard korun. Výstavbu jezů na našem území podle Kocourka podporuje i ministerstvo dopravy Spolkové republiky Německo (SRN). Výběrové řízení na generálního dodavatele vodních děl má být podle Kocourka vypsáno nejdříve počátkem roku 2005.
Budoucí generální dodavatel má v rámci výběrového řízení splnit podmínku, aby podstatnou část subdodavatelských prací zajišťovaly firmy z Ústeckého kraje. Cílem je vytvořit na stavbách obou vodních děl stovky nových pracovních míst v regionu silně postiženém nezaměstnaností.
Výstavba vodních děl bude vedle očekávaného ekonomického přínosu pro Českou republiku důležitá i proto, že od roku 2006 bude minimálně na jeden rok omezen provoz na hlavní železniční trati mezi státní hranicí se SRN, Pirnou a Drážďany kvůli rozsáhlé rekonstrukci. Statutární zástupce hejtmana Ústeckého kraje Jaroslav Foldyna považuje vodní dopravu v kombinaci s budoucí mezinárodní dálnicí D 8 z Prahy do Drážďan za nejlepší a nejhospodárnější formu nákladní dopravy mezi Českou republikou a Evropskou unií.
Součástí vodního díla Prostřední Žleb na Děčínsku má být vodní elektrárna, kterou chce postavit nejmenované zahraniční konsorcium firem. ČIA to řekl statutární zástupce ústeckého krajského hejtmana Jaroslav Foldyna. Starostové dotčených obcí v lokalitě budoucího jezu Malé Březno požadují, aby součástí vodního díla byla silniční komunikace mezi obcemi Malé Březno a Povrly na Labskoústecku.
Ústecký kraj i ministerstvo dopravy považují výstavbu dvou vodních děl na dolním Labi za významný faktor pro rozvoj české ekonomiky a zvýšení zaměstnanosti v Ústeckém kraji. Výstavbu jezů podporuje i Krajská hospodářská rada Ústeckého kraje a Hospodářská a sociální rada Ústeckého kraje.
reklama