https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/saudsky-ministr-uvedl-ze-bez-energeticke-bezpecnosti-nelze-resit-klima
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Saúdský ministr uvedl, že bez energetické bezpečnosti nelze řešit klima

17.10.2025 00:57 | MOSKVA (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Bez energetické bezpečnosti a hospodářské prosperity nelze řešit otázky udržitelnosti a klimatu. Prohlásil to saúdský ministr energetiky princ Abdal Azíz bin Salmán na konferenci Ruský energetický týden v Moskvě, napsala agentura Reuters.
 
Generální tajemník Organizace zemí vyvážejících ropu (OPEC) Haísám Ghais na téže konferenci zdůraznil, že svět bude potřebovat výrazně více energie, než spotřebovává dnes. Podle něj si ropa i v roce 2050 udrží zhruba 30procentní podíl na světových zdrojích energie a celková poptávka po primární energii do té doby vzroste o 23 procent.

Mezinárodní agentura pro energii (IEA) naopak tvrdí, že pokud to svět myslí vážně s naplňováním klimatických cílů, nemělo by se již investovat do žádných nových ropných a plynových projektů.

Saúdská Arábie má silný globální vliv díky svým rozsáhlým zásobám ropy. V současné debatě o dopadech klimatických změn, které podle odborníků urychluje spalování fosilních paliv, však odmítá přistoupit na opatření, která by snížila jejich spotřebu, uvedla dříve agentura Reuters.

Saúdská Arábie i v době ruské invaze na Ukrajinu udržuje dobré ekonomické vztahy s Moskvou, se kterou spolupracuje v oblasti energetiky a technologií pro výrobu elektřiny. Obě země stojí v čele skupiny OPEC+, která sdružuje státy OPEC a její spojence. Saúdská Arábie se pro Rusko stala klíčovým partnerem poté, co Evropa uvalila na Moskvu sankce v reakci na válku na Ukrajině.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (94)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

17.10.2025 08:02
Ať už jsou vztahy k Moskvě či ropě u Saudů jakékoli, na vyřčené pravdě že: "Bez energetické bezpečnosti a hospodářské prosperity nelze řešit otázky udržitelnosti a klimatu." To je fyzika a ekonomie.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 08:22 Reaguje na Slavomil Vinkler
Samozřejmě. Proto Evropa mohutně buduje kapacity v OZE, bo nemá vlastní energetické zdroje.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2025 09:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdo je to ta Evropa? Parta OZE lobbistů posílajících obrovské veřejné prostředky do svých kapes?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:38 Reaguje na Jiří Svoboda
Zkuste nějak přiblížit, kteří lobbisté a jak posílají do svých kapes obrovské veřejné peníze z budování OZE.
Já znám jen ropáky, uhelné a agrární barony atd., dnes se balíkují ještě zbrojaři.
OZE jsou investičně - technologicky prostě drahé a levná ropa snižuje jejich ekonomiku, proto se dotují. U nás ale daleko méně, než fosil.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.10.2025 09:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Občasné zdroje energie, slunce, vítr a další, jsou přece zadarmo, ne? Tak proč ty veliké náklady? Aha, OZE jsou vlastně jen občasné! A ty mezery je třeba vyplnit nějakým tím fujky, fujky, fosilem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:18 Reaguje na Jaroslav Pokorný
NE. Ty technologie jsou drahé. Píšu to pořád dokola, ověřte si to. Samozřejmě zálohy to taky zdražují i když ta občasnost tam není. V Severním moři fučí prakticky pořád, za rok je tam jen pár bezvětrných dnů a ne všude zaráz.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2025 10:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Lžete Hanzle, v Severním moři nefučí prakticky pořád.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
Prakticky vůbec. čus.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2025 10:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Jste prolhaný dezinformátor. Stejnou lež jste psal včera pod jiným článkem.
Odpovědět

Radek Čuda

17.10.2025 14:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Ale no tak .. on si prostě nemůže pomoct ... to je jak Haškův Baloun a žrádlo:-).
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2025 13:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Dostatečně zpolatnit veškerý fosilní uhlík administrativně nenáročnými a spolehlivými metodami je ten nejpřirozenější tržní tlak na dekarbonizaci. Pak se ovšem stane to, že za ty vybrané peníze přemrštěně podporujeme jen některá dekarbinizační opatření jako OZE, a trh kompletně zničíme. Z takové přemrštěné podpory profitují hlavně dodavatelé OZE, kteří ceny dodávek o část dotací uměle nadsadí.

Ty vybrané peníze se mají lidem plošně vrátit, aby sami rozhodovali, jak s nimi naloží. A když budou vědět, že uhlík bude čím dál tím dražší, pak to udělají co nejšikovněji ve prospěch snižování své uhlíkové stopy. Současné i budoucí.

Pořád mám ale obavu, že nemáte na to, abyste to pochopil. Ale možná jednou překvapíte.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:51 Reaguje na Jiří Svoboda
"Dostatečně zpoplatnit veškerý fosilní uhlík administrativně nenáročnými a spolehlivými metodami je ten nejpřirozenější tržní tlak na dekarbonizaci".
Tohle považuji taky za nejlepší postup, který by byl skutečně velmi účinný.
Jenom tam schází detail: prováděcí předpis.
Jak k tomu donutíte JAKÉHOKOLIV těžaře a producenta, především z Ruska, Arábie, Venezuely atd. atd., případně z trumpistických USA. ptám se opakovaně, nikdy jste neráčil odpovědět.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 12:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale mnohokrát jsem ráčil. Napsal jsem o tom i článek na Ekolistu, viz kapitola 1.

https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-svoboda-trh-ktery-je-schopen-zachranit-klima
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 17:19 Reaguje na Jiří Svoboda
Je to velmi hezké a taky naivní, jako koncept marxismu. Ale to hlavní tam zase neí.
"znečištění atmosféry fosilním uhlíkem má svou cenu a ta je vždy zaplacena".
Fakt? I těmi, kteří na klimatickou změnu nevěří a nemají vůbec žádný pochopitelný důvod něco platit?
Tak se dají donutit? A kým? Když vidíte zcela impotentní OSN, tak to asi
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 17:22 Reaguje na Pavel Hanzl
cesta nebude.
Shrnutí: museli by to platit všichni, což je zcela iluzorní, bo 90% producentů to odmítne, nebo nikdo, což je současný stav. EU si tu uhlíkovou daň zavedla ale na spotřebě a ne na těžbě, i na dovozy, to je to ETS1 a ETS2 a líbí se vám to?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 19:55 Reaguje na Jiří Svoboda
Vaše teorie má jednu fatální díru, která ji zcela diskvalifikuje. Píšete, že daň "bude zavedena". Kdo ji zavede? Nadáváte na politiky, že jsou hloupí, neschopní a zkorumpovaní, tak kdo? Obchod vzniká sám, když se objeví poptávka, objeví se i nabídka. Jenže tohle není obchod, to je daň a tu musí někdo zavést i přes odpor poplatníka.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:51 Reaguje na Jiří Svoboda
Uhlíkové clo vybírá EU, dál nedosáhne.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2025 17:13
Zkuste si najít pojem "skleníkový efekt" a ještě "klimatická změna". Až to pochopíte, řeknětě UŽ!!!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 16:55
To si pište, že se mýlíte. Když si dáte panáka slivovice, je vám lépe. Když půl litru, je vám zle. Stejně je to i se skleníkovým efektem.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 12:15
Předně si je třeba položit otázku, zda máme emise CO2 omezovat, či nikoliv.

Těžba lithia bude také pro přírodu nářez a ty škody by se také měly nějak kompenzovat zpoplatněním.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 16:57 Reaguje na Jiří Svoboda
Ta otázka je zodpověděna už dávno. Evropa má minimální zásoby lithia, ale stále přibývají. V bateriích elaut i fve, které někdey půjdou do recyklace.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

17.10.2025 08:10
Čti: https://neviditelnypes.lidovky.cz/klima/klima-astronomicke-naklady-ze-leninismu.A251016_151712_p_klima_nef
Odpovědět
PE

Petr Elias

17.10.2025 08:30 Reaguje na Slavomil Vinkler
Nikdy jsem nepochopil, proč čokl tyhle srajda články dává do kolonky ,,klima,, když je to jen čistá politika. :D A ještě ten odkaz na ,,sýr zdarma,, to je taky něco. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 08:34 Reaguje na Slavomil Vinkler
Fakt to není složité. Lidstvo (v našem případě Evropa) si musí říci, jestli se pokusí zachránit zemské klima před kolapsem (a tím i lidskou civilizaci), nebo na to mastí stylem po nás potopa.
Pokud se chová zodpovědně, stojí to bambilión, ale produktivita evropské ekonomiky na to má naprosto v pohodě. Dnes je ale drcena a rozeštvávána hybridní válkou z Ruska, takže ropáci jí podráží nohy zezadu. Ta válka nás stojí další bambilión, nejen v přímé pomoci Ukrajiny, ale i ve vyšší ceně energií, zablokování části obchodu, nutnosti mohutně zbrojit atd. atd.
Takže nebýt Ruska, jede Evropa rozvoj a progresivitu na zelených hi-technologiích lépe, než Čína, natož USA.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2025 09:33 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa si jen hraje na strašně drahé a neúčinné divadlo na ochranu klimatu, protože aktivně neusiluje o účinné globální řešení. Natavené nesmyslné penězovody, ze kterých tyje pár vyvolených, nehodlá zrušit.

Co si představujete pod těmi evropskými high-techs? Montování čínských FV panelů a střídačů, kde to jen jde?

Kdy přestanete psát ty své blbosti?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:46 Reaguje na Jiří Svoboda
Evropa nehraje žádné divadlo, dnes už OZE dělají možná polovinu spotřeby elektřiny. To je velmi dobrý výkon, ne divadlo.
A co je aktivní účinné řešení? Já vím, uhlíková daň, ale jak ji chcete vybírat? Nijak, čili nic.
O těch vašich penězovodech píšu nahoře.
Hi-technologie nejsou jen panely, elkáry, baterie atd. atd. což všechno Evropa taky umí vyrobit, ale i výzkum ve vodíku, syntetických palivech, jiných akumulací a dlouhá řada dalších možností.
To u nás jede taky slušně, dnes možná pomůžou i vědci vyhnaní z Améru
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.10.2025 10:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Německo prý má v OZE nainstalováno více výkonu než má potřebu. Jenomže když přestane svítit a foukat, tak protože atomky odstavilo, spustí všechny uhelky a i prastaré mazutky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:20 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Jistě, zálohy musí být, i u uhláku nebo jaderky, ty se taky občas odstavují. Ale u větru a slunka je to horší, ale maká se na tom, nebojte.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2025 13:36 Reaguje na Pavel Hanzl
A o kolik procent ty evropské OZE snížily globální uhlíkovou stopu? Vezměte ale do úvahy všechny aspekty! O 1 % (a to hlavně díky zásluhou čínského importu)? A to je výsledek dvacetiletého vyšilování, které nebere konce. S tímto tempem nastane globální dekarbonizace kdy? To již spíše fosilní paliva dojdou a co to udělá s klimatem sám dobře víte (10 °C navíc?). Takže JE TO DIVADLO!

Výzkum vodíku, synterických paliv či dlouhodobé akumulace jistě probíhá, ale nedává zatím naději na ekonomickou přijatelnost. A tím, že pořád budeme energii dotovat a tudíž pro spotřebitele zlevňovat, ekonomickou přijatelnost stále oddalujeme. Jakoukoliv ekonomicky nepřijatelnou technologii nelze považovat za hi-tech, protože má zůstat v šuplíku. A tak zbývají jen ty čínské panely, střídače, elkáry a baterky, protoře evropské cenově neobstojí. Evropa se opravdu nemá čím chlubit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:26 Reaguje na Jiří Svoboda
"Evropské OZE snižují emise v rámci EU poměrně výrazně – EU mezi roky 1990–2021 snížila emise skleníkových plynů asi o 30 %." AI
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 12:29 Reaguje na Pavel Hanzl
A jaký podíl na tom ty OZE mají? A kolik emisí kvůli tomu přibylo v Číně? A co úspory na vytápění budov a krach těžkého průmyslu...?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 17:25 Reaguje na Jiří Svoboda
V tom krátkém příspěvku to přece píšu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

18.10.2025 08:41 Reaguje na Jiří Svoboda
Česko dotuje daleko více fosilní zdroje, než OZE.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

20.10.2025 12:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Jak je dotuje?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 17:26 Reaguje na Jiří Svoboda
"Například v roce 2023 činily dotace na fosilní paliva přibližně 34 % všech energetických dotací v EU, přičemž podpora obnovitelných zdrojů energie se pohybovala na úrovni 17 %."
https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/vaclav-skoblik-eu-chce-do-roku-2030-ukoncit-podporu-fosilnich-paliv.jsme-na-to-pripraveni#dis-id-a7e09d0e1b71b299f8c4e6d5efe123d8
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.10.2025 10:00 Reaguje na Jiří Svoboda
Za toho špatného socialismu jsme si dokázali vyrobit (skoro) vše, od špendlíků po atomové eletrárny. Teď, když se rozhlédnu po kuchyni, je skoro vše Made in China.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:21 Reaguje na Jaroslav Pokorný
tak nakupujte evropské značky. Já vím, jsou o něco dražší.
Odpovědět

Radek Čuda

17.10.2025 14:36 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak zase na férovku ... kupovat vše tak, aby to bylo fakt echt EU, tedy zde skutečně vyrobené ... to je v řadě případů fakt nadlidský úkol.

A v řadě případů i blbost ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:29 Reaguje na Radek Čuda
Kupuji evropské značky, nářadí hlavně německé. Že jsou tam komponenty v Číny, už neovlivním.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:32 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Taky se na vše stály fronty, nebo to nebylo vůbec.
Odpovědět

Radek Čuda

17.10.2025 14:32 Reaguje na Pavel Hanzl
"Evropa si musí říci, jestli se pokusí zachránit zemské klima před kolapsem (a tím i lidskou civilizaci), nebo na to mastí stylem po nás potopa."

Evropa si musí hlavně říci, že sama to nedá a než se o to za cenu neskutečných nákladů snažit, tak bude rozumnější investovat do sebe, tedy do své prosperity a vyspělosti s tím, že v takovém případě se jí podaří na budoucí změny lépe adaptovat a minimalizovat jejich negativní důsledky.

Je vždy potřeba zvážit, kdy se ještě jedná o hrdinství a sebeobětování se, a kdy už jde prostě o pitomost a marnou lásky snahu.

Blbý je, že na tom EU věrchuška (a její sponzoři) vydělává takové prachy, že šance na nějakou změnu po dobrém je tedy kua malá. Ani ti bolšáni jen tak sami od válu nešli ...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:36 Reaguje na Radek Čuda
Evropa má snad něco dávat sama? A proč? Grýndýl jede po celém světě a někde asi i lépe.
Pořád jste neodpověděl, jaké óbrprachy na tom věrchuška vydělává a jakým mechanismem.
"Green Deal je cesta ke konkurenceschopnosti Evropy, byť je móda tvrdit opak". Pavel Mertlík
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 08:38
Pokud ropa skutečně bude mít 30% podíl na energiích i v roce 2050, celá Saudská Arábie bude peklem, ve kterém se asi žít dát nebude.
Tou dobou bude světu asi dominovat Čína a na ní bude záležet, jak bude klima vypadat.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

17.10.2025 09:20 Reaguje na Pavel Hanzl
400-500 TWh pro česko (nevím co celá Evropa) nenahradíte do r. 2050 ničím, i když si zlomíte něco někde.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:30 Reaguje na Slavomil Vinkler
Tohle je problém, to musí být boj na všech frontách. Nejen OZE, ale taky jádro, syntetická paliva, odchycování CO2 ze spalin i možná vzduchu, omezení plýtvání (pouze vysokou cenou) atd. atd. co všechno lidé vymyslí. A i kdyby ta neutralita nebyla stoprocentní, pořád se proces oteplování zpomalí a bude šanci jít dál. Ale musí se na tom makat a neropákovat.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2025 09:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, a jak toho chcete dosáhnout? Žvaněním na Ekolistu určitě ne. Nebo nějakým globálním diktátem co bude všem zakazovat a přikazovat a určovat co a jak se má dělat?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:49 Reaguje na Jiří Svoboda
Já kromě žvanění taky pořídil pro celý dům střešní fve, jen tak na okraj.
Pokud víte, jak toho dosáhnout, běžte si pro Nobelovu cenu, nikdo jiný to neví. Uhlíková daň to není, to víte dávno.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2025 10:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Ropák Hanzl kromě žvanění stějně pálí zemní plyn.
Odpovědět
JP

Jaroslav Pokorný

17.10.2025 10:04 Reaguje na Pavel Hanzl
A odstřihl jste se od celostátní sítě?? To je totiž rozhodující, víte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:22 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Není. Náš dům má o 2/3 nižší spotřebu, než dřív.
Odpovědět
JS

Jiří Svoboda

17.10.2025 13:45 Reaguje na Pavel Hanzl
Spotřebu elektřiny i tepla?

A jak jste se přičinil o to, aby byly nízkoemisní produkty veškeráho zboží běžně v nabídce, aby si je každý mohl za přijatelnou cenu koupit?

Zjevně jste typický alibista typu: já jsem využil pobídek na úkor ostatních a stal se dostatečně vzorným. Víc již dělat nebudu.
Odpovědět

Radek Čuda

17.10.2025 14:40 Reaguje na Jiří Svoboda
Alibista ... to byste Hanzlovi křivdil ... pokrytec, to už by byla jiná;-).

A ještě se jej zeptejte, co má za auto;-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:39 Reaguje na Jiří Svoboda
Jsem BábaVeliký a slíbil jsem, že nízkoemisní výrobky budou zadarmo a za zelené dostanete ještě zaplaceno. Stačí?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:33 Reaguje na Jaroslav Pokorný
Život není odzdi kezdi, je nutno postupovat po krocích.
Odpovědět

Radek Čuda

17.10.2025 14:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Jo, jen co vám na to přiklepli dotaci.

A zateplení baráku plánujete na kdy?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 16:41 Reaguje na Radek Čuda
Nelze. Je to památkově chráněná oblast a máme dobře utěsněná okna, kondenzační kotlíky a víc se asi dělat zatím nedá. Být v pracovním procesu, pořídím si malou elkáru, ale pro duchina to není.
Odpovědět

Jan Šimůnek

17.10.2025 08:50
Pavel Hanzl
17.10.2025 08:22 Je mi líto: Můžete mít miliardu GW ve fotovoltaických panelech, v noci nedodají nic. To samé platí i pro větrníky a bezvětří. Jsou to naprosto bezcenné pseudozdroje, jen tunely a zlodějské penězovody.
17.10.2025 08:34 Klima "zachraňovat" nepotřebuje. Rozhodně ne omezováním produkce CO2, který s klimatem prakticky nesouvisí. A EU může "zachraňovat" jen necelých 8 %, protože jiné země nejsou, na rozdíl od ní, vedeny bezcennými hlupáky, věřícími klimalhářům.
17.10.2025 08:38 Žádné peklo se konat, pochopitelně nebude, protože CO2 se zcela míjí s příčinami změn klimatu.

Petr Elias 17.10.2025 08:30
Ano, žvásty klimalhářů o "strašlivé katastrofě, kterou způsobí CO2", jsou jen politika, IPCC je politická, nikoli vědecká, organizace. Na tomto poli jde jen o peníze a politickou moc.
Odpovědět
PE

Petr Elias

17.10.2025 08:51 Reaguje na Jan Šimůnek

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:24 Reaguje na Jan Šimůnek
Stokrát opakovaná lež se nestává pravdou.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 09:26 Reaguje na Jan Šimůnek
Ladislav Metelka 23.9.2025 20:25 Reaguje na Jan Šimůnek
Takže: v IPCC odborníci dělají celou zprávu a její Technical Summary. To jsou čistě odborné věci. Summary for policymakers se schvaluje v plénu, tedy i neklimatologové, jde tam o srozumitelnost pro laiky, ale ani SPM nesmí jít proti závěrům zprávy nebo Technical Summary. Jasné?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 09:28 Reaguje na Jan Šimůnek
Po několikráte vás vyzývám, abyste vysvětlil, jakým mechanismem se mohutně balíkují ekologové na dotacích a hlavně do OZE.
Nikdy z vás nic nevypadne.
Odpovědět
HH

Honza Honza

17.10.2025 09:12
Je to naprosto správný názor. Nesprávný bude v okamžiku efekt. úložiště, jiného zdroje: jaderné fúze, FV ve vesmíru.
Cestou Green Dealu je nutno jít, nelze jej zavrhnout (jak nesprávně říká Klaus a Motoristé), je to cesta pokroku, budoucnosti, ale nelze jít revolučně = nerealisticky, nesmyslně (jako kolektivizace za socializmu).
Zatím prostě ropa a plyn je nezbytnost. Přechod musí být pomalý, efektivní, rozumný, bez zákazů, příkazů, předražených povolenek, extrémních dotací (jak naopak Klaus a Motoristé tvrdí)
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

17.10.2025 09:17 Reaguje na Honza Honza
No právě přechod bez katastrofy. A k tomu máme zatím jen ty JE. Nejlepší ze špatných.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:33 Reaguje na Honza Honza
Bohužel, na pomalý proces nemáme čas, to oteplování nabírá forsáž a už dnes nám drtí palce. Teda nám (když se podívám z okna) ještě ne, ale většině lidstva.
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

17.10.2025 09:44 Reaguje na Pavel Hanzl
Ale máme. Ona totiž čína, indie ... A těch 6% z evropy je jako ... v trávě. Navíc, destrukce zejména zbrojního průmyslu jen v evropě vede...
Odpovědět
SV

Slavomil Vinkler

17.10.2025 09:47 Reaguje na Slavomil Vinkler
Opakuji Sauda: Bez energetické bezpečnosti a hospodářské prosperity nelze řešit otázky udržitelnosti a klimatu. To nelze okecat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:50 Reaguje na Slavomil Vinkler
Jistě, proto Evropa jede do OZE atd. atd.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 09:51 Reaguje na Slavomil Vinkler
U nás zbrojaři mají 3x vyší výkon, než před válkou a v celé Evropě to nebude jiné.
Odpovědět
va

vaber

17.10.2025 09:58 Reaguje na Pavel Hanzl
My i Evropa vlastně válčíme s Ruskem Hanzl ,jen používáme ukrajinské území a ukrajinské vojáky. To je ideál války a budeme ji dlouho udržovat . Zbrojaři budou jásat . Už dnes jsou zavaleni penězi.
Odpovědět
PE

Petr Elias

17.10.2025 10:22 Reaguje na vaber
Sám se divím proč ten stupidní Vajgl to těm evropským zbrojařům nezatrhne....
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 11:30 Reaguje na Petr Elias
Je americký agent stejně, jako Trump je ten ruský.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:26 Reaguje na vaber
Rusko válčí s námi, hybridní válka jede už od začátku století. Putin to celé může okamžitě zastavit - nepřišel by ani o metr ruského území a bohousky by na tom vydělal - i kdyby platil reparace.
Odpovědět
va

vaber

17.10.2025 17:48 Reaguje na Pavel Hanzl
Sám jsi tvrdil ,že ruský plyn nepotřebujeme ,tak o jaké válce mluvíš. Jsi naivní pomatenec nakrmený režimem, Hanzl, nejde o nás, ty spi s pistolí pod polštářem a čekej až ti vlezte do pokoje Putin. Ale tady jde o vládu nad světem a mít poslušnou vládu v Rusku, by byl velký krok k tomu cíli.
Ukrajince klidně nechají vládci pobít a zničit jim celou zem a tobě nakukají že jde o nějakou svobodu .Svobodu pro mrtvé a zničenou zem.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 20:03 Reaguje na vaber
Ruský plyn skutečně nepotřebujeme, ale hybridní válku prohráváme. Důkazem je, že občané si asi ze 55% zvolili destrukci státu, i když jim to dezolátní strany samy slibovaly. Tohle je iracionalita čistě ruská.
A o jaké vládě nad světem píšete? Tu postupně přebírá Čína a Rusko je její gubernií. Trumpovi se podařilo za půl roku rozvrátit Západ víc, než Putin za 20 let.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 20:04 Reaguje na vaber
Ukrajince pobíjí POUZE Putin, s pomocí Kima, strýčka Si a tím Iráncem.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2025 10:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzl, odkud budeme brát železo pro zbrojní průmysl?
Odpovědět
PE

Petr Elias

17.10.2025 10:24 Reaguje na Jaroslav Studnička
Odkud jsme ji brali doteď. :D
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:27 Reaguje na Jaroslav Studnička
Doufám, že ne z Ruska. Ale brali jsme z křiváče (Ukrajina) a ložisek je něurékom.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2025 10:38 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, nepíšu o železné rudě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 13:48 Reaguje na Jaroslav Studnička
A já za to možu?
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

17.10.2025 13:58 Reaguje na Pavel Hanzl
Tak příště nepiště bláboly, když nerozumíte otázce.
Odpovědět
va

vaber

17.10.2025 09:55
Saudská Arábie dobře ví jakým tlakům musí čelit od vládců světa a dobře ví do jaké pozice by se dostala ,když bude Rusko ovládnuto vládci světa , proto jí spolupráce s Ruskem nevadí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 10:30 Reaguje na vaber
Oni jsou bohousky ve vatě a vadí jim jen klimatická změna, což není úplně málo.
A než ji ovládnou Číňani, o hodně klesne spodní voda ve zvodních, ze kterých Saudi žijí.
Odpovědět
va

vaber

17.10.2025 17:51 Reaguje na Pavel Hanzl
Nebudou ve vatě až jejich ropu nebude nikdo kupovat, protože když se ovládne Rusko, bude se těžit ruská ve velkém.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

17.10.2025 19:51 Reaguje na vaber
Rusko je už dnes prakticky čínská gubernie, už dávno tam bačují po svém, staví tam celá města a těžební infrastrukturu, žije jich tam daleko víc, než Rusů. Dnes už přebírají surovinové zdroje a Putin ani nepípne. Jeho průmysl není schopen vyrobit ani fusekle, VŠECHNO spotřební zboží je v Rusku z Číny. Včetně osobních aut.
Odpovědět

Jan Šimůnek

18.10.2025 20:34
to Honza Honza 17.10.2025 09:12
Green deal je totální nesmysl, který je třeba zcela zavrhnout. I s těmi, kteří ho hlásají.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

19.10.2025 09:23 Reaguje na Jan Šimůnek
A vietě, čo také oné takový grýndýl ako je? Zkuste to pár slovy přiblížit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 08:12
No, právě. Čistá lež natvrdo. Mám to vysvětlovat? Co kdybyste si o tom něco přečetl?
Odpovědět

Jan Šimůnek

19.10.2025 10:48
to Pavel Hanzl 19.10.2025 09:23
V principu je Green Deal "boj za klima" proti ryze fiktivní hrozbě globálního oteplování antropogenním CO2. Protože od tohoto nesmyslu, vědecky naprosto bezcenného, ale s obrovským potenciálem ekonomických benefitů pro "bojovníky" i ideology tohoto žvástu, se celý Green Deal odvíjí.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 08:25 Reaguje na Jan Šimůnek
"I proto není překvapením, co nám zpráva IPCC, která je souhrnem více než 14 tisíc vědeckých prací a dílem 234 autorů z 65 zemí, vlastně ukazuje....."
A tihle všichni vědci jsou dle vás zkorumpovaní podvodníci, kteří lžou jako Lavrov, jo?

Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2025 09:28 Reaguje na Pavel Hanzl
Hanzle, vy sám zprávě IPCC nevěříte, tak co tu blábolíte?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 16:52 Reaguje na Jaroslav Studnička
A to vám nakukal zase kdo? Já mám skutečně problém věřit něčemu, co si sám neověřím, ale o GD jsem toho četl tolik, že pochybnosti nemám.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

20.10.2025 17:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy sám Hanzle. Což ale nikoho nepřekvapí, že si to v záplavě vašich blábolů už ani nepamatuje tě.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

20.10.2025 08:21
Green Deal (Zelená dohoda pro Evropu) je soubor opatření, která mají chránit naši půdu, krajinu a přírodu jako takovou. Mají podpořit přechod na čisté a udržitelné unijní hospodářství, zabránit ztrátě biologické rozmanitosti a snížit znečištění. Cílem je např. zavést čistší formy dopravy, dekarbonizovat energetiku, odstoupit od nebezpečných chemických pesticidů a podpořit mezinárodní spolupráci v oblasti životního prostředí. Záměr Zelené dohody je, aby byla Evropa v roce 2050 klimaticky neutrální. Více na stránkách Evropské komise a webu Fakta o klimatu.

https://www.info.cz/zpravodajstvi-a-komentare/mnoho-povyku-pro-green-deal-kdo-pred-volbami-sliboval-jeho-zruseni-lhal
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist