Sečení trávy u silnic Zlínského kraje přijde nejméně na 26 milionů Kč

Vysoká tráva zakrývá směrové sloupky podél silnic a brání řidičům v rozhledu, což je nebezpečné zejména v zatáčkách a na křižovatkách. "Musíme zajistit sečení trávy i v nepřehledných úsecích. Řidiči ostatních vozidel tam musejí výrazně snížit rychlost a zvýšit pozornost, aby nebyla ohrožena bezpečnost silničního provozu. Na provádění prací jsou řidiči předem upozorněni přechodným dopravním značením," uvedl provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.
Ve vegetačního období se plánují dvě seče. První silničáři obvykle zahajují v květnu, druhou v srpnu. "Začíná se zpravidla na silnicích s větší hustotou provozu a v nižších polohách, kde už je tráva vyšší. Později se však sekačky dostanou i do odlehlejších míst," doplnil Berecka.
Silničáři k sečení využívají především sekačky na traktorech, které postupně pomalu projíždějí po všech silnicích druhé a třetí třídy v kraji. "Některá obtížně přístupná místa však musejí pracovníci organizací Správa a údržby silnic vysekávat ručně," uvedl mediální zástupce ŘSZK Vojtěch Cekota. Před sečením trávy silničáři nejprve kolem vozovek ručně vysbírali odpadky. Začátkem jara se postarali také o úklid silnic od kamenné drti, která na nich zůstává po zimním posypu, a dalších nečistot.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Lukáš Kašpárek
27.5.2020 08:30Milan Smrž
27.5.2020 08:53Lukáš Kašpárek
27.5.2020 10:29 Reaguje na Milan SmržTyto plyny se uvolní vždy, jde jen o to, že z bioplynek se mohou využít pro dopravu a energetiku s tím, že se zvýší podíl zdrojů, které mají nulovou bilanci skleníkových plynů oproti stávajícím zdrojům na fosilní paliva.
Zase je potřeba ale najít nějaký rozumný kompromis s využitím této trávy, aby z toho nějaká biomasa zůstávala v krajině a plnila tak svou funkci obohacování o živiny a zlepšování klimatu (zadržování vody, snižování prašnosti, zabraňování erozi,...).
Navíc nevím jak rentabilní by bylo tuto trávu sbírat a svážet / vyrábět z ní energii.