Úřady by se brzy měly řídit nízkoemisními limity při zajišťování dopravy
28.7.2021 11:44 | PRAHA
(ČTK)
Protože reálně hrozí, že sněmovna zákon nestihne projednat a schválit, vláda chce platnost pravidel zajistit alespoň vlastním usnesením. To by mělo platit přechodně do doby přijetí nového zákona.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Pravidla, které vycházejí z norem EU, počítají se stanovením minimálních podílů nízkoemisních vozidel a vozidel s nulovými emisemi při zadávání veřejných zakázek na zajištění veřejné dopravy. Limity by se měly týkat pouze nadlimitních veřejných zakázek.
Zavedení limitů je součástí navrhovaného zákona o podpoře nízkoemisních vozidel. Předloha je nyní v Poslanecké sněmovně, zatím však neprošla ani prvním čtením. Podle MMR je přitom 2. srpna nejzazží termín pro platnost pravidel, aby Česko mohlo splnit podíly stanovené EU.
Protože reálně hrozí, že sněmovna zákon nestihne projednat a schválit, vláda chce platnost pravidel zajistit alespoň vlastním usnesením. To by mělo platit přechodně do doby přijetí nového zákona.
reklama
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (9)
JŘ
Jaroslav Řezáč
28.7.2021 11:56jestli ty emise jdou z elektrárenského komína nebo z výfuku auta moc velký rozdíl není. Laboratorní pojmy jako je bezemisnost a nízké emise jsou vtipné. Lidi budou jezdit s tím, na co budou mít nebo ať si koupí pořádné boty
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
28.7.2021 12:47 Reaguje na Jaroslav ŘezáčTy elektrárenské komíny velmi rychle v EU mizí, snad půlka zemí už zrušila uhelnou energatiku a ostatní se na to chystají.
Odpovědět
JŘ
Jaroslav Řezáč
28.7.2021 13:52 Reaguje na Pavel Hanzlmyslet si, že skončením uhlí se skončí s CO2 je dost naivní představa. Možná ho bude míň ale pořád pojede...třeba z plynu. Elektrárenské komíny se nebourají ale teplárenské mohou. v Jablonci n.N má jeden 161m vysoký zmizet
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.7.2021 11:04 Reaguje na Jaroslav ŘezáčVše jede postupně a uhlí se nahrazuje zemním plynem, který bude postupně přecházet na vodík. V tom vidím logiku, jenom neschopný drmola Havlíček předvedl velmi ambiciózní plán vodíkové plynofikace, kdy za 10 let budou fungovat nějaké trubky a vodík budeme dovážet.
Přitom my máme ideální podmínky pro výrobu zeleného vodíku, jenže jenže jenže.....
Odpovědět
Přitom my máme ideální podmínky pro výrobu zeleného vodíku, jenže jenže jenže.....
va
vaber
29.7.2021 08:04 Reaguje na Pavel Hanzlvíte že dnešní uhelné elektrárny mají komín jen pro zapálení a obvykle se zapalují plynem a normálně jdou spaliny do pračky a vypouští se chladícími věžemi
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.7.2021 11:06 Reaguje na vaberJe zcela fuk, čím se vyprdí CO2 do vzduchu, hlavní je, že na výrobu 1 MWh elektřiny je nutno emitovat 1 tunu CO2. To je prostě vražda.
Odpovědět
va
vaber
29.7.2021 08:09z celé té nízkoemisní dopravy nějak vypadla nákladní doprava, to ukazuje jaké má elektromobilita hranice
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.7.2021 11:08 Reaguje na vaberNic nevypadlo, nebojte. Kamiony se staví spíš na vodík než na lionky, je to výhodnější. Na jednu nádrž přejedou prý celé USA z Východu na Západ.
Odpovědět
PH
Pavel Hanzl
30.7.2021 11:11Ideální jsou moderní elektrické vlaky, které mají motory s účinností snad 96% a brzdí rekuperací. Což je energeticky nejúspornější řešení.
Odpovědět