https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/us-odmitl-stiznost-elektrarny-chvaletice-slo-o-ucinnost-vyjimky-z-limitu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

ÚS odmítl stížnost Elektrárny Chvaletice, šlo o účinnost výjimky z limitů

12.10.2022 17:18 | BRNO (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Ústavní soud (ÚS) odmítl stížnost Elektrárny Chvaletice na Pardubicku. Akciová společnost nesouhlasila s tím, že justice přiznala odkladný účinek žalobě ekologických organizací proti výjimce z emisních limitů pro rtuť a oxidy dusíku. Ve stížnosti vyjádřila obavu z nutnosti odstavit provoz, což by přineslo miliardové škody a další problémy. Podle rozsudku olomoucké pobočky krajského soudu, nyní potvrzeného ústavními soudci, je však obava ze zastavení provozu spíše spekulativní. Usnesení ÚS je dostupné v jeho databázi.
 

V řízení před ÚS zatím nešlo o finální rozhodnutí o výjimce, kterou se opětovně zabývají správní soudy. Usnesení se týká právě jen odkladného účinku žaloby aktivistů. Když krajský soud odkladný účinek žalobě přiznával, argumentoval zejména hrozbou závažné újmy na životním prostředí, kterou však podle elektrárny nadřadil nad veřejný zájem na zásobování obyvatelstva energií.

"Na rozdíl od stěžovatelky (Elektrárny Chvaletice) Ústavní soud nepovažuje závěry krajského soudu za svévolné či jinak excesivní. (...) Stěžovatelka sama v ústavní stížnosti poukazuje na skutečnost, že k případnému odstavení dojde až v důsledku možného stanovení emisních limitů mezi závazné podmínky provozu příslušným krajským úřadem v dalším řízení," stojí v usnesení.

Emisní výjimku loni vydal krajský úřad v Olomouci a potvrdilo ministerstvo životního prostředí. Olomoucký krajský soud ji v březnu zrušil. V odůvodnění uvedl, že by za odůvodněnou považoval výjimku o délce maximálně dvou let, úředníci z krajského úřadu a ministerstva podle něj nedostatečně zjistili skutkový stav pro celé šestileté období trvání výjimky.

Nejvyšší správní soud (NSS) v květnu vyhověl kasačním stížnostem elektrárny a ministerstva životního prostředí a vrátil spor k novému projednání. Poté krajský soud přiznal žalobě Hnutí Duha a Frank Bold Society odkladný účinek a následovala ústavní stížnost elektrárny. Po jejím odmítnutí by se měl krajský soud začít problematikou znovu věcně zabývat.

Chvaletická elektrárna v minulosti podstoupila nákladnou rekonstrukci. Aby dosáhla požadovaných emisních limitů pro rtuť a oxidy dusíku, musela by investovat další vysoké sumy, což je podle ní neúměrné poměrně malému snížení emisí. Chtěla proto na osm let zachovat dosavadní limity, loni v listopadu vydaná výjimka umožňovala elektrárně vypouštět do ovzduší více rtuti a oxidů dusíku po dobu šesti let.

Elektrárna Chvaletice je nejmladší hnědouhelnou elektrárnou v zemi, v provozu je od roku 1979. Společnost Severní energetická (Sev.en) elektrárnu koupila od společnosti ČEZ v roce 2013 za 4,12 miliardy korun.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (69)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

SV

Slavomil Vinkler

12.10.2022 18:48
Spisů o této kauze bude asi dost. Neobsahují závadné látky? A pokud ne tak si s nimi v zimě zatopíme. Je lepší topit spisy než zmrznout.
Odpovědět
dv

12.10.2022 19:28
A´T ty Chfvaletice odstavěj!!!!!!!!!!!! Když odstavěj Chvaletice a Dětmarovice, tak se ČR stane čistým importérem elektřiny, a pak už nebudou příznivci české větve Yakůzy a ti, co dvakrát denně klečí na modlitebním koberečku s nápisem ANO směrem k sídlu agrofertu vřískat, aby ČR vystoupila z Lipské burzy.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 07:59 Reaguje na
Tuhle agendu prosazují zelení piráti a NGO, nesmysly o zmíněných stranách nejsou pravda. Jde o to, že po takových rozsudcích na Lipské burze už nebude co kupovat. Nebo okolní státy nemají výrobu elektřiny nyní deficitní? Česko tam nakonec zůstane samo. Tak co povídate o vřískání a modlení. To nepomůže.
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:22 Reaguje na Jarka O.
Foldyna, Rajchl, Okamura a spol jsou piráti a zelení, jo??? Hloupá SOJDRUŽKO, jak jsem říkali ve školce, finta FŇ s obchodováním spočívá v tom, že odběrová špička je v každé zemi jinak, a i ty OZE mohou mít v čase různé podmínky - vaše hloupá představa, že sluneční svit je na celé ploše EU konstatní v čase, je drobet mimo, stejně tak jako intenzita proudění vzduchu.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:04 Reaguje na
Minila jsem, že klimatické žaloby jsou zájmem zelených pirátů a NGO, ne burza elektřiny. Lipské burzy se asi účastnit musíme, otázka je, jestli se tam musí obchodovat 100% vyrobené elektřiny. Myslím si, že je to nekontrolovatelný trh. Jak jste psal, že cestou jsou oze, ano, třeba drahá geotermie a také ne bez problémů, tak zatím to nevypadá, že to jde bez organiky. Např. Dánsko obnoví provoz nyní zavřených elektráren na uhlí a naftu. A Česko by mělo odsířené elektrárny zavírat?
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:54 Reaguje na Jarka O.
Prosil bych odkaz dokazující Vaše tvrzení, že piráti, zelení a neziskové organizace prosazují odchod ČR z Lipské burzy. Ta verbež na Václaváku byli Piráti, zelení a neziskové erganizace, jo???
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 11:38 Reaguje na

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
dv

13.10.2022 11:53 Reaguje na Jarka O.

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:34 Reaguje na
Hm, já Vám chtela odpovedet, ale je to pryč. Psal jste neco o výtopnách, že? Pokud víte, že malé výtopny, v současnosti z 95% předělané na plyn, jsou efektivnější než 1 UE, tak ok. Byla by to novinka, že v malém meřítku by byly efektivnější, ale možná. Takový nápad oficiálně existuje? A co odlučovače a filtry těchto decentralizovaných výtopen, jste si jistý, že ty výtopny budou splňovat náročné EU normy?
Co se týče norem na NOx a Hg, tak přesně stejný problém a protesty se odehrály v bohatém Holandsku a přesto se provozovatelé elektráren bouřili, že vysoké investice nevyrovnají nízký efekt.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:41 Reaguje na Jarka O.
UE má účinnost okolo 40 procent, sídlištní výtopna přes 90. Co tam máte dál????

Opravdu věříte tomu, že je efektivnější vyrobit z uhlí elektřinu, a následně touto topit, místo toho, aby se to teplo získané z uhlí využilo coby primární okruh přímo k vytápění???
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:44 Reaguje na
Francouzi to tak dělají, topí elektřinou z JE. Já tomu nemusím věřit. Ale přece ve velkém měřítku výroby efektivnější jsou, tak nás to učili;)
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:45 Reaguje na
Sídlištní výtopna na hnědé uhlí má účinnost 90%? Fakt? Já nevím, ptám se.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:58 Reaguje na Jarka O.
No, a kolik myslíte???? Kondenzační kotel, který mám v koutě kuchyně má 105 procent.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:06 Reaguje na
To je výborná účinnost! Jak to funguje? V tom případě je lepší kupovat kondenzační kamna než tepelná čerpadla?
Možná půjde i perpetuum mobile.

Ty kdysi plánované jaderné výtopny mají možná taky vysokou účinnost.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

14.10.2022 19:21 Reaguje na
Uvažujte logicky! Může mít spotřebič výkon větší, než
příkon? Ten výpočet je odvozen
od klasického plynového kotle,
který měl třeba účinnost 93 %
a proti němu ten kondenzační
kotel využívá teplo zplodin k
ohřevu vzduchu nutného pro
spalování. Je to jen systém
využívající odpadní teplo k
předehřevu vzduchu, který ten
klasický musí zahřát. No a ta
kondenzace vodních par z vody, kterou plyn obsahuje funguje ochlazováním spalin obsahujících ty vodní
páry. U klasických kotlů ta
voda ve formě páry odchází
komínem a nebo v ve studeném
komíně kondenzuje taky. Pokud by ale ten kotel byl třeba
schopen rozložit vodu obsaženou v plynu na kyslík a vodík a
ten vodík spálit, tak budiž,
ale to už by musela být zcela
jiná technologie. Úsporou je
pouze předehřátí spalného vzduchu spalinami a nic jiného.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:43 Reaguje na Jarka O.
Jistěže ty normy splní, ony totiž ty normy zohledňují i velikost zdroje, a tudíž koncentraci těch exhalací v nějakém okolí. Prostě se snadfněji rozptýlí Noxy pokud bude dvacet výtopen na ploše 20 000 km čtverečních, než jeden uhelný zdroj na jednom km čtverečním.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:12 Reaguje na
Ano, jiné normy, sleduji se jiné látky, např rtuť z elektráren. A nezáleží jen na množství emisí, I na terénu a převládajících meteorologických podmínkách a výšce komína. Asi by se spad těžkých kovů, dálkový přenos NOx, SOx, kyselé deště tím lokálním spalováním uhlí zase zhoršily.Technologií na odsíření je přes 150, fungují i v malém, stále je otázka, co je levnější a efektivnější, a zdravější, v malém nebo velkém to uhlí spalovat.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:57 Reaguje na Jarka O.
Netroufal bych si říci, že jsou městské výtopny z 95 procent předělané na plyn, opravdu ne. A je otázkou, co míníte malou výtopnou. Víte, ony mívají obvykle desítky MWt, což zase tak malý zdroj není. A můžete k tomu přičíst i teplárny, a těch je na uhlí docela dost.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:31 Reaguje na Jarka O.
Proč by nebylo co kupovat??? Vydražit se tam může klidně i třeba 1 Megawatthodina. Akorát, že asi tuto spíšee získá někdo, kdo za pomocí této vyrobí cytostatika, lékařský přístroj nebo hodinky, a ne někdo, kdo umí akorát surové železné ingoty, v lepším případě hutní polotovary.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:42 Reaguje na
To máte pravdu, elektřiny na tom trhu může být nedostatek a koupí si ji ti bohatší...jak píšete. Někdo by mohl považovat za nespravedlivé být pouhým zdrojem energie. Tak ČR není akorát výrobcem ingotů. Krachuje např.sklářství, a to uznáte, že není jen hrubá práce, ale i umění.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:51 Reaguje na Jarka O.
To sklářství bych být vámi vůbec nezminoval. Jestli myslíte tu Harrachovskou, tak tam je problém ten, že Novosad, který má mimochodem zápis v registrech StB získal v privatizaci tu sklárnu za zcela nestandardních, ale na tu dobu zřejmě dost obvyklých podmínek, a nevrazil do této prakticky ani korunu investic. Takže ta sklárna je technologicky na úrovní poloviny XIX. století, a nyní to nejpodstatnější......

Údajně má 80 zaměstnanců, a roční obrat 50 milionů. Zkusme si spolu vzít počitadélko, a přesouvat vlaštovičky, ano???? TAKŽE 50 mil obgratu lomeno 80 zaměstnaci je bratru 625 tisíc obratu na zaměstnace ročně. To je 52 000 obratu za měsíc. Pokud si řekneme, že při zohlednění svátků a dovolených zaměstnanec reálně odpracuje 152 hodin, pak je to 342 korun na hodinu, a to ten sklář ke své činnosti potřebuje to ohromně drahé zařízení, spoustu materiálu, a spoustu energie. Srovnejte to s pečovatelskou službou poskytopvanou prakticky nekvalifikovanými zaměstnakyněmi, za které platí klienti 250 Kč/hodinu, nebo úklidové služby - 200 - 220 Kč/hodinu- ani na jedno z toho nejsou potřeba ohromné energetické, investiční a materiálové vstupy. Takže sama vidíte, že to sklářství v ČR podání je práce s velmi nízkou přidanou hodnotou jak vyšitá.

Mimochodem, původní profesí jsem inženýr přes sklářské stroje, takže veřte tomu, že tady přehled větší než vy, mám.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:54 Reaguje na Jarka O.
Jistě, Pan ČEZ se může být cítiot dotčen, že je pouhým výrobcem elektrické energie, a dle Vás by asi měl požádat o kompenzaci od státu, aby Čezata neměla nafouknutá bříška :)
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:14 Reaguje na
Tak v TV jsem viděla nafouklé bříško nějakého pana ČEZ a kompenzaci od státu dostane taky, to je to zastropování zisků, ne?
Odpovědět
dv

13.10.2022 13:03 Reaguje na Jarka O.
Pokud to je umění, tak bude zohledněná hlavně ta lidská práce, skoro bych řekl, že pokud nějaký novodobý davinči bude chtít napatlat na dřevěnou desku bonulízavou, a dostat za to kamion chechtáků, tak asi nebude řešit, co stojí dřevo, na desku, na kterou to namaluje. Problém českého sklářství je, že ty produkty chce stále méně lidí, a konkurence z JV asie je velká.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:18 Reaguje na
Sklárny jsou takový typický příklad. U nás umělecké sklárny zeštíhlovaly od převratu už několikrát, byla za tím ztráta trhů, konkurence ze západu a pak z Asie. Ony přešly na topení plynem a mohly by vracet k uhlí, jenže nepůjde to hned. Určitě byste si za současné ceny od nich nekoupil ani vázičku. Např Medin, jemné strojírenství, nepřežilo jednorázové pomůcky ve zdravotnictví, ale nějaká kovovýroba v okolí funguje. Uvidíme, co zmizí tentokrát. Říká se, že krize jsou ozdravení..
Odpovědět

Viktor Šedivý

12.10.2022 19:50
Všechny zdroje, které vyrábějí levně a spolehlivě, bychom si teď měli hýčkat a být rádi, že jsou a že je tahanicemi znechucení majitelé nezavřeli.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.10.2022 20:45 Reaguje na Viktor Šedivý
Ano, popisuje to v článku i p. Tykač:

https://forbes.cz/pred-par-lety-chteli-abychom-chcipli-ted-se-najednou-zajimaji-rika-miliardar-tykac-ke-zdaneni/
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:56 Reaguje na Jaroslav Studnička
před pár lety byl ve vládě Váš milovaný Andrejko, soudruh Falmer, a soudruh Hamáček, soudruh Bobík Ozubený První, soudružka Maláčová, nikdo z těch, kdo dnes uvažují o tomto typu daně již nevládne, vy hloupý lháři.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.10.2022 12:10 Reaguje na
Čistě technická ... Vojta ve vládě nikdy nebyl. A proti těm ostatním jmenovaným byl Sobotka fakt zlatej.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:19 Reaguje na Svatá Prostoto
Bobík Ozubený První je Sobotka, že, ten Sobotka, za jehož premiérství byla odstřelena dostavba JE Temelín. A bez podpory Falmera by Bureš nemohl předvádět to,k co předváděl.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.10.2022 14:35 Reaguje na
Sobotka mi došel, taky proto o něm píšu. A furt si myslím, že proti těm ostatním jmenovaným byl zlatej. Což samozřejmě neznamená, že to byl nějaký premiér snů:-).
A Vojta a zbytek bolšánů ANO u vesla držel, ale ve vládě nebyl.
Proto taky píšu čistě technická, fakt tu nehodlám hájit socánky a bolševiky.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.10.2022 12:23 Reaguje na
Co to plácáte?
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:25 Reaguje na Jaroslav Studnička
Nadpis toho Vámi vloženého odkazu začíná slovy - Před pár lety - takže si kvičte na ty, kteří před pár lety byli u kormidla.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.10.2022 12:29 Reaguje na
Tak že dle nadpisu odkazu máte jasno o tématu :-))))?

Nejprve si to přečtěte, pak se vyjadřujte!

Odpovědět
dv

13.10.2022 12:33 Reaguje na Jaroslav Studnička
Četl jsem, text je v koincidenci s nadpisem. Vaše tvrzení o tom, že je v rozporu, je irelevatní.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.10.2022 12:34 Reaguje na
Vaše předchozí tvrzení týkající se minulé vlády je zcela nesouvisející s tvrzením uvedeným v článku, pokud chápete souvislosti.
Evidentně nikoliv.
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:38 Reaguje na Viktor Šedivý
Na co jsou nám z dlouhodobého hlediska zdroje, které vyrábějí dle Vás levně a spolehlivě, když pro svůj provoz potřebují uhlí, kterého stejně pro všechny ty dle Vás levné a spolehlivé zdroje nebude po roce 2030 dost??? Pro Dětmarovice nebude uhlí už ani příští rok.
Odpovědět

Viktor Šedivý

14.10.2022 13:46 Reaguje na
Rozšíření limitů těžby je administrativní úkon.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

12.10.2022 19:52
Díky svým příjmům jsou VŠICHNI soudci odtržení od reality a drahé energie
jim nedělají problém. Nedělá jim problém ani krach firem díky drahým
energiím, protože jsou pro chod státu nezbytní. Bez soudců nebude totiž
možnost soudit ani odpůrce režimu, který to vše zavinil a mnohým stačilo
položit stranickou legitimaci a vyzvednout si jinou. Nemá význam diskuse
na téma nezávislost soudů a hlavně soudců, protože to nejsou roboti, ale
pouze lidé se svými prioritami a svými osobními názory, které aplikují
do svých rozsudků. Budiž rozhodli, jak rozhodli, ale mohou zpytovat
svědomí, až bude v republice scházet elektřina z Chvaletic a občané budou
platit zase o něco více? Otázkou je, zda mají nějaké svědomí a nebo pouze
dodržují striktně literu špatných zákonů!
Odpovědět
dv

12.10.2022 21:23 Reaguje na Břetislav Machaček
Soudce se musí řídit zákonem, truhlíku. V tomhle případě zákonem, který protlačila Vaše ANO se socanama a komoušema.

Když tedy kážete o svědomí, tak proč soudruh Tykač s tou elektrárnou něco neudělal???? Času na to bylo dost.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

12.10.2022 22:00 Reaguje na
Víte vůbec o čem je řeč? O jaké hodnoty emisí se jedná? Víte jak rychle po sobě přišlo zpřísnění limitů emisní NOx? Víte, že na DeHg není univerzálně použitelná metoda?
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:31 Reaguje na Jaroslav Studnička
Vaše hloupé lži, že pro Tykače platí přísnější hodnoty, než třeba pro ČEZ jsou zcela mimo mísu. A to má prosím Tykač k dispozici lepší uhlí, než to, co se pálí v okolí dolu Nástup.
Odpovědět
JS

Jaroslav Studnička

13.10.2022 12:32 Reaguje na
Nic takového jsem netvrdil, tak mi to nepodsouvejte!

O výjimky na emise Hg žádal i ČEZ pro své hnědouhelné zdroje ze stejných důvodů jako žádá SEV.EN.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:34 Reaguje na Jaroslav Studnička
Jo, a dostal je.....ptejte se PROČ.
Odpovědět

Viktor Šedivý

12.10.2022 22:24 Reaguje na
Majitel s ní něco dělá - vyrábí elektrickou energii.
To je víc, než dělá kdokoli z těch zmetků, kteří mu házejí klacky pod nohy.
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:24 Reaguje na Viktor Šedivý
Majitel s tím dělá to, že pomocí tohoto vydělává peníze, a vypouští sajrajty. Pokud s tím nesouhlasíte, tak se tady složte, a Tykačovi, který ty Chvaletice koupil za cenu pozemku, na kterém to stojí, se můžete složit.
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:32 Reaguje na Viktor Šedivý

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
dv

13.10.2022 10:48 Reaguje na Viktor Šedivý
Šedivče, mohu se zeptat, v jakém časovém horizontu uvažujete???? Ona totiž ČR do roku 2050 BUDE uhlíkově neutrální, a VUBEC to nezávisí na nějakém politructví, ale čistě a pouze na geologickofyzikální realitě, mocenském postavení ČR, její geografické poloze, nikoli na nějakém přání ekoteroristů. A čmoudit z komínů se stejně přestane nejpozději v roce 2038, pokud budete "hýčkat" toto čmoudění, tak ještě dříve. A co hodláte dělat pak??? Aha, už vím.....po Vás potopa, vy sio klidně zdechnete.

Tady máte analýzu toho, co budete muset udělat, abyste si udrželi energetický standard současné doby.

https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/08/23/pred-cim-jako-cr-stojime-co-se-tyce-cile-dosazeni-klimaticke-neutrality-a-mame-vubec-volbu/

Můžete cokoli z toho rozporovat.

Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

13.10.2022 08:36 Reaguje na
Truhlíku ty asi nesleduješ moc řízení u soudů, když
vás jeden odsoudí a druhý osvobodí! Oni oba soudí podle
jiných zákonů a nebo podle toho, že paragraf je tak zakroucený? U mnoha sporů je výklad práva v osobní rovině
soudců a proto existuje i institut podjatosti s přemístěním
sporu mimo územní působnost soudu. No a to nehovořím ještě
o zaujatosti státních zástupců, když je to třeba "ekolog"
a má k elektrárně výhrady zcela osobní. To se pak za její
likvidaci bije jako lev a hledá při odvoláních soud, kde
mají stejné přesvědčení tak dlouho, dokud nedosáhne svého!
Nezávislost soudů, soudců a rozsudků podle zákonů je pouze
hra, ale skutečnost je zcela jiná. Jen se podívejte na ty
causy, které se táhnou roky a vyšumí do ztracena pouhou
změnou soudu a soudců!
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:29 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
dv

13.10.2022 10:42 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
PE

Petr Eliáš

13.10.2022 09:58 Reaguje na Břetislav Machaček
Jojo, když nerozhodli tak, jak se ti líbí, tak jsou odtržení od reality, řídí se špatnými zákony a samozřejmě jsou prachatí (typické kňučení neschopných závistivých socek, které si za život vydělaly jen pár šušní).


Víš co, ty jedeš užvaněný blekoto? Podej na soud stížnost! Ale na to jsi moc líný a neschopný!
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:51 Reaguje na Petr Eliáš

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
dv

13.10.2022 10:35 Reaguje na Břetislav Machaček
Macháčku, máte skvělý Business plán!!!!!!!!! Můžete sednout k prknu, chopit se tuštizny, a nějaký stabilní zdroj elektrické energie vymyslet a násmedně postavit!!!! Proč to neuděláte????????? Ajooooo, už vím.....vy jste ten Macháček, který před 1989 dělal pohraničního fízla, vybíral výpalné od polských pašeráků, že???? Ještěže jsou lidé, kteří Vás znají.
Odpovědět
dv

13.10.2022 10:50 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 11:41 Reaguje na
Proč napadáte p. Macháčka, potažmo bývalé horníky. Nevím, jaký prospěch máte z nadávek na dřívější industrializaci, mmch. podobnou v celé Evropě. Ale možná není daleko doba, kdy se budete před těmi chachary, tedy horníky, klanět k zemi. A neměl byste vlastně stejným způsobem, tedy jako klimatická čuň..a a příživníky, napadat zdejší současné "horníky" Btc? Asi tak, s. Višňovský. A to neříkám svůj názor na věc.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:01 Reaguje na Jarka O.
Český horník je živočich podobný člověku, který 20.11.1989 jednohlasně vyřvával požadavek, aby místní jednotky Lidových milicí zahájily střelbu do studentů, kteří přišli požádat o podporu pracujícíh, aby se vyšetřil incident na Národní třídě. Nikdy později od svého požadavku neodstoupili. Pokud máte důkaz o této změně postojů, sem s tím. Proč bych se měl klanět k zemi před horníky, co???? Možná, že naopak není daleko doba, kdy u každého rodinného domku slušných a pracovitých lidí, kteří skutečně tvoří hodnoty, na rozdíl od horníků, vznikne chlívek pro chacharského knechta. Zatím je situace taková, že ten chacharský argot po světě šíří osoby ženského pohlaví po bordelech od Bostonu po Město Andělů, od Londdýna po Birmingam, od Hamburgu po Istambul, od Abú Dhabí po Macau. No, oni Vám ti horníci v podstatě vymřeli, a provozují DOTOVANOU sociální těžbu, což je něco, jako veřejně prospěšné práce pro Romy. Horníci žádné uhlí nevytvořili, pouze vybrali jeho zásoby z podzemí, a nikdy jej zpět nevrátili. A ještě za to dostali peníze ostatních.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:22 Reaguje na
Připomněl jste mi tímto,že jsem vlastně znala ostravského horníka, Makedonce, úžasný chlap, inteligentní, usmevavý, skromný, milý! Mmch. spřízněn s majitelem kofoly. Jaký rozdíl...
Těžba uhlí i btc znamená stejně nenávratně ztrátu energie, ať si o přínosu těch technologií myslíme cokoliv.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:08 Reaguje na Jarka O.
Aha, tak vy neříkáte "svůj názor na věc" A za koho tedy mluvíte??? To by mne zajímalo. Za ty studenty, do kterých chctěli horníci 20.11.1989 nechat střílet??? Vyprávějte. A další.....popište, co asi tak povede k tomu, že bych se měl před horníky z chacharstánu klanět k zemi. Uhlí v Chacharstánu je vydrancované, a je to nevratný proces. To jako budou tito dostávat Nobelovu cenu za chacharoidnosti?? Cenu za vyřvávání Ba-ník, Ba-ník, Hejaheja pi-čo Ba-ník nikdo neuděluje. Takže co dál??? Alkoholismus??? Domácí násilí??? Co ještě umí????
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:17 Reaguje na
Umí těžit.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:23 Reaguje na Jarka O.
Jenomže těžit není co. A v minulosti se jasně prokázalo, že kromě toho válení se ve štolách nejsou schopní vykonávat ani práci, kterou normálně dělají ženy. Takže co???
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 12:26 Reaguje na
No, to je právě to, že se možná začnou těžit energetické suroviny. Včera jsem si četla, že v Karviné je černého uhlí dostatek.
Odpovědět
dv

13.10.2022 12:38 Reaguje na Jarka O.
To je sice hezké, ale ďábel je skryt v detailu, který se nazývá ERoEI. Tudíž, pokud spálením vytěženého uhlí získáte méně energie, než spotřebujete při jeho těžbě, není takové uhlí energetickým zdrojem.

Ono tedy to chacharské uhlí nebylo energetickým zdrojem vůbec nikdy, to uhlí se spotřebovávalo výhradně v chacharstánu na ideologické čmoudění z komínů kapitalistům a imperialistům pro zlost. Po 1989 to již jaksi nebylo potřeba.
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:25 Reaguje na
Nemotáte se v tom trochu? Jistěže bylo energetickým zdrojem, copak se nic zato nevyrobilo? Záleží třeba ba délce těžby, ne? A ti druzí čmoudili opačným směrem taky rádi. Znáte třeba německý film Wackersdorf o rozhodnutí stavět někde v1983(?)v Horní Falci blizko ČR provoz na zpracování jaderného paliva? Kohl argumentoval tím, že tamní obyvatelé jsou ti jediní správní, kteří takový provoz snesou právě proto, že jsou to bývalí horníci. A také byl navrhování hodně vysoký komín, 200 m, aby čmoudy šly do jiné země.
Odpovědět
dv

13.10.2022 11:00 Reaguje na Břetislav Machaček

Příspěvek byl kvůli porušení pravidel diskuze smazán.

Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

13.10.2022 12:14 Reaguje na
To je zajímavý úhel pohledu. Ale ve své podstatě správný. Nicméně se naskýtá otázka ... jsou ty výtopny lepší než E-Ch z pohledu toho, co vypouští do ovzduší?

Odpovědět
dv

13.10.2022 12:22 Reaguje na Svatá Prostoto
Je zcela zřejmé, že E-Ch je z hnědouhelných zdrojů nejhorší, v ČEZu to zřejmě věděli, a prodali to Tykačovi prakticky za cenu pozemku.
Odpovědět
dv

13.10.2022 11:16 Reaguje na Břetislav Machaček
Jestli nějaké paní, co se jmenuje republika, bude něco scházet, je to její problém. Proč se oháníte nějakou imaginární dámou, která se jmenuje paní republika, kterou nikdo nezná???
Odpovědět
JO

Jarka O.

13.10.2022 20:26 Reaguje na
Vy ji neznáte, já ano.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist