https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/v-adamove-chteji-na-sidlisti-zavezt-rokli-aby-vznikla-parkovaci-mista-a-park
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

V Adamově chtějí na sídlišti zavézt rokli, aby vznikla parkovací místa a park

17.2.2025 18:42 (ČTK)
Ilustrační foto
Ilustrační foto
Radnice v Adamově na Blanensku plánuje zavézt zalesněnou rokli na sídlišti Ptačina a zarovnat terén tak, aby zde mohlo vzniknout parkoviště a park. Argumentuje tím, že vznikne 95 parkovacích míst, která umožní lidem pohodlně zaparkovat, vyplývá z dokumentu na Informačním portálu EIA.
 
Rokle se nachází mezi ulicemi Údolní a Petra Jilemnického. Z malé části už zavezená je, jinak je částečně zalesněná a svažuje se k jihovýchodu k řece Svitavě. V plánu je na úroveň uličního terénu dorovnat asi hektar území, který by měl být zavezen stavební sutí a zeminou z výkopů. V nejvyšším místě má být mocnost navážky až 20 metrů. Podle předpokladů by se mělo začít letos a v roce 2028 by mohlo být hotovo.

Zatímco v jedné části mají být místa k parkování, v další části má vzniknout park s lavičkam. V navážce bude také místo pro velkou retenční nádrž, do které bude stékat dešťová voda a bude využitá pro zálivku na celém sídlišti Ptačina. S plánem přišla radnice už před dvěma lety, ale část obyvatel se postavila proti dalšímu kácení, přestože porost v rokli tvoří z části i náletové dřeviny.

Sídliště Ptačina je izolovaná část Adamova, která leží na rozdíl do většiny města na opačném břehu Svitavy v zalesněném kopci, který se zvedá směrem k Útěchovu. Vznikalo v 50. až 70. letech minulého století převážně pro zaměstnance Adamovských strojíren a trpí tak tradičním nedostatkem parkovacích míst jako drtivá většina podobných sídlišť. Dnes už průmysl z Adamova prakticky zmizel, o bydlení je však poměrně zájem s ohledem na drahé byty v Brně a na to, že spojení do krajského města je odsud velice dobré.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (6)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

RJ

Robert Jirman

18.2.2025 09:17
člověk moderní - otrok automobilismu
Odpovědět
LB

Lukas B.

18.2.2025 09:34
proč nakonec ne. pokud je to nějaká rokle, kam se pilně vozily objemnější odpadky ze sídliště, nění tam žádná vodoteč a je to ruderalizované akátem a mahonií, tak je to vhodné místo k uložení inertního odpadu (stavební sutě). tak se to dělalo poměrně vždycky. třeba takový pražský karlín byl takto zplanýrovnán někdy v polovině 19. století zeminou z výkopů pro základy žižkovských domů (vrstva historických navážek místy dosahuje šesti metrů).
Odpovědět
OL

Ondra Liebig

25.2.2025 22:50 Reaguje na Lukas B.
Parkovací dům zabere mnohem míň místa.
Z toho zavážení rokle 20m vrstvou kdovíjakého odpadu si někdo z obecního úřadu udělá výnosný kšeft.
Víte kolik se platí za tunu odpadní stavební suťe?
Odpad je dnes velmi výnosný byznys.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

18.2.2025 23:03
Nejen lidi, také auta se přemnožila.
Odpovědět
ig

19.2.2025 12:49 Reaguje na Majka Kletečková
Jak se množí auta? Já mám dvě, jsou spolu celé noci v garáži, ale pořád ne a ne se rozmnožit.
Odpovědět
BM

Břetislav Machaček

20.2.2025 09:34 Reaguje na Majka Kletečková
A víte proč? Protože je to dobrý kšeft pro jejich producenty, pro
producenty paliv, pro budovatele silnic, parkovišť a parkovacích
domů, pro opraváře, pro STK, pojišťovny, banky a taky i majitele
aut, kterým se ruší hromadná doprava, služby, školy a obchody v
místě bydliště a auto se pro ně stalo NUTNOSTÍ ! Já mám vše dá se
říci v dosahu i bez auta a tak ho nemám a párkrát za rok použiji
služeb taxikářů a nebo kamarádů. Ale už na cesty za přírodou a za
turistikou mi schází, protože na hromadnou dopravu není spolehnutí
a nebo tam vůbec není. Je to prostě systémem, který je založen na
individualismu a ten systém jsme si sami nadšeně vybrali.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist