https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/viden-postavi-sedmikilometrovou-cyklomagistralu
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Vídeň postaví sedmikilometrovou cyklomagistrálu

10.2.2022 14:50 | VÍDEŇ (Ekolist.cz)
Vizualizace cyklostezky v ulici Praterstraße ve Vídni
Vizualizace cyklostezky v ulici Praterstraße ve Vídni
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | ZOOMVP-Mobag
Rakouská metropole začne ještě letos s výstavbou nové čtyř- až šestimetrové prioritní cyklostezky přímo z centra přes Dunaj na severovýchod města. Sedmikilometrovou cyklodálnici doplní i nová zeleň a další opatření na zvýšení atraktivity veřejného prostoru.
 

Vídeňský magistrát oznámil záměr vybudovat páteřní cyklostezku spojující první obvod s oblastí Donaustadt na druhém břehu Dunaje. Ta by měla umožnit dostat se na kole z předměstí až do samého centra, a to pohodlně, rychle a bezpečně. Trasa nazvaná Mega-Radhighway se v centru města napojí na okružní Ringstraße a dále povede přes most Aspernbrücke překlenující Dunajský kanál a ulici Praterstraße na významný dopravní uzel a nádraží Praterstern. Odtud bude dále pokračovat k Dunaji a přes jeden z hlavních vídeňských mostů až do čtvrti Donaustadt. Některé úseky už dnes využívá přes milion cyklistů ročně.

Plánované vedení cyklodálnice Vídní.
Plánované vedení cyklodálnice Vídní.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Mobilitätsagentur Wien

Minimální šířka obousměrné cyklostezky bude vždy přesahovat čtyři metry a na některých úsecích bude rozšířena na šest metrů. Celá trasabude také splňovat standardy dálkových cyklotras. Výstavba proběhne v několika etapách. První práce začnou už v letošním roce, hotovo má být do podzimu 2024.

Většina ulic a náměstí na trase navíc projde významnou revitalizací. V ulicích a na chodnících se objeví nová zeleň a stromořadí, na náměstích vyrostou další prvky modrozelené infrastruktury. Ty mají oblasti zatraktivnit a v letních měsících zpříjemnit místní mikroklima. Nová cyklodálnice a doprovodná opatření odrážejí dlouhodobé plány rozvoje města Vídně, včetně čerstvě prezentované Smart Klima City Strategie resp. Klimatického jízdního plánu, který slibuje uhlíkovou neutralitu do roku 2040.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

10.2.2022 17:55
Tak když mohou mít spalovnu odpadků už hnedle 50let, dnes téměř uprostřed města - tak proč by nemohli mít i cyklostezku, do centra.
Odpovědět

Viktor Šedivý

10.2.2022 21:55
Asiaté přesedlali z kol do aut, chudnoucí Evropané už nebudou na auto mít, přesedlají na kolo.
Ó jaký pokrok pod bruselským vedením.
Odpovědět
ss

smějící se bestie

10.2.2022 22:09 Reaguje na Viktor Šedivý
1*
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist