https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volkswagen-se-dohodl-s-majiteli-dieselu-odskodne-ho-vyjde-na-830-milionu
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volkswagen se dohodl s majiteli dieselů, odškodné ho vyjde na 830 milionů

2.3.2020 00:14 (ČTK)
Automobilka Volkswagen se překvapivě dohodla s německými majiteli naftových aut na odškodném. / Ilustrační foto
Automobilka Volkswagen se překvapivě dohodla s německými majiteli naftových aut na odškodném. / Ilustrační foto
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | SMG / Shutterstock
Automobilka Volkswagen se překvapivě dohodla s německými majiteli naftových aut na odškodném. Kvůli podvodům s měřením emisí jim vyplatí celkem 830 milionů eur (asi 21 miliard Kč). Odškodné bude odstupňováno podle typu a stáří vozu, a to od 1350 do 6257 eur (zhruba 34.000 až 159.000 Kč). Firma a spotřebitelský svaz VZBV, který majitele vozů zastupoval, to oznámily v pátek a potvrdily tak dřívější informace německých médií.
 

Nabídku, která podle ochránců spotřebitelů představuje zhruba 15 procent původní kupní ceny vozu, od Volkswagenu obdrželo asi 260.000 majitelů naftových automobilů. Ti se nyní podle agentury DPA budou muset rozhodnout, zda ji přijmou, nebo zda budou u soudu bojovat o ještě vyšší odškodné.

Páteční zpráva je nečekaná, protože smírčí jednání mezi Volkswagenem a majiteli zastoupenými VZBV už jednou - v polovině února - ztroskotalo. Automobilce se tehdy zdála příliš vysoká 50milionová odměna, kterou měla v eurech zaplatit advokátům VZBV za práci na případu.

Koncern Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software, který umožňuje manipulovat s testy emisí. Auta při jízdě produkují výrazně více emisí než při kontrolních testech. Aféra se týká mimo jiné více než milionu vozů Škoda Auto.

Ve Spojených státech se Volkswagen s téměř půl milionem majitelů naftových vozů dohodl na vyrovnání v celkovém objemu kolem deseti miliard dolarů (přes 230 miliard Kč). Koncern v rámci dohody také souhlasil, že majitelům vyplatí odškodné 5100 až 10.000 dolarů (117.000 až 230.000 Kč). Zavázal se také, že majitelům nabídne opravu či odkup jejich vozu.


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (2)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ig

2.3.2020 14:35
Hanba by mě fackovala, kdybych se k té žalobě (resp. její české obdobě, prý také existuje) připojil. Máme ve firmě několik Volkswagenů, takže bych dokonce možná i mohl (nezkoumal jsem to, jen odhaduju), ale neudělám to. Jednak proto, že už před aférou jsem o tomhle technickém opatření zaslechl (a smál se tomu, k jaké potěmkinádě nás všechny ty nesmyslné předpisy nutí), jednak mě to ani v nejmenším nepoškodilo, ba dokonce to možná o chlup snížilo spotřebu našich aut.
Odpovědět
ČM

Čech M.

3.3.2020 11:12 Reaguje na
Je pravdou, že pokud majiteli takového auta nejde vyloženě o emise, tak poškozen nijak nebyl a úprava řídící jednotky mu nakonec ubere trochu výkonu. Tady jde o to, že VW podváděl a teď se na tom snaží majitelé těch aut a vlády některých zemí vydělat.
Stejně bude nakonec zajímavé pokud naši majitelé nic nedostanou, protože podvedeni byli úplně stejně.
Odpovědět
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist