https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volvo-cars-chce-do-roku-2030-prodavat-pouze-elektricke-vozy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Volvo Cars chce do roku 2030 prodávat pouze elektrické vozy Aktualizováno

2.3.2021 10:27 | STOCKHOLM (ČTK)
Automobilka s čínským vlastníkem zavádí novou řadu elektromobilů a dnes představí svůj druhý ryze elektrický model. Ilustrační obrázek
Automobilka s čínským vlastníkem zavádí novou řadu elektromobilů a dnes představí svůj druhý ryze elektrický model. Ilustrační obrázek
Licence | Volné dílo (public domain)
Foto | Jabra / Pixabay
Švédský výrobce osobních automobilů Volvo Cars chce do roku 2030 prodávat pouze elektrické vozy. Oznámila to dnes firma. Představila rovněž nový sportovně-užitkový vůz Volvo C40 Recharge s plně elektrickým pohonem, který bude stejně jako další modely elektromobilů nabízet výhradně prostřednictvím internetu.
 

"Rozhodli jsme se investovat do budoucnosti - do elektrického pohonu a prodeje on-line," konstatoval generální ředitel Hakan Samuelsson. "Plně se soustředíme na to, abychom se stali lídry v rychle rostoucím segmentu prémiových elektrických vozů," dodal.

V loňském roce se po celém světě prodalo kolem 2,5 milionu elektromobilů. Analytická společnost IHS Markit předpokládá, že letos se jejich prodej zvýší o 70 procent. "Jsem zcela přesvědčený, že (v budoucnosti) nebudou existovat žádní zákazníci, kteří by chtěli zůstat u benzinového motoru," uvedl Samuelsson. Podle technologického ředitele Volvo Cars Henrika Greena nemají auta se spalovacími motory "žádnou dlouhodobou budoucnost", píše agentura AP.

Přechod k elektrickým modelům už mimo jiné ohlásily automobilky Jaguar Land Rover, General Motors nebo Volkswagen. Vedle přísnější regulace emisí je ke změně motivuje i tržní ocenění některých nových hráčů, kteří se soustředí pouze na elektrická auta, poznamenala agentura Bloomberg.

Předpokládá se, že tento vývoj povede k poklesu zaměstnanosti v automobilovém průmyslu, protože elektromobily mají méně součástek a jejich výroba je méně náročná na práci. Podle Samuelssona pocítí změny zejména továrny na výrobu motorů a dodavatelé různých součástek, například olejových filtrů, vstřikovačů paliva či zapalovacích svíček. "Samozřejmě jde o spoustu pracovních míst," uvedl Samuelsson. "Nemyslím si však, že to celkově bude znamenat velký rozdíl (v zaměstnanosti)," dodal.

Volvo Cars spadá stejně jako čínská automobilka Geely pod mateřskou společnost Zhejiang Geely Holding. Ta švédský podnik koupila v roce 2010 od amerického automobilového koncernu Ford Motor. Ford převzal Volvo Cars v roce 1999 od švédské skupiny Volvo, která se teď soustředí na výrobu nákladních aut.

Geely a Volvo Cars minulý týden odstoupily od fúze a místo toho oznámily, že budou těsněji spolupracovat na vývoji aut, zejména těch elektrických. Budou spolu sdílet platformy vozidel, software a řešení pokročilé konektivity. Vývoj elektrického pohonu přesouvají do samostatné divize.

Do vývoje elektrických vozů investuje Volvo Cars s podporou čínského majitele od roku 2017, kdy švédská společnost poprvé uvedla, že postupně upustí od vozů se spalovacím motorem. Přesto má na trhu zatím pouze jediný elektrický model, sportovně-užitkový vůz XC40 Recharge.

Automobilka dříve oznámila, že bude investovat do přechodu k elektromobilitě pět procent z ročních tržeb. Loni švédský podnik prodal přes 660 000 aut a vykázal tržby 263 miliard švédských korun (bezmála 678 miliard Kč).


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist