https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/vw-a-enel-v-italii-postavi-3000-rychlodobijecich-mist-pro-elektromobily
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

VW a Enel v Itálii postaví 3000 rychlodobíjecích míst pro elektromobily

14.12.2022 00:51 | ŘÍM (ČTK)
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Německý koncern Volkswagen a italská energetická společnost Enel založily společný podnik Ewiva, jehož cílem je vybudovat po celé Itálii 3000 rychlodobíjecích míst pro elektromobily. Každá z firem do projektu investuje 100 milionů eur (2,4 miliardy Kč). V tiskové zprávě o tom informovala německá automobilka. Rychlodobíjecí stanice budou podle ní do konce roku 2023 přístupné řidičům automobilů všech výrobců na 500 místech a budou mít výkon až 350 kilowattů (kW).
 

Do konce roku 2022 automobilka a její partneři uvedou do provozu 4300 z plánovaných 18 000 rychlodobíjecích míst v Evropě, 3700 z plánovaných 10 000 ve Spojených státech a 8000 z plánovaných 17 000 v Číně. To znamená 16 000 rychlodobíjecích stanic na celém světě, což je přibližně třetina z cíle 45 000 stanic do roku 2025.

Volkswagen při budování sítě dobíjecích stanic v Evropě spolupracuje s britský podnikem BP a španělskou společností Iberdrola. Společně s konkurenčními automobilkami BMW, Mercedes-Benz, Ford a Hyundai je akcionářem podniku Ionity, který se zabývá rychlým nabíjením elektromobilů.

Podle studie společnosti McKinsey pro Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) potřebuje Evropa do roku 2030 nejméně 3,4 milionu dobíjecích míst. Na konci roku 2021 jich bude k dispozici odhadem 375 000. V nabíjecí síti musí být také ve vhodných časech distribuována elektřina z obnovitelných zdrojů, což si podle studie vyžádá náklady přibližně 240 miliard eur.

"Hlavní výzvou je zajistit dostupnost energie v době, kdy bude potřeba," řekl na tiskové konferenci člen představenstva společnosti Volkswagen Thomas Schmall. "Skladování energie bude hrát klíčovou roli," dodal.

Volkswagen také do poloviny příštího roku zavede u většiny svých vozů obousměrné nabíjení, kdy mohou vozy posílat energii ze svých baterií zpět do sítě, dodal Schmall.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (29)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

MU

Michal Uhrovič

14.12.2022 10:00
Elektromobilita pro obyčejné lidi je slepá vývojová větev. Je zajímavé, že velké koncerny to nechtějí vidět.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 10:38 Reaguje na Michal Uhrovič
Automobilismus pro obyčejné lidi je slepá vývojová větev. Je zajímavé, že velké koncerny (třeba Ford) to nechtějí vidět. Rok 1910.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.12.2022 10:47 Reaguje na Pavel Hanzl
Až se ukáže, kde je pravda, vy už tu bohužel nebudete. Jestli máte děti a vnoučata, tak jim vaše pravdy říkejte a hodně to opakujte, aby věděli, kde se děda mýlil a kde měl pravdu.
Můj názor je ten, že jste zůstal sám a nikdo se s vámi už moc nebaví, tak si to vynahrazujete na netu. Pokud se mýlím, pak je to lidské.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 11:25 Reaguje na Michal Uhrovič
Je to lidské a mýlíte se, ale jakým směrem by se měl teda automobilismus vyvíjet? S podraznickou mentalitou majitelů ropných polí a blížícímu se vyčerpání, se dá očekávat postuně dramatické zdražování ropy.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.12.2022 11:52 Reaguje na Pavel Hanzl
Cywe, až bude ta ropa stát fakt raketu, tak ty spalováky půjdou do kopru tak jako tak. A bude to zcela ok.
Ale situace, kdy půjdou do kopru jen v EU, protože ta jediná je zakáže ... no, možná ještě Kalifornie.-))) ... ale ve zbytku světa budou dál vesele drandit, to je prostě kokotina non plus ultra a čirá buzerace.
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.12.2022 13:17 Reaguje na Svatá Prostoto
1*
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 16:28 Reaguje na Svatá Prostoto
Vy fakt nevíte, že EU v elektrikách stále zaostává? Dřívější největší trh automobilů je dnes až za Čínou i USA? Tak kdo má jít do jakého kopru? Jedině smradlavé dýzly...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.12.2022 16:01 Reaguje na Pavel Hanzl
EU v elektromobilech zaostává? Fakt jo?
"Podle zveřejněných statistik byly i loni tahouny na trhu s elektromobily Čína a Evropa, které dohromady stály za 85 % celosvětových prodejů. Třetím největším trhem byly Spojené státy s 10% podílem."
https://oenergetice.cz/elektromobilita/globalni-prodeje-elektromobilu-vzrostly-loni-103

Proč vy v každém příspěvku musíte dokazovat, že jste prolhaný líný lempl, který plácá nesmysly aniž by si dal i zcela minimální práci zjistit, jak to skutečně je?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.12.2022 11:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak to je dobrý, nedávno psali, že EU šlape silně na paty zbylý svět a že v podstatě doháníme Čínu i USA. Naše informační zdroje nejsou boh vie čo a jen vy z toho chytáte hysťák a děláte ze sebe blba, že to nevíte. Obávám se ale, že to fakt nevíte...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 16:30 Reaguje na Svatá Prostoto
Až bude stát ropa raketu, dýzly půjdou do kopru ale co místo nich? Oslí sedlo nebo jízdní kolo Ukrajina?
Potom začnou ropáčci mudrovat, že by to šlo cha cha i na elektřinu!!
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.12.2022 16:03 Reaguje na Pavel Hanzl
Proč by o tom mudrovali? Oni vědí že to na elektřinu jde, jen to zatím není potřeba, bo ta ropa tu raketu nestojí:-).
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.12.2022 10:35 Reaguje na Svatá Prostoto
Prostě jak dycky, ropáčci špiní, hyenizují a podrážejí a jak bude ropa za raketu, obrátí kožuchy a budou tvrdit, že elektriku vždy podporovali. Já je znám, člověče nešťastná...
Odpovědět
MU

Michal Uhrovič

14.12.2022 12:24 Reaguje na Pavel Hanzl
Kdybych to věděl, tak bych vám určitě poradil.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 16:32 Reaguje na Michal Uhrovič
Nemusíte vůbec objevovat zase Ameriku, už dááávno je to nejen vymyšleno, ale velmi úspěšně to funguje. Jen ropáčci pořád ne a ne.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.12.2022 11:57 Reaguje na Pavel Hanzl
To je zase příměr na hovno, tohle to. Až někdo hodí na trh cenově dostupný e-mobil, jako to udělal Henry s "Téčkem", tak se můžeme bavit.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 16:54 Reaguje na Svatá Prostoto
Kolikrát bylo dražší téčko, než párek štýrských valachů i s vozem?
elektriky se už silně začínají srovnávat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.12.2022 16:02 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy víte kolik ve Státech za starýho Forda stál párek štýrských i s vozem:-)))?

A srovnává se ta cena nahoru, nebo dolů:-)))?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.12.2022 11:45 Reaguje na Svatá Prostoto
Jestli jste si všiml, vím všecko, všude jsem byl dvakrát a od všeho mám klíče.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 10:42
Rychlonabíječky musí dávat obrovské proudy, není to problém?? Velmi výhodné jsou pro tyhle účely mohutné setrvačníky, které je možno nabíjet pohodlně ze solárů. Tohle vidím jako cestu. Bude to velmi drahé, ale pokud by nemusela Evropa zbrojit a bojovat s brutální krizí způsobenou šíleným liliPutinem, neměla by s tím problém.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

14.12.2022 11:41 Reaguje na Pavel Hanzl
To jste zase někde něco četl, že? Už ne, elektrolýza teď setrvačníky. Kdy prosím Evropa nezbrojila?
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.12.2022 12:02 Reaguje na Milan Dostál
Nezbrojila už pěkně dlouho, bohužel. Zejména ta její progresivní část. A je to vidět ... https://www.politico.eu/article/germanys-defense-minister-in-the-ejection-seat-as-zeitenwende-is-faltering/
Odpovědět
MD

Milan Dostál

15.12.2022 09:06 Reaguje na Svatá Prostoto
Tak to napíšu lépe, utrácela, prošustrovávala, rozkrádala peníze na zbrojení.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 16:47 Reaguje na Milan Dostál
Vy o setrvácích nic nevíte? Já o tom psal už loni touhle dobou, myslím si, že se tento segment taky výrazně rozvíjí.
Ale vyvážit několikatunovýho macka, aby snesl 30 tisíc toček (počítají i 60 tis.) není vůbec ajnfach.
Ale pár takových vedle sebe a slušné pole solárů (psal jsem o areálu Olympia - Ikea - 3,5 km2) pod Brnem, tak máte elektrárnu s trvalým výkonem jak pěkný uhlák.
A zrovna tam (křižovatka D1 - D2) by se hodila série rychlonabíječek velmi silně.
Odpovědět
MD

Milan Dostál

15.12.2022 12:19 Reaguje na Pavel Hanzl
Teorie a plány super, ale už konečně pochopte, že je nutné používat zpusoby výroby energie dnes známé a hlavně bezpečně funkční a ne to co možná bude za roky.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

15.12.2022 14:41 Reaguje na Milan Dostál
Vše co tam může být je technologie známá a dlouhé roky běžně používaná.
Třeba setrvačníková stanice fungovala už za 1. republiky v New Yorku jako záloha pro případ backoutu.
A dnes máme daleko přesnější výrobu a magnetická ložiska, kdy setrvák ve vakuu má prakticky nulové ztráty a neomezený počet nabíjecích cyklů.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

14.12.2022 11:43 Reaguje na Pavel Hanzl
Evropa s tím mít problém nebude tak jako tak. Problém s tím budou mít daňoví poplatníci ... to všechno zacálovat.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

14.12.2022 16:50 Reaguje na Svatá Prostoto
Ti jsou zvyklí, pokud to nevytuneluje loupeživý estébák, může to i k něčemu být.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

15.12.2022 16:05 Reaguje na Pavel Hanzl
Vy toho Bábu taky vidíte od Lisabonu až po Bukurešť:-)))
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

16.12.2022 11:48 Reaguje na Svatá Prostoto
Stačí mi u nás, ale zjistil jsem, že není největší tunelář Eu, ještě více má nakradeno hlupy Orbán, proto ho EU dusí jak hada. Proč ale nedusí bábu?
Třeba spolíhá, že si ho vydusíme sami...jsou naivní....
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist