https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/z-veleslavina-na-letiste-maji-jezdit-velkokapacitni-elektrobusy
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Z Veleslavína na letiště mají jezdit velkokapacitní elektrobusy

16.9.2019 00:10 | PRAHA (ČTK)
Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. / Ilustrační foto
Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. / Ilustrační foto
Na Letiště Václava Havla mají z Veleslavína na lince 119 místo klasických autobusů jezdit velkokapacitní elektrobusy. Důvodem je nízká kapacita naftových autobusů a zlepšení ovzduší. Jezdit by mohly začít do tří let. Řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě). Náklady budou zhruba 900 milionů korun. Praha zavedla elektrobusy již na lince z Palmovky do Letňan a plánuje elektrifikovat ještě další linky.
 

"Myslím, že bychom mohli mít během dvou let povolení a do tří let by se tam mohlo jezdit. Dnes zkrátka nejsme schopni těmi kloubovými autobusy, které máme, zajistit kvalitní dopravu na letiště. Elektrobus poskytuje přínos v celkovém komfortu, je velkokapacitní, takže se nemusí autobusy zdvojovat jako letos v létě," řekl Scheinherr.

Magistrát chce pořídit elektrobusy s takzvaným dynamickým dobíjením. Vozy bude pohánět baterie, které bude moci za jízdy na některých místech dobíjet z troleje. Nové trolejové vedení chce Praha vybudovat obousměrně na některých místech v úseku mezi Nádražím Veleslavín, Dědinou a Terminálem 3. Trolej by měla v součtu délku 4,8 kilometru. Dobíjecí trolej by byla rovněž v obratišti na Veleslavíně a na letišti.

Náklady na vybudování infrastruktury radnice odhaduje na necelých 300 milionů korun. Dalších 600 milionů korun má stát pořízení 20 elektrobusů.

V garáži Řepy má vzniknout základna pro další rozvoj elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy. V areálu tak budou například dobíjecí stanice. Nové troleje by budoucnu mohl dopravní podnik troleje využít při rozšiřování tramvajových tratí.

Kromě linky číslo 119 zamýšlí město v této části Prahy elektrifikovat další dvě linky, a to autobusy číslo 131 a 191. "Ty přijdou na řadu ale až po zavedení elektrobusu na lince 119," řekl Scheinherr.

Elektrobus, který je schopen se dobíjet během jízdy z troleje, jezdí od loňska na lince z Palmovky do Letňan. Na trase se z troleje nabíjí v Prosecké ulici, kde překonává velké stoupání, při kterém se rychleji vybíjí baterie.

V hlavním městě vyjel první klasický trolejbus před více než 80 lety, tedy 9. srpna 1936. První linka vyjela od tramvajové vozovny Střešovice a trolejbusy jezdily v Praze přes 30 let. Poslední vyrazil od vinohradské Orionky v neděli 15. října 1972.


reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Václav Hellebrand

Václav Hellebrand

16.9.2019 01:02
To je snad první rozumný nápad, který od současného vedení Prahy slyším.
Odpovědět
Katka Pazderů

Katka Pazderů

16.9.2019 06:01
Je to nutnost. Ale chtělo by to ještě tu nízkoemisní zónu. Odvahu, milí zsstupitelé.
Odpovědět

Jan Šimůnek

16.9.2019 09:52
Čili opět budou, na rozdíl od klasického trolejbusu, produkovat víc škodlivin než obyčejný autobus, akorát to budou zametat pod koberec "elektrárenský komín je daleko". Inu, typičtí zelení podvodníci.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist