https://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/zacina-dvoutydenni-vyzva-do-prace-na-kole-je-urcena-jednotlivcum
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Začíná dvoutýdenní výzva Do práce na kole, je určena jednotlivcům

13.9.2021 11:20 | PRAHA (ČTK)
Zářijová výzva se zároveň protíná s Evropským týdnem mobility a tradičním Dnem bez aut.
Zářijová výzva se zároveň protíná s Evropským týdnem mobility a tradičním Dnem bez aut.
V Česku dnes začíná zářijová výzva kampaně Do práce na kole, kterou pořádá spolek AutoMat. Potrvá dva týdny a na rozdíl od květnové měsíční výzvy je určená jen jednotlivcům a je bez účastnického poplatku. Registrovaní účastníci a účastnice se při ní mohou dopravovat do zaměstnání nebo do škol na kole, koloběžce, bruslích, pěšky či během a soutěžit v pravidelnosti.
 

"Naším cílem není vyhecovat veřejnost k jednorázovým rekordním sportovním výkonům, ale dlouhodobě měnit dopravní návyky. A taky přimět k přemýšlení o dopadech výběru dopravního prostředku nejen na zdraví jednotlivce, ale celého města jako organismu," odůvodnil hlavní koordinátor výzvy Jan Haruda, proč ke květnové výzvě přibyla podzimní varianta.

Zářijová výzva se zároveň protíná s Evropským týdnem mobility a tradičním Dnem bez aut.

Výzva Do práce na kole má motivovat co nejvíce lidí, aby jako dopravní prostředek po městě používali kolo nebo jakoukoli bezmotorovou formu dopravy. Zaznamenané trasy účastníků mají podle organizátorů zároveň sloužit jako podklad pro analýzu dopravy ve městech za účelem zlepšení cykloinfrastruktury. Nyní je taková analýza prováděna v Ostravě, Brně a Hodoníně. Další informace jsou na webu www.dopracenakole.cz.


reklama

 
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (3)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ss

smějící se bestie

13.9.2021 14:43
A bez těch výzev to snad nejde ?
Naši předkové to uměli.
Odpovědět
JK

Jaroslav Kořínek

13.9.2021 15:08
A kolik spojů MHD se zruší ?
Když tedy pojedou prázdné tak je ti uvědomělí budou dotovat ? - a co když ty spoje zruší nebo omezí a začne pršet ?
Odpovědět
VP

Václav Příhoda

19.5.2022 17:55
Já toto teď například dělám úplně běžně. Do práce chodím buď pěšky nebo když nestíhám, tak jedu na kole. Může za to hlavně to, že jsem před dvěma měsíci začal pracovat tady https://prace.vasepekarna.cz/ Mám to kousek od domu, takže by pro mě byl nesmysl jezdit do práce autem. Dokonce to mám pěšky často i rychlejší, než pomocí MHD.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist