ČR s Itálií vyzvou EU, aby příští rok nebyly sankce za málo elektromobilů
Podle Kupky se zrušením sankcí v příštím roce nemá problém ani Německo. Německý ministr hospodářství Robert Habeck, který patří mezi zastánce rozvoje elektromobility, podle českého ministra se zrušením sankcí pro příští rok souhlasí. Kupka také podotkl, že když automobilky budou muset platit pokuty za neplnění emisních cílů u prodejů nových vozidel, nebudou mít peníze na investice pro rozvoj nových elektromobilů.
Česko chce podle Kupky usilovat také o odložení platnosti zákazu spalovacích motorů u nově prodávaných aut, který má platit od roku 2035. Evropská unie by měla nastavení tohoto cíle zhodnotit v roce 2026, podle Kupky chce Česko diskusi vést už v příštím roce. Neupřesnil, zda už země získala pro takovou změnu dostatečnou podporu u evropských partnerů.
reklama
Dále čtěte |
Online diskuse
Všechny komentáře (4)
Richard Vacek
4.11.2024 05:51Pavel Hanzl
4.11.2024 07:30pepa knotek
4.11.2024 16:11Během českého předsednictví byla dojednána konečná podoba balíčku „Fit for 55“,[14] který je součástí širší strategie Evropské unie k dosažení uhlíkové neutrality do roku 2050 známé jako Zelená dohoda pro Evropu.[15] Součástí balíčku je i zákaz prodeje nových osobních automobilů se spalovacími motory po roce 2035,[16] ukončení těžby a prodeje uhlí, z něhož se vyrábí skoro polovina elektřiny v Česku, do roku 2033,[17] nebo nový systém emisních povolenek EU ETS 2, který od roku 2027 rozšíří systém emisních povolenek kromě těžkého průmyslu a energetiky i na vytápění domů a osobní dopravu, tedy na benzín, naftu, plyn a uhlí.[18] Podle kritiků nový systém emisních povolenek způsobí po roce 2027 prudké zdražení pohonných hmot, energií a bydlení.[19]
Tož tak, ti co to prosazovali a byli za to pochváleni, teď berou zpátečku.