https://ekolist.cz/cz/zelena-domacnost/rady-a-navody/internetovy-supermarket-rohlik-cz-nabizi-osklivou-zeleninu-za-polovicni-cenu1
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Rohlik.cz a Penny nabízí "ošklivou" zeleninu - za nižší cenu

18.8.2016 16:09 | PRAHA (Ekolist.cz)
V nabídce "ošklivé" zeleniny jsou zatím jen papriky a okurky. Ostatní se ukáže podle zájmu zákazníků.
V nabídce "ošklivé" zeleniny jsou zatím jen papriky a okurky. Ostatní se ukáže podle zájmu zákazníků.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Rohlik.cz
Běžné obchody si pečlivě hlídají, aby zelenina a ovoce mělo správnou velikost, barvu a tvar. Zákazníci je prostě kupují raději a "ošklivá" zelenina obchodníkům pak často zůstává. Požadavky na tvar mají i praktický důvod: například moc křivé okurky se v jídelnách nedají zpracovat strojně, protože neprojdou kráječem. Jenže na polích se rodí i plodiny, které normu nesplní a které pak končí vyhozeny. Internetový supermarket druhým dnem nabízí "ošklivé" papriky a okurky, za poloviční cenu běžné zeleniny. S nabídkou "neobyčejných kousků" zeleniny přišel také řetězec Penny.
 

Nižší koncová cena odpovídá poměrně ceně, za kterou Rohlik.cz od dodavatelů "ošklivou" zeleninu získá. "Jde o druhou jakost, tudíž je levnější," říká obchodní ředitel Rohliku.cz Tomáš Jeřábek. "Tuto zeleninu však prodáváme teprve druhý den a nacenění je velkou otázkou - budeme sledovat, jak zákazníci na ceny reagují a vše vyhodnocovat," dodává.

V nabídce jsou zatím jen okurky a papriky. Sortiment se rozšíří podle toho, jak na nabídku "ošklivé" zeleniny budou reagovat zákazníci. A také jak se jí podaří sehnat. Současná nabídka "ošklivé" zeleniny je od českých pěstitelů.

Jak vypadají "ošklivé" okurky? Úplně normálně.
Jak vypadají "ošklivé" okurky? Úplně normálně.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | Rohlik.cz

Proč to Rohlik.cz dělá? "Plýtvání potravinami je pro nás dlouhodobé téma a zrovna o prodeji "ošklivé" zeleniny jsme uvažovali dlouho. Víme i, že i pro naše zákazníky je ekologie důležité téma, např. si před časem vyžádali filtr na potraviny bez palmového oleje. První ohlasy jsou 100% pozitivní," říká Jeřábek.

Téma esteticky nedostačující zeleniny je podle Jeřábka komplexní a stojí za hlubší rozbor. Skvělou práci v této oblasti odvádí organizace Zachraň jídlo, která veřejnosti u nás problematiku představilo a má zásluhu na tom, že je o téma zájem. "Věříme, že naše data z online prodeje pomohou tuto problematiku dále posunout k menšímu zbytečnému plýtvání českou zeleninou," říká Jeřábek.

Od pondělí 15. srpna nabízí ve svých kamenných prodejnách "ošklivou" zeleninu i řetězec Penny. Plodiny s nestandardním tvarem a velikostí nazývá "neobyčejnými kousky". "Naším hlavním cílem je snížení plýtvání potravinami a zároveň pomoc českým farmářům s výpěstky, které nesplňují aktuálně nastavená estetická kritéria," píše Penny ve svých materiálech.

I Penny nabízí "neobyčejné kousky" za zvýhodněnou cenu. V současné době Penny nabízí "neobyčejnou" mrkev, cibuli, okurku, brambory a bílou papriku. V září by měla být dostupná i "neobyčejná" jablka.



reklama

 
Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
Vydání článku finančně podpořilo Hlavní město Praha v rámci projektu Ekoporadnypraha.cz.


Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (1)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

ZP

Zdeněk Pejchal

1.6.2022 01:17
Já třeba ne úplně hezkou zeleninu a ovoce občas kupuji i normálně v obchodě. Zvlášť pokud je to ve slevě. Většinou pro to najdu nějaké využití a je škoda aby se to vyhodilo. Přes Rohlik jsem takhle ale ještě nic nekupoval. Na online nakupování takových věcí si teprve zvykám. Teď jsem si například poprvé objednával drogerii přes internet, konkrétně tady odtud https://www.bonfair.cz/
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist