Chcete potraviny bez palmového oleje? E-shop Rohlik.cz má zaškrtávátko
Rohlík.cz si nejprve mezi spotřebiteli provedl jednoduchý dotazníkový průzkum. Odpovědi dostal od více než pěti tisíc lidí, z nichž se 95 % snaží palmovému oleji z nějakého důvodu vyhýbat. Je pravděpodobné, že takto vysoké výsledky budou dány tím, že se dotazník šířil prostřednictvím sociálních sítí hodně mezi lidmi, kteří palmový olej kupovat nechtějí. Nicméně i tak to Rohlik vyhodnotil, že má smysl věnovat trochu času naprogramování filtru.
Lidé v dotazníku uváděli, že nejčastější důvod snahy, proč se vyhýbají palmovému oleji, je environmentální (89 %), dále že palmový olej je nezdravý (58 %) a další významný důvod byl, že zákazníci považují potraviny s palmovým olejem za méně kvalitní (32 %). Důvody se u některých lidí vzájemně kombinují.
Přečtěte si článek Ekologická odtučňovací kúra: Jak se vyhnout palmovému oleji
Jak za Rohlik.cz říká Adéla Flejšarová, za několik týdnů, co je zaškrtávátko k dispozici, jej využilo 22 % zákazníků, řádově nižší desetitisíce lidí. Lidé s tímto filtrem nejčastěji nakupují v sekci sladké a slané, dále v dětské výživě, čokolády a pečivo. „Co se týče prodejů, tak strmý růst jsme zaznamenali u značky dětské výživy Babybio, která je bezpalmová a také ji tak Rohlik promuje. U ní je nárůst o stovky procent v posledních týdnech, i přesto, že je to spíše prémiová a docela drahá značka,“ říká Adéla Flejšarová.
Proč se Rohlik.cz rozhodl usnadnit vyhledávání potravin bez palmového oleje? “Větší zájem o potraviny bez palmového tuku pozorujeme už několik měsíců, hodně se ozývají rodiče malých dětí, kteří logicky zkoumají etikety nejvíc pečlivě. V kamenném supermarketu nic jiného nezbývá, na internetu to naštěstí jde bez luštění etiket,” vysvětluje obchodní ředitel Rohlik.cz Tomáš Jeřábek. Podle údajů Rohliku lidé v souvislosti s palmovým olejem řeší hlavně dva problémy: nedostatek produktů bez palmového oleje a zdlouhavé zkoumání etiket. Ten druhý problém Rohlik tedy vyřešil.
Co ostatní internetové supermarkety? David Zúbek ze Z-Marketu říká, že i jeho obchod uvažuje o podobné úpravě. Na odpověď od iTesco čekáme.
Líbí se Vám článek? Přispějete na další?
reklama