http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/rozbehla-se-kampan-na-podporu-vzdelavani-deti-v-prirode
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Rozběhla se kampaň na podporu vzdělávání dětí v přírodě

27.10.2016 10:25 | PRAHA (ČTK)
Školy, družiny a přírodovědné kroužky zapojené do programu Les ve škole mohou využít publikace s tipy a metodickými postupy, jak se s dětmi učit v přírodě
Školy, družiny a přírodovědné kroužky zapojené do programu Les ve škole mohou využít publikace s tipy a metodickými postupy, jak se s dětmi učit v přírodě
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Zdroj | TEREZA
Rozběhla se kampaň na podporu vzdělávání dětí v přírodě. O jeho rozšíření se snaží program Les ve škole vzdělávacího centra TEREZA. Projektem Ven z lavic! Učme děti venku shání na portálu Hithit peníze na dokončení učebních a metodických materiálů pro pátý ročník základní školy. ČTK o tom informovala Petra Vaňková z programu Les ve škole.
 

Cílem tohoto mezinárodního výukového programu je, aby učitelé trávili s žáky část výuky mimo školní budovu. "Když se děti učí venku, tak mají daleko lepší studijní výsledky. Lépe se soustředí, jsou kreativnější, taky je učení daleko více baví," uvedla Vaňková v propagačním videu.

Školy, družiny a přírodovědné kroužky zapojené do programu mohou využít publikace s tipy a metodickými postupy, jak se s dětmi učit v přírodě. "Vymysleli jsme a odzkoušeli příběhy už pro téměř všechny ročníky základní školy a vydali je jako roční plány lesních aktivit. Podle těchto materiálů se dnes učí děti na více než 300 školách z celé České republiky," uvedl vedoucí programu Jan Froněk.

Podobně jako v ostatních projektech také v těchto materiálech organizace TEREZA vychází ze zážitkové a projektové výuky nebo badatelsky orientovaného vyučování. Jedna z autorek učebnic Barbora Landová je přesvědčena o tom, že tomu příroda napomáhá. "Přírodní prostředí je dobrodružné, rozmanité, pro všechny smysly pestré, obsahuje nespočetně podob života. A když jsme s ním v každodenním kontaktu, tak se přirozeně učíme, je to zábava, máme chuť objevovat a přicházet věcem na kloub," uvedla.

Drtivá většina škol má zahrady nebo jinou zeleň ve svém okolí, zjistil na základě odpovědí rodičů loňský průzkum Nadace Proměny Karla Komárka. Ředitelka nadace Jitka Přerovská při květnové prezentaci výsledků průzkumu uvedla, že by se přírodní prostředí škol mělo při výuce více využívat.

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
BEZK využívá agenturní zpravodajství ČTK, která si vyhrazuje veškerá práva. Publikování nebo další šíření obsahu ze zdrojů ČTK je výslovně zakázáno bez předchozího písemného souhlasu ze strany ČTK.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Příběhy české přírody
   

Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist