http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/volebni-program-svobodnych-misto-dotaci-na-kotle-zatepleni-a-destovou-vodu-snizime-dph-lide-si-to-pak-koupi-sami
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii

Volební program Svobodných: Místo dotací na kotle, zateplení a dešťovou vodu snížíme DPH. Lidé si to pak koupí sami

13.10.2017 01:46 | PRAHA (Ekolist.cz)
Dotace na zateplení jsou podle Svobodných nesmysl. Jednodušší cestou je podle nich snížení daní tak, aby pro majitele domů a bytů nebyl problém koupit si úsporné kotle či zateplit dům za své. Ilustrační snímek.
Dotace na zateplení jsou podle Svobodných nesmysl. Jednodušší cestou je podle nich snížení daní tak, aby pro majitele domů a bytů nebyl problém koupit si úsporné kotle či zateplit dům za své. Ilustrační snímek.
Svobodní zřejmě jako jediná strana slibují zrušení kotlíkových dotací, Nové zelené úsporám a programu Dešťovka. „V těchto případech zaplatila většina obyvatel modernější vybavení domů menšině. Jednodušší cestou je snížení daní tak, aby pro majitele domů a bytů nebyl problém koupit si úsporné kotle či zateplit dům za své,“ tvrdí Svobodní. Jimi slibované snížení DPH ceny těchto výrobků a služeb razantně sníží. Program Svobodných můžete stáhnout zde.
 

Červenou linkou programu Svobodných je rušení dotací, byrokratických povinností a úřadů jako takových. Dotace chtějí zrušit třeba v zemědělství. Spolu s povinným přimícháváním biopaliv do pohonných hmot a nucenou podporu obnovitelných zdrojů energie.

„Důsledkem nuceného přidávání biopaliv do pohonných hmot je krajina žlutá řepkou a vyšší ceny za benzin a naftu. Podpora solárních elektráren je příčinou vysokých účtů za elektřinu, které platíme a které brzdí hospodářský růst ČR. Aktuálně probíhá masivní dotační podpora bioplynových stanic, která přináší rozšiřování ploch energetické kukuřice, která je problematická z hlediska eroze půdy. Protože taková kukuřice není pěstovaná jako potravina, není při jejím pěstování třeba takové obezřetnosti při použití chemikálií. Dá se předpokládat, že to povede k většímu zamoření životního prostředí,“ stojí v programu Svobodných.

V rámci EU budou Svobodní trvat na úplném zrušení podpory obnovitelných zdrojů a přimíchávání biopaliv. Obnovitelné zdroje se samy prosazují s nástupem pokročilejších technologií.

„Zasadíme se o razantní zrychlení zahajování komplexních pozemkových úprav. Ty jsou nezbytnou podmínkou pro posílení práv vlastníků půdy,“ slibují Svobodní. „Získají možnost bránit se nevhodnému hospodaření často lokálně dominantního zemědělského nájemníka.“

Za 28 let od skončení komunistického totalitního režimu jsme podle Svobodných nebyli schopní odstranit škody, které na ní napáchali komunisté. „Důsledkem je monotónnost krajiny, alarmující stav zemědělské půdy, eroze a mizerná schopnost krajiny zadržet vodu. Také proto trpí krajina suchem nebo naopak záplavami či povodněmi. Po dokončení pozemkových úprav mají vlastníci reálně zajištěn přístup ke všem svým pozemkům a pozemky mají lepší tvar pro současné formy zemědělského hospodaření. To je také klíč k tomu, aby v krajině mohlo hospodařit mnohem více menších zemědělských podniků. To povede k tomu, že krajina kolem nás bude krásnější, ekologicky stabilnější a odolnější vůči erozi.“

Redakce Ekolistu bude před volbami postupně zveřejňovat, co která politická strana slibuje v oblasti životního prostředí. Současně bude zveřejňovat odpovědi politických stran na anketu Ekolistu.

Všechny texty, které se týkají voleb do poslanecké sněmovny, najdete ve speciálu Volby do Poslanecké sněmovny 2017

V dopravě chtějí Svobodní prosadit kvalitní dálniční spojení mezi krajskými městy. „Lidé nesmí doplácet na neschopnost státu rychle postavit potřebné dálnice a silnice. Výstavbu silnic nesmí zdržovat námitky těch, kterých se stavba bezprostředně netýká. Probíhající řízení budou moci ovlivnit pouze dotčení lidé a samosprávy. Urychlíme schvalování projektů dálnic, proto podporujeme sloučení EIA, územního řízení a stavebního řízení.“

O způsobu dopravy nebude rozhodovat ideologie, tvrdí Svobodní. „Naším základním kritériem bude plynulost dopravy, aby se lidé snadno dostali z bodu A do bodu B. Plynulá doprava je katalyzátorem ekonomického růstu. Proto dobudujeme obchvaty přetížených měst, aby je nezahlcovala tranzitní doprava. Doprava nesmí být soubojem druhů přepravy, protože kolo není víc než auto. Využijeme moderních technologií řízení dopravy, jako jsou například inteligentní semafory. Plynulosti dopravy výrazně pomůže i zvýšení maximální povolené rychlosti na 150 km/h na vybraných úsecích dálnic. Snížíme stávající mýtné, což povede ke zlepšení stavu na silnicích I. a II. třídy. Kamiony zbytečně nebudou objíždět zpoplatněné úseky a uleví se tím lidem v obcích a městech.“


reklama

Další informace |
Líbil se vám článek? Přispějte si na napsání dalšího.
tisknout poslat
 twitter

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení


Zapomněli jste heslo? Změňte si jej.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama


Blíž přírodě

Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Econnectu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist TOPlist