https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/expert-sumec-promluvil-konecne-je-jasno-co-otravilo-ryby-v-becve
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Expert Sumec promluvil: Konečně je jasno, co otrávilo ryby v Bečvě!

1.4.2021 15:12 | PRAHA (Ekolist.cz)
Stín experta na hladině otrávené řeky Bečvy.
Stín experta na hladině otrávené řeky Bečvy.
Foto | Miroslav Přikryl / Český rybářský svaz
Je to už víc jak půl roku, co řeku Bečvu postihla ekologická havárie. Až dosud nikdo kompetentní nebyl kompetentní říci, co a odkud uniklo. Ekolist.cz má k dispozici vyjádření experta, podle kterého měli odborníci odpověď celou dobu před očima, jen ji neviděli.
 

Tento text je aprílový žert.

Podle experta je odpověď na otázku, co vytrávilo Bečvu, čirá jako voda v lesní studánce. „Víte, co se stane rybě, kterou vytáhnete ze stoky, jako je Bečva, a dáte ji do čisté vody? Strašně se lekne a lekne,“ říká ichtyolog Ondřej Sumec. „Okamžitě. Je to v podstatě rybí infarkt. Exitus okamžitus.“

A přesně to se podle něho 20. září na Bečvě stalo. Řekou Bečvou po nějakou blíže neurčenou dobu tekla čistá voda. Jak to, že se na to nepřišlo hned? „Všichni dělali tu chybu, že ve výsledcích z laboratoří hledali znečištění. Nějakou toxickou látku. To byla ta kardinální chyba,“ líčí Sumec.

„Já jsem si všiml, že celá řada vzorků neukazovala vůbec žádné znečištění. Žádné kyanidy, kadmium, olovo, pesticidy, olej nebo saponát. Šlo naopak o znepokojivě naprosto čistou vodu,“ vysvětluje Sumec.

Podle něho si ryby v českých řekách po generace zvykaly na určitou míru znečištění. A adaptovaly se tak dokonale, že čistá voda je pro ně vlastně jedovatá.

Sumec po dohodě s inspekčními orgány, Povodím a hasiči dokonce provedl rekonstrukci toho, co se osudnou neděli mohlo stát. Povodí Moravy v jednom okamžiku podhoršilo tok Bečvy a všechny provozy v okolí Hustopečí na jednu hodinu musely uzavřít své výpusti. A v tu samou dobu hasiči do řeky vypouštěli čistou pitnou vodu. „A přesně, jak jsem čekal, ryby v proudu lekly hned. Ty v zátočinách, kde nebylo znečištění čistou vodou tak silné, se jakoby hrabaly z vody směrem k chemičce,“ popisuje Sumec výsledek rekonstrukce.

Nyní tedy víme, co „otravu“ způsobilo, je ale na místě se ptát, kdo havárii s čistou vodou způsobil. „To se bohužel asi nepodaří nikdy prokázat, protože inspekce ve správnou dobu neodebrala vzorky u výpustí. Z nich bychom věděli, odkud tam ta čistá voda houkla,“ říká Sumec.

Co je potřeba udělat, aby se situace neopakovala? Podle Sumce je nezbytné, aby inspekce a vodoprávní úřady přísně dohlížely na to, že podniky znečišťují řeku přesně podle vydaných povolení, ale ani o trochu méně. „A je nutné donutit podniky k tomu, aby hlásily, když se jim stane nehoda a přestanou do řeky vypouštět znečištění. Aby se dala čistá voda naředit znečištěním z nějakého jiného podniku,“ říká Sumec.

Tento text je aprílový žert.


reklama

 
foto - Mach Ondřej Martin
Martin Mach Ondřej
Autor je šéfredaktorem serveru Ekolist.cz

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (66)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Jirka Černý

1.4.2021 07:04
1. Duben :-)
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

2.4.2021 10:22 Reaguje na Jirka Černý
Stovky tun udušených kachen a slepic, udušených preventivně aby se v chovech nerozšířil ptačí mot, šířený divoce žijícími ptáky, o jejichž přítomnost pečují ochránci zvířat a přírody intenzivním tlakem na rozšiřování ptačích reservací s hnízdišti, není aprílem, ale velmi drsnou skutečností. Zkusil někdo z těch ochránců hnízdišt se zamyslet nad utrpením, při dušení se CO2, těch statisíců živých ptáku, kteří mají oproti těm divoce žijícím, jen tu smůlu, že se mají za jménem označení "domácí"?
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 11:39 Reaguje na Jiří Daneš
Dobrý postřeh.
Odpovědět
MU

Michal Ukropec

1.4.2021 07:37
Dnes mám narozeniny. Fakt dobrý. 1*
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 17:50 Reaguje na Michal Ukropec
A narodil jste se opravdu, nebo je to apríl a jste jen virtuální Ukropec?
Odpovědět
MJ

Marcela Jezberová

1.4.2021 08:01
Jo, tohle znám :-). Měla jsem příbuznou, která když přijela do Krkonoš z té jejich severočeské pánve, tak první týden pobytu chodila na autobusovou zastávku nadýchat se výfukových zplodin. Prý by ji ten náš čistý vzduch jinak zabil. A to nebyl apríl.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2021 09:08 Reaguje na Marcela Jezberová
Byl.
Odpovědět
PK

Pain Killer

1.4.2021 09:17
Celou dobu tvrdim ze z vody jsou nemoce... i pro ryby je voda jedovata...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

1.4.2021 09:29 Reaguje na Pain Killer
Samozřejmě. Proto je třeba se vodě vyhýbat. Třeba nikdy jsem neslyšel, že by člověk dostal kupříkladu uplavici ze slivovice.
Odpovědět
KP

Karel Ploranský

5.4.2021 17:50 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Ale někteří oslepli...
Odpovědět
PP

Petr Polášek

1.4.2021 09:20
Konečně vysvětlení, proč zmizely ty krásné velké ryby ve Val_Mezu pod mostem (ul. Mostní). Otrávily se čistou vodou, která pak dělala bublinky ve splavu na Juřince a dále na splavu v Choryni. 1. Duben :-)
Odpovědět
SV

Svišť Vykulený

1.4.2021 09:21
Mutace Ropáka ze střední Moravy. Jen nevím, jestli je to nový živočišný druh nebo ho už někdo pojmenoval a zařadil do živočišné (?) říše.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

1.4.2021 09:27
Závěr odborníka Sumce je naprosto logický. Mohu to potvrdit případem z jiné oblasti. Horníci z Ostravska, kteří jezdili na dovolenou do Tater, houfně kolabovali díky čistému vzduchu. Aby se zabránilo nechtěným úmrtím, v pravidelných intervalech se horníci chodili nadýchat výfukových plynů z nastartovaného vozidla Trabant 601.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

1.4.2021 19:41 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Nejsmutnější, na tom je ta věc, že rok jiní EXPERTI, hledali příčinu bečvovské katastrofy. A tito experti aby byli zajímavější to táhli přes politiku. Experti jež byli nastrčeni aby odstranili premiera z funkce, místo toho aby jako expert Sumec použil selský rozum vzdělance. A tak je to v českomoravském chlívečku se vším.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

1.4.2021 09:37
Ještě horší než voda pitná, je voda pro injekce, ta je tak čistá, že je to až mnoho, té čistoty a čeho je mnoho, toho je příliš, čeho je příliš to pak škodí. Dobrám zpráva na prvního dubna. Ale kde se vzal v Bečvě znalec Sumec? Je to rayon jiných znalců, čekal bych spíš znalce Pstruha, či Jelce, nebo Parmu.
Odpovědět
KL

Kateřina Lina

1.4.2021 21:29 Reaguje na Jiří Daneš
Myslím, že ti jsou zrovna v karanténě.
Odpovědět
ML

Martin Lakomý

1.4.2021 09:58
Jako závěr dobrý jenom kdyby to nebylo na aprila. Aspoň víme na co máme vyšetřovací komise a rychlokvašené kriminalisty když nikdy a nikdo nic nevyšetří. Pak je naše země pro podvodníky volání z ráje.
Odpovědět
MR

Michal Rath

1.4.2021 10:02
Aprílový expert Sumec. Vtipné. Otrava ryb šokem čistou vodou na 1 apríla ještě chybí že Brabenec na ŽMP vypsal dotace na obnovu poměrů v Bečvě tedy zaplatil firmám aby obnovily co největší znečišťování nejlépe Pabišovými cianidáty.
Odpovědět
MR

Michal Rath

1.4.2021 10:02
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

1.4.2021 10:55
Nevím no... dělat si prdel z takové apokalypsy jen proto, že je 1. dubna je podle mě dost za hranou... v tomto dávám redakci palec dolů... ale já vím... jsem divnej...
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

1.4.2021 11:35 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Kašpárek nás vyzývá abychom si nedělali ze života srandu. To je nějáké divné, ne?
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

1.4.2021 13:11 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
Já vám poradím.... opakujte si "je divnej, je divnej, ...." až dokud to nezabere.. :)

p.s. já si dělám srandu z hodně věcí, ale z devastace ŽP nezodpovědnými hovady prostě nemůžu a když to ještě kryje přímo stát, který se má naopak starat "o naše blaho", tak je to pro mě vyloženě nestravitelné...

Dělat si z toho srandu mi přijde podobné jako dělat si srandu třeba z Holokaustu.

Ale každý ať si dělá co uzná za vhodné... jinak nevím kde jste vzal, že někoho k něčemu vyzývám... je to prostě jen můj názor a postoj a směřoval když už tak na redakci Ekolistu...

Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

1.4.2021 13:46 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Já se omlouvám, ale dost jste mi nahrál na smeč. Za současného stavu nepomůže asi fakt nic jiného než si dělat srandu a starat se o to, aby se příště taková situace neopakovala. Mě osobně to taky hodně sejří a byl bych rád, kdyby se to vyšetřilo. Mimochodem, tady to nekryje stát, ale podplacení úředníci.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2021 19:28 Reaguje na Zbyněk Šeděnka
"Stát jsem já". ing Andrej Babiš
Odpovědět
JG

Jan G

1.4.2021 20:13 Reaguje na Pavel Hanzl
Tohle nesvalujte na jediného šaška. Na to je třeba více lidí a systém, který to umožňuje. Babiš je h.o.vado, ale systém netvoří. Ten sem byl zaveden zvenčí a je udržován v režimu řízeného úpadku. Babiš jen plní funkci XY, ale stát neřídí. Tedy přesněji řečeno, to torzo, co zbylo ze státu.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2021 16:46 Reaguje na Jan G
Tvoří. Systém zvaný fašismus tvoří diktátor (samozřejmě s pomocí z východu) a všichni jeho vazalové jsou jeho vazalové, i když na ně může používat ruský bič. Ale je to celé jeho zodpovědnost Bečvu nevyjímaje.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.4.2021 20:45 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Je divnej? Inu, proč by ne ...
https://www.youtube.com/watch?v=DBxPuGkpzcU
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

6.4.2021 07:11 Reaguje na Svatá Prostoto
Jako proč ne.... ale já raději experimentální tvorbu nezávislé scény v UK... :)

https://soundcloud.com/detunedrecords/a1-the-future-sound-of-london-skinny-xam
Odpovědět
Lw

Lwo

1.4.2021 11:42
Proto můj syn nejí nic, "co bylo vytaženo z vody"!
P.S. Ale ta zpráva nahoře je samozřejmě Apríl! :-(
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

1.4.2021 13:23 Reaguje na Lwo
No kéž by ho to spasilo... bohužel podobné srágory jsou ve vzduchu, který dýcháme, vodě kterou pijeme, potravinách, které pěstujeme konvenčním chemizovaným zemědělstvím, a téměř v každém živém tvorovi na planetě... člověk planetu ve své zaslepenosti materiálními úspěchy totálně zlikvidoval a zamořil vším možným co sám uměle stvořil.... ale lidi se tím nechtějí adekvátně zabývat... první by si totiž museli připustit jak moc jsme to všechno pos****... a takové zjištění je pro většinu lidí nesnesitelné... takže to bude jen s velkým odporem a se sebeuklidňováním, že "to přece nemůže být tak zlé" a změny se budou dít velice pomalu... jenomže už teď je pozdě...

Nezničená planeta existuje už jen v myslích těch, kteří tomu chtějí takto věřit a nechtějí si připustit realitu...
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

1.4.2021 14:39 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Jediné co vzniká jen pro tvorbu zisku, jsou podle obchodního zákoníku akciové společnosti. I národní podniky vznikaly z aúčelem uspokojování potřeb obyvatel, což se jim sice na 100% vždycky nedařilo, ale úmysl byl jednoznačně lepší pro občany, než u akciovek.
Odpovědět
JG

Jan G

1.4.2021 20:00 Reaguje na Lukáš Kašpárek
Za vším hledejte lidskou podstatu - co tě nepálí, to nehas. Dříve lidi byli více závislí na přírodě, protože co si nevypěstovali a nevydobyli, to neměli. Měli krutý život a dřeli. Dnes si zajedou svým SUV do obchodu a koupí si "kuře" v akci a další věci podle chuti. Pak je jasné, že je vlastně ani nezajímá, co se děje za jejich prahem. Protože jsou spokojeni. Necítí nouzi. Ani si pod tím pojmem nedokáží nic představit. Jsou to jen konzumenti, kteří nic nevytvářejí - žádné hodnoty. A nebojte se, život tu ještě nějakou dobu bude, ale člověk (naštěstí) už ne.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 09:46 Reaguje na Jan G
Dřív taky lidi měli průměrnou dobu dožití 25 - 35 let, například nevolníci na vesnici, protože se dílem udřeli (v krásné neznečišťované přírodě, ale udřeli), dílem byli zničeni kořalkou, kterou pálili v panských palírnách z obilí, ovoce a horšího piva a kterou nevolníci museli kupovat a dílem dostávali rakoviny a nemoci oběhového ústrojí či jater a ledvin atd třeba z toho trvalého kouře z ohnišť černých kuchyní, které tehdy byly v domácnostech a z loučí, kterými svítili nebo z obrovského infekčního tlaku všemožných choroboplodných zárodků, který tehdy díky mizerné hygieně byl. Či když je místní felčar na něco léčil a přitom použil zvlášť silný dryák, namíchaný třeba se rtutí nebo arzénem.
Později se sice průměrná délka života zvýšila na 40 - 50 let, ale pořád lidi umírali ze současného pohledu předčasně. Například taky hladem, když jim odešly zuby a jako chudší lidi neměli na maso a mléčné výrobky ani na jemně a dobře umletou mouku od mlynáře, všechno potraviny, které se dnes zatracují a museli se třeba živit doma jen nahrubo umletým zrním, které nedokázali rozkousat a živiny z něho tak tělo nedokázalo získat. Jště před takovými 100 lety bylo běžné, že i lidi víc při tělě k stáru obvykle zhubli a umírali obvykle velmi vyhublí. Zatímco dnes lidi k stáru obvykle začnou přibírat na těle a pokud nemají to pochybné štěstí, že dlouhodobě zápasí s nějakou těžkou nenocí, která je vyhubne, umírají dost při těle.
Ještě za socíku před 30 lety, kdy spousta dnešních vymožeností buď nebyla nebo v socialistickém světě nebyla dosažitelná, umírali lidi už po ppadesátce dost často na všelijaké rakoviny a infarkty, dnes je podobný nárůst nemocí, u lidí žijících současný styl života, až nějak v sedumdesáti letech věku.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

6.4.2021 07:18 Reaguje na Jan G
Je to tak no. Materiální dostatek vede téměř vždy k degresi hodnot a celkovému úpadku jedince. Lenost žít zodpovědně vůči světu i sám sobě je pak jasný důsledek.
Odpovědět
MJ

Martin Jaroš

1.4.2021 14:00
Kdo je expert Sumec? Co je to za blábol?
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2021 19:33 Reaguje na Martin Jaroš
Někdo mu říká čučkař, někdo dementní geront, někdo starý jezevec a většina národa ho miluje, i když je dost dlouho po smrti, i když prudí a otravuje jedovými zvratky doposud.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 09:51 Reaguje na Martin Jaroš
To je taková inverzní osoba k například inspektorovi Colombo. Jako inspektor Colombo měl ženu, o které se všeobecně víc, ale kterou nikdy nikdo neviděl, tak tady naopak nikdo neviděl Sumce, protože všechno za něho vyřizuje jeho žena.
Ale nic není dokonalé a ani Sumec není dokonalá inverzní postava k inspektoru Colombo. Protože Sumcovu ženu taky nikdo nikdy neviděl.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

1.4.2021 15:45
Konečně někdo přišel s logickou teorií, jak to proběhlo. Policie udělala chybu, že za soudního znalce vybrala pana Klicperu. Kdyby šáhla po expertovi Ondřeji Sumci, mohl být případ v dohledné době uzavřen:-))
Odpovědět
MM

Milan Míka

1.4.2021 16:11
Dobrý apríl, ale bylo by také na místě na to aspoň na konci upozornit aby si to doopravdy někdo nemyslel a nezačali "fake news"
Odpovědět
MM

Milan Milan

1.4.2021 17:42
Je to přesně tak. Proto v 60.letech v době průmyslového rozmachu a vypouštění tisíců litrů splašků všeho druhu do řek se mohli chytat raci nebo pstruzi rukama. A že jich bylo panečku.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

1.4.2021 19:30 Reaguje na Milan Milan
Člověče nešťastná, ty raky a pstruhy jste chytat v jiných potocích, než byl průmysl. Pod Dezou nikoliv.
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 10:00 Reaguje na Milan Milan
V 60 letech bylo jen pár procent potoků a řek, kde vypouštěli ty jedy. Ostatní byly čisté, protože v 60 letech zatím fungovaly hlavně fabriky postavené ještě za kapitalistů a to bylo jen v některých městech a průmysklových centrech. Teprve v té době začali a rozjeli to později, aby lidi měli průmyslovou a dobře placenou práci i v malých městech a všude ve všech oblastech. Komunisté rozestavěli průmyslové podniky všude.
Kromě toho byly jedny řeky a potoky vytrávené, ale všechny jejich přítoky byly přírodní, nezmeliorované a nezregulované, nevyrabované kormorány, vydrami a dalšími dnes chráněnými živočichy nebo třeba invazivními norky, proto v nich byla spousta ryb a dalšího vodního života. Který, jakmile vytrávení pominulo, se okamžitě rozšířil i do těch vytrávěných oblastí.
To dnes není, řeky a potom jsou i nadále meliorované a regulované, dokonce po sametu ještě nějaké přírodní toky dodělali a ta troška ryb, co tam i přesto žije, je z velké části likvidována těmi chráněnými predátory. A řekněme přímo, i nadměrným počtem rybářů.
Odpovědět
JG

Jan G

2.4.2021 11:43 Reaguje na Radim Polášek
Ještě tak do poloviny 90. let se dá hovořit o tom, že ve vodách byl život. Je zvláštní, jaká je mezi vším spojitost - jakmile se zavedla ekologie a komunisti šli od válu, začal rychlý úpadek přírody. Změnil se totiž způsob hospodaření - bývalý režim dělal chyby, ale hospodařilo se. Dnes se jenom drancuje a každý si hrabe na vlastním písečku - ekologové, rybáři, myslivci. Do každého z těch spolků nalezla byrokracie a korupce a jedni se nedokážou dohodnout s druhými. Takže páni ekologové chtějí vydry, ale už je nezajímá, že to málo, co ve vodě ještě je, vyberou. Na místo toho, aby se stát postaral a řekl: Nu dobrá, chcete vydry? Tak kompenzujte rybářům ztráty! Nemyslím soukromníkům, kteří mají rybníky, ale ztráty na "divokých" vodách, o které se stará ČRS. Ale nic takového se plošně neděje. Jedni si prosadí své na úkor druhých a hospodaření v přírodě se bije s nějakými nereálnými vizemi ekologů. Chybí jakákoliv soudržnost a příroda to odnáší. Namísto toho, aby se funkcionáři ve spolcích starali, tak ti poslední rezignují na vše a předávají žezlo těm neschopným, kteří z toho chtějí mít pouze něco pro sebe. Tohle je vážení něco, co historie nepamatuje a je to katastrofa.
Odpovědět
JG

Jan G

2.4.2021 11:54 Reaguje na Radim Polášek
Jinak k tomu znečištění vod - díky nástupu "kvalitních" pracích prášků firem Procer a Gamble či Henkel došlo k vytrávení už i těch malých toků. Přidejme k tomu splachování pesticidů a um. hnojiv do toků a nějaká chemička je proti tomu nic. Dalším novodobým zlem je regulace toků, kdy umírá až 70% populace ryb a dalších vod. organismů, zejména kvůli nedostatku potravy. Stavba čističek odp. vod je také v případě malých toků problémem - čistička totiž zachycuje i potravu pro život ve vodě. A se znečištěním na chemické bázi si čističky obecně mnoho neporadí - viz závislost úhořů na kokainu, apod.
Odpovědět
JG

Jan G

1.4.2021 19:49
Jo, pochopil jsem - apríl. Ale tenhle vtip se nehodí. Špatné téma. Smrt X tun ryb je pro mě vážnější a odpornější, než když někdo zabije člověka. Něco, jako si dělat vtip z nějaké genocidy, ale horší, protože se jedná o ryby, které za nic nemohou a dělají vše jenom proto, aby přežily a nemají na výběr. A někdo je zabije vlastně kvůli ničemu - že na to vše s.e.re, na vše a všechny kolem něj a však co - po mě potopa. Důležité je, že se dotyční jednoduše zbavili problému. Co nějaké ryby? Urvat co se dá, vypadnout a zbytek hodit do vody. příroda to nějak vstřebá. Ne, na to se nehodí dělat vtip, obvzláště, když nikdo nebyl potrestán. Jsem rybář, ryby chytám a zabíjím je - ale ne nadarmo, ale proto, že je jím. Řídím se podle nějakých zásad a pravidel a platím to, aby se vody zarybňovaly. Ano, už se nehospodaří, tak jako dříve a ten život ve vodách rychle vymírá i bez takových otrav, ale to, co se stalo s Bečvou je reálný důsledek současného SYSTÉMU, který toto umožňuje a netrestá. Systému, který stravuje sám sebe, když nemá metr na zločince, kteří ani nemohou být vlastně označeni za zločince, protože platí: kde není žalobce, tam není soudce a tam, kde není soudce, není žalobce.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.4.2021 15:01 Reaguje na Jan G
Mně to nepřijde jako vtip na samotnou havárii, ale spíše jako vtip na způsob vedení jejího vyšetřování.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

1.4.2021 20:48
Povedlo se, dobrý to bylo!!!:-)))

Protože jak praví staré české ... Sranda musí bejt, i kdyby ... doplň si každý sám;-).
Odpovědět
fn

1.4.2021 21:49
Pitné vodě je chlor, rybičkám nesvědčí,

popálilo jim žábry.

Zkuste si dýchat plynný chlor.


Výsledek stejný
Odpovědět
VK

Václav Kain

1.4.2021 22:46
No a je to.Muselo to dát dost práce,než našli SUMCE.Ony se ryby vlastně otrávily ve vodě.To musí mít Babiš radost,že to nebyla jeho Deza.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

5.4.2021 19:16 Reaguje na Václav Kain
Byla. Tu čistou vodu vypustila Deza, používají ji místo dehtu.
Odpovědět

Zbyněk Šeděnka

2.4.2021 02:45
Apríl funguje i jinde, třeba v Zoo Praha:
https://www.aplausin.cz/v-zoo-praha-na-vas-dychne-pravek-tahle-ziva-potvora-je-toho-dukazem?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=R1wQCZtfDZp-202104020040&dop_id=11096593
Odpovědět
zh

zdenek hofmann

2.4.2021 09:50
Dobrý fake, psát o tom, že čistá voda hned zabije kapra je zhovadilost, pokud se nejedná o 100% destilovanou vodu z chemičky?, a provádět testy jak píšete, jistě máte důkaz video.
Další fake za stejných údajných testů by musel někdo pouštět tkz čistou vodu a uzavírat koryta, a proč? závěrem dodat i kdyby tam byla příměs čistě vody pořád se voda rozředí z jíním korytem. Tohle mně přijde jako zamést a uklidit něčí průser!
Odpovědět
zh

zdenek hofmann

2.4.2021 09:51
Dobrý fake, psát o tom, že čistá voda hned zabije kapra je zhovadilost, pokud se nejedná o 100% destilovanou vodu z chemičky?, a provádět testy jak píšete, jistě máte důkaz video.
Další fake za stejných údajných testů by musel někdo pouštět tkz čistou vodu a uzavírat koryta, a proč? závěrem dodat i kdyby tam byla příměs čistě vody pořád se voda rozředí z jíním korytem. Tohle mně přijde jako zamést a uklidit něčí průser!
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 10:04
Mě zaujalo, jak se tady často musí zdůrazňovat, začal to už i redaktor v článku, že článek je apríl.
Aby místní komunita nevzala ten článek vážně a nezačala se ztrapňovat příslušnými příspěvky v diskuzi neb dokonce snad linkováním do sociálních medíí a podobnými nástroji současné propagandy.
Jinde na aprílové příspěvky tak neupozorňují.
Odpovědět
zh

zdenek hofmann

2.4.2021 10:28
Povedení pokus o apríl, není vtípek ale k pláči.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

2.4.2021 12:20 Reaguje na zdenek hofmann
Tak si poplačte, je vám přáno.
A je ze zvědavosti ... je to takhle veřejně lepší?
Odpovědět
Pa

Pavel

2.4.2021 10:31
Jako aprílový žert je to celkem povedené. Bohužel na situaci ne zcela vtipnou. NIKDO totiž dodnes není schopen (ochoten) říct, proč a čím. Přitom není vůbec problém z odebraných vzorků vody a ryb zjistit příčinu, místo a jed v řádu několika dní (jsem chemik a opravdu ne z DEZY) Podle mě známých informací jsou v podstatě jen dvě možnosti:
1. Pokus o diskreditaci Babišova podniku tímto způsobem.
2. Nějaký bláznivý dopravce (Národnost si dosaďte sami) vylil bordel do Bečvy. V případě autocisterny a silnice vedle řeky to není zas takový problém.
Místo znečištění mimo odpadní výpusti tomu zcela odpovídá.
Tak si pak vyberte....
Odpovědět
RP

Radim Polášek

2.4.2021 11:50 Reaguje na Pavel
V podstatě souhlasím.
Antibabišisty totiž nenapadla jedna jednoduchá věc, totiž že kdyby to skutečně Babiš zakryl, tak už po takových cca dvou měsících najít příčinu, i kdyby to měla být DEZA nebo jiný Babišův podnik, by bylo jednoznačně i v Babišově zájmu, protože by mu to nadělalo méně škody, než kdy se viník stále nenachází.
Momentálně mně připadá jako nejpravděpodobnější únik koncentrovaného roztoku kyanidu z nějakého vagónu, který se ocitl nějakým způsobem na železničním překladišti pro DEZU. To je to překladiště před areálem DEZY spravované myslím železniční firmou, ne DEZou. A jeho průnik do řeky nějakým svodem srážkových vod z areálu překladiště do Bečvy.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2021 17:10 Reaguje na Radim Polášek
Vy neznáte estébácký způsob myšlení.
Nejlepší pro bábu by bylo, kdyby vůbec do toho nenazasahoval, nechal celou věc normálně vyšetřit a odpovědné lidi z Dezy zavřít.
Stačilo říci: "nemůžu hlídat každého štumébla ve svých podnicích, ať jde vše po právu".
Jenže estébák není schopen přímého jednání a myšlení, musí korumpovat a lhát i v situacích, kdy mu to vyloženě škodí.

Žádné vagóny a podobné nesmysly neproběhly (to by musely být obrovské kontaminace i na povrchu), tady je asi ten správný tip:
https://denikreferendum.cz/clanek/32484-zjisteni-dr-deza-je-zrejme-napojena-na-podezrelou-vypust-ve-lhotce-nad-becvou
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

2.4.2021 17:35 Reaguje na Radim Polášek
I mne napadla otázka, zda se nějaký antibabišista nechtěl zbavit jedů tak, aby podezření padlo na podnik DEZA. A důvodem toho, proč ČIŽP v den havárie nenabrala vzorky vody ani od hlavních a známých vyústění odpadních vod, mohl být strach, co kdyby viníkem DEZA byla.

Na druhou stranu, pokud by DEZA byla skutečným původcem otravy, tak je pro její majitele / manažery lepší zůstat mezi několika podezřelými než být s jistotou označen za viníka a pravomocně odsouzen.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2021 20:04 Reaguje na Majka Kletečková
Asi čtete Agatu Christie, ale tohle skutečně není vražda v Orient Expresu.
Samozřejmě vzorkaři všechny vzorky vzali tam, kde měli, sešlo se jich asi 130 kousků od sedmi organizací.
Tahle vláda komunikuje s lidmi běžně tak, že lže.
Rozhovor s panem Geussem byl přece kouzelný, sama jste ho četla.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

2.4.2021 17:02 Reaguje na Pavel
ad 1) diskreditace báby tím, že jeho votroci budou lhát v jeho prospěch je zcela mišuge........
ad 2) v místě otravy k řece žádná silnice nevede, pouze cyklostezka a lávka pro pěší. V neděli dopoledne tam byl dost provoz, rybáři, pejskaři, cyklisté a fekál by se tam skutečně utajit nedal.
Místo znečištění je asi známé a je to kanalizační vyústění.
Odpovědět
AS

Aleš Slavíček

3.4.2021 13:32
Dihydrogenoxid, to je strašný svinstvo!
Odpovědět
Martin  Mach Ondřej

Martin Mach Ondřej

6.4.2021 09:15
Dobrý den,

coby autor tohoto aprílového žertu cítím, že by bylo vhodné napsat toto.

Při vymýšlení tématu jsem přemýšlel, jestli je dobrý nápad dělat si legraci z největší dosud nevyřešené havárie na našich řekách.

A kdyby celé vyšetřování havárie bylo uzavřené a viník jasný, pak by to téma nebylo ani náhodou. Bečva se jako aprílové téma nabízí tím, že v posledku to je tragikomický příběh.

Mým záměrem nebylo tuto havárii zlehčovat, dělat si legraci z mrtvých ryb. Chtěl jsem formou, kterou si může novinář dovolit jen jednou za rok, znovu upozornit na téma Bečvy.

Přesto: pokud jsem se tímto textem někoho dotkl či ho pohoršil, pak se omlouvám. Věřte mi, to zcela jistě nebylo mým záměrem.

Doufám, že lidí, které text pobavil, bylo víc.

Hezký den
Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

6.4.2021 15:36 Reaguje na Martin Mach Ondřej
Sranda je naší poslední zbraní a už se dostáváme zase do rohu.
Sranda musí být, i kdyby na chleba nebylo.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

6.4.2021 16:45 Reaguje na Martin Mach Ondřej
Podle mne byl ten článek velmi osvěžující. A vtipný.
Odpovědět
 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist