https://ekolist.cz/cz/kultura/zpravy-kultura/o-kreslo-senatora-se-uchazi-sedlak-daniel-pitek.chce-resit-sucho-povodne-a-lesy
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

O křeslo senátora se uchází sedlák Daniel Pitek. Chce řešit sucho, povodně a lesy

26.6.2020 11:44 | PRAHA (Ekolist.cz)
Daniel Pitek.
Daniel Pitek.
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Foto | Martin Mach Ondřej
Sedlák a lesník Daniel Pitek kandiduje do Senátu Parlamentu ČR na Lounsku, Žatecku a Rakovnicku. Do voleb vstupuje jako nezávislý kandidát za hnutí SENÁTOR 21 s podporou Pirátů, Zelených a Liberálně ekologické strany. O své kandidatuře informuje dnes v tiskové zprávě.
 

Pitek se chce zaměřit na témata, jako jsou sucho, povodně, masivní rozpad lesů, neúroda klíčových plodin, zástavba zemědělské půdy, podpora regionálních výrobků a malých a středních živnostníků. Usilovat bude také o zápis Berounky na seznam Světového dědictví UNESCO.

Daniel Pitek hospodaří na šesti stech hektarech půdy kolem nejvyšší hory Českého středohoří Milešovky. Přírodě blízkým způsobem a podle tradičních postupů předchozích generací založil a obnovil celkem sto třicet hektarů sadů starých odrůd. Chová ovce, krávy a koně. Díky třem desítkám tůní, mozaikové seči, solitérním stromům a agrolesnickým postupům, které na svých pozemcích uplatňuje, se do krajiny vrací řada vzácných a chráněných druhů ptáků, rostlin, hmyzu i plazů.

„Jako sedlák a lesník se každý den potýkám s dopady sucha a pozoruji, jak je krajina nefunkční. Česká republika čelí závažné krizi, která se bude stupňovat a která se nevyhne nikomu. A co hůř, na tuto situaci není téměř vůbec připraveni," říká Pitek. Abychom obstáli čím dál intenzivnějším extrémním výkyvům počasí, je třeba připravit kvalitní a funkční zákony. "Ty by měly občanům, starostům a firmám nabídnout spolehlivá a dostupná řešení a zároveň jim neklást překážky ve snaze se na měnící podmínky připravit,“ říká Pitek.

Pitek je pro svou schopnost pojmenovávat problémy českého zemědělství, lesnictví a životního prostředí vyhledávaným hostem mediálních pořadů. Jako hlasitý komentátor veřejného dění upozorňuje na závažnost probíhajících změn v přírodě a krajině a nedostatečný postup české vlády. Je propagátorem přírodě blízkého hospodaření, osvědčených opatření, jak zadržovat vodu v krajině a přizpůsobovat se rostoucím teplotám a přibývajícím extrémům počasí.

Daniel Pitek v obnoveném sadu.
Daniel Pitek v obnoveném sadu.
Foto | Martin Mach Ondřej / Ekolist.cz

Ve své kampani na Lounsku, Žatecku, Rakovnicku a Podbořansku se chce zaměřit na nejpalčivější problémy regionu a nabídne konkrétní kroky, jak je řešit. Jmenovitě intenzivní sucho, které se podepisuje na nižší úrodě chmele a sladovnického ječmenu, zástavbu zemědělské půdy logistickými halami, ozdravení půdy, zádrž vody v krajině. Za důležité považuje snížit přílišnou byrokratickou a daňovou zátěž a podpořit malé a střední živnostníky, kteří se v období po koronavirové pandemii potýkají s ekonomickými problémy. Pro zvýšení kvality života v regionu je stěžejní dostupná zdravotní péče a pravidelná a navazující regionální doprava, která propojí kraje. Zároveň bude iniciovat zápis údolí Berounky na seznam památek Světového dědictví UNESCO.

„Sucho, přívalové deště, povodně a s nimi spojený špatný stav české půdy a krajiny jsou různými stranami téhož problému. Lounsko, Žatecko a Rakovnicko jsou regiony, v nichž o sobě dává sucho významně znát. Tradiční chmelařská a zemědělská oblast zaslouží v tomto směru obzvlášť velkou pozornost a péči. Naopak Křivoklátsko a krajina Oty Pavla kolem Berounky je kulturně cenná natolik, že mohou sloužit jako vzor pro další kouty republiky,” dodává Pitek k důvodům, jež ho vedly ke kandidatuře v obvodu Louny.

Jako předseda nadstranické parlamentní pracovní skupiny Voda+sucho se Pitek ve spolupráci s předními odborníky různých odvětví dva roky věnuje přípravě legislativních návrhů, které významně ovlivní stav české krajiny, lesů a půdy. Konkrétně novely vodního zákona, mysliveckého zákona, lesního zákona a zákona o ochraně zemědělského půdního fondu.

Pitek je také předsedou hodnotící komise Pestrá krajina, která každoročně oceňuje nejšetrnější statkáře z téměř osmi tisíc členů Asociace soukromého zemědělství ČR, členem republikové rady ASZ ČR a místopředsedou oblastní organizace ASZ ČR Litoměřicko. Je členem čestné rady Českého svazu ochránců přírody a zasedá v radách Agentury pro ochranu přírody a krajiny a Fakulty životního prostředí na České zemědělské univerzitě v Praze. V roce 2016 obdržel ekologického „Českého lva“ cenu Josefa Vavrouška za svůj mimořádný přínos pro životní prostředí.


reklama

 

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Všechny komentáře (100)
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

pp

pavel peregrin

26.6.2020 12:09
To mě bylo jasné od začátku.
Odpovědět
ZU

Zbynek Ulcak

26.6.2020 22:59 Reaguje na pavel peregrin
Pane Peregrine - ucim na vysoke skole (ano, predmet blizky zemedelstvi) a pana Pitka si zveme na prednasky hostujicich recniku. Mluvi dobře, ví o čem, nezastírá, že své krajinářské aktivity může dofinancovat z příjmů z jiných oblastí svého zájmu. Proste na férovku. Taky bych ho volil, kdyby kandidoval v Brně. Tuším, že právě ty jeho veřejně deklarované příjmy odjinud mu umožňují kandidovat do Senátu a vykašlat se na plat senátora. Ostatně - můžete kandidovat taky. Víte - sleduji Vaše diskusní příspěvky, je jistě dobře, že reprezentujete hlas "zemědělce". Ale "role rolníka" je dnes jiná než před 50 lety (u nás i jinde v Evropě, jedno zda na Zapadě či zde. Já sám jsem absolvent VŠZ 1989 a vím, co nás učili). Jsou na to stohy nudných vědeckých článků, jak se rolníci v Irsku Německu a jinde brání uznat, že už nejsou živiteli národa, ale spíše se po nich chce, aby byli správci krajiny. Kolik zemědělský podnik bere od statu na dotacich? Tak asi polovinu prijmu? Tak nemel by si prestat myslet, ze si hospodari "na svem" a proste delat vdecne to, za co je na dotacich placen i kdyz je to podle jeho nazoru "blbě"? Když si pozvu domu malíře, tak chci, aby mi vymaloval byt tak, jak chci jak, a ne jak chce on. Když mi stát dává dotace, tak mám přesně plnit jejich podmínky a ne furt skuhrat. Sorry, to je dojem, který jsem si dosud z Vašich příspěvků odnesl.
(PS. - obcas delam preklepy, nepouzivam diakritiku, jsem po mrtvici a jsem proste prilis sexy, než abych opravoval kazdy preklep.)
Odpovědět
dm

david matoušek

27.6.2020 06:17 Reaguje na Zbynek Ulcak
No nevím, ale s těma dotacema to tak jednoduché není. Stát spíš lata, co prosral na politickém poli.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.6.2020 07:00 Reaguje na david matoušek
A co prosral, měl by se snažit napravit. Tvář krajiny je také politikum, pro mě docela zásadní.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 08:17 Reaguje na Zbynek Ulcak
Vážený pane, přesto, že učíte na vysoké škole, uniká Vám jeden zásadní poznatek- a to, že dotace pouze dorovnávají skutečnou cenu výrobku a udržují sociální smír v celé Evropě. To je nevyvratitelný fakt. Navíc si srovnejte ceny komodit od roku 1989 a ceny vstupů a jasně vidíte, že vstupy oproti komoditám se podstatně zvýšily. Nevím pokolikáté zde opakuji- vykašleme se na dotace a dejte zemědělcům to, co komodita skutečně stojí, narovnejme tržní podmínky v Evropě a uvidí se. My nebudeme "skuhrat", lidi si za potraviny zaplatí skutečnou cenu a vše bude OK.
Jestli si myslíte, že svět je potravinově soběstačný, těžce se mýlíte a doufám, že to neučíte Vaše studenty. To jen zpovykaná Evropa ve své rozmařilosti neví, co by roupama dělala a od toho se odvíjí podobné názory.
Pan Pitek nemá s produkčním zemědělstvím žádnou zkušenost, proto skutečně může povídat tak o tom, co provozuje, ale o poli ani omylem.
Odpovědět
MD

Marek Drápal

27.6.2020 10:31 Reaguje na pavel peregrin
Vážený pane Peregrine, jsem si naprosto jist, že panu Ulčákovi neuniká to, že dotace dorovnávají skutečné náklady na produkci a tím činí potraviny dostupnější pro nižší příjmové skupiny. To je samozřejmě pravda.
Ale díky tomu, že se jedná o nezanedbatelnou část příjmu zemědělců, může stát zemědělce přimět k zodpovědnějšímu chování k půdě. Pokud bychom dotace zrušili, nutně by to vedlo k vytváření soustavy vyhlášek a nařízení a to by se Vám asi líbilo ještě méně...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 16:23 Reaguje na Marek Drápal
Unikají. A nejen jemu, to můžete být naprosto jist.Já vám řeknu co by se stalo, kdyby byly zrušeny dotace napříč Evropou- západní zemědělství by se zhroutilo díky naprosté nekonkurenceschopnosti a my -zemědělci- bychom se zbavili parazitů ve formě všech organizací, které nás kontrolují, nařizují a přikazují. To je velice jednoduché a jednoduchá řešení nikdo na světě nechce, protože moc bolí.
Odpovědět
MD

Marek Drápal

27.6.2020 16:46 Reaguje na pavel peregrin
Dobrá, řekněme, že by se to udělalo jak říkáte Vy. Zcela zrušit dotace. I pro mě je to do určité míry lákavá myšlenka. Ale co dál? Zavedl byste vysoká cla na dovoz potravin? Nebo nechal zcela volný obchod? A co s těmi, co by si nemohli dovolit jídlo zaplatit, pokud bychom se uzavřeli? A nebo co dělat, kdyby přišla jakákoliv krize a ten kdo produkuje levné potraviny pro Evropu by si je nechal?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 18:55 Reaguje na Marek Drápal
Nezavedl. Naše zemědělství, i přes drastické zásahy v 90. letech zásluhou naprosto nekompetentních havloidů si i dnes zachovává vysokou míru konkurenceschopnosti. V soutěži bez dotací bychom v převážné většině komodit západní Evropu převálcovali a to je přesně to, z čeho mají strach. Vyšší ceny za potraviny by byly nutností, ale alespoň by lidé znovu získali úctu k zemědělskému stavu a možná by si uvědomili, že chleba neroste v supermarketech.
Odpovědět
MD

Marek Drápal

28.6.2020 12:21 Reaguje na pavel peregrin
Souhlasím, že vůči západu bychom byli konkurenceschopní, už si nejsem jist u Polska, Ukrajiny atp. a naopak jsem si skoro jist, že z jiných kontinentů by byla celá řada plodin levnějších včetně dopravy. Exemplárním příkladem budiž nesrovnatelně levnější výroba cukru ze třtiny versus z řepy. Myslím si tedy, že by to nebyl souboj východ X západ, ale zbystek světa X Evropa.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

30.6.2020 22:06 Reaguje na Marek Drápal
Proč tedy nenabídneme všem Danielům Pitkům v roce 2020 post rektora Zemědělské fakulty na místo všech dosavadních učitelů a profesorů jež vzdělávají desetiletí studenty v kolejích ..... režimu. Proč se od doby Václava Klause st. a Sobotky v vzdělávání nic moc nezmněnilo a i ti , jež absolvovali vzdělání na zahraničních školách a universitách se nedokáží svým vzděláním v ČR prosadit . Proč jedinci studující a pracující v vyspělém světě, nedokáží podobné prostředí po návratu vytvořit i v čr regionu kde žijí. Otázka výroby cukru z řepy -třtiny, je zavádějící. Pokud si zjistíte náklady spojené s transferem z xy do ČR a promítnete si cenu, tak výkupní cena v místě sklizně by musela být ještě s doplatkem od pěstitele což je blbost. V ČR se v devadesátých letech cukrovary rušily a to i ty jež byly kolaudovány v osmdesátých letech. Cukrovarnická konkurence z ciziny si tím zajistila závislost podobně je tomu i v mlékárenském průmyslu a dřevozpracujícím. Srandovní je i to, že majiteli a vlastníky se stávají i poláci , madaři. O českomoravských majitelých v Polsku a Madarsku nevím, zda jich je více nebo méně než.. !
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

30.6.2020 22:16 Reaguje na Krejcar Stanislav
Čínanům se vyplácí nakupovat českomoravské kalamitní dřevo lýkožrouta smrkového. ČR toto dřevo nedokáže zpracovat čínané asi ano, a to i včetně nákladů na dopravu. Ano, je to ekonomický bordel i v podání obchodníků jež nabízejí trvalé slevové akce aby přilákali zákazníky. Pokud obchodník v akci nasadí slevu vyšší jak padesát procent je někde něco v nepořádku a někdo musí dost podvádět a klamat. A to jsou většinou spolužáci Schillerové,Klause nebo Pilipa na ekonomických školách československého středo a vysokoškolského vzdělávání minulé doby. Politikem se může dnes stát nejen herec a knihovník, to je výsada demokracie nad feudalismem a socialismem.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 11:47 Reaguje na pavel peregrin
" Nevím pokolikáté zde opakuji- vykašleme se na dotace a dejte zemědělcům to, co komodita skutečně stojí, narovnejme tržní podmínky v Evropě a uvidí se. "

Fakt by mne zajímalo, jak by se podle vás tohle mělo a hlavně mohlo realizovat.

Ne že by mi ta myšlenka sama o sobě byla proti srsti, ale jestli po mně chcete abych věřil tomu, že se to v nejbližších 20-30 letech stane ... tak to zkuste raději to s tím Ježíškem.

Prostě stav je takový jaký, radikální změny jen tak nebudou, tedy je potřeba hledat dílčí řešení v rámci stávajících podmínek. A ty jsou takové, že bez dotací by jakýkoli evropský zemědělec byl fofrem na mizině, tedy se bez nich neobejde. A kdo platí ... v tomto případě Stát&EU=daňoví poplatníci ... ten do toho má holt právo kecat. Tak to bylo, je a bude.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 18:57 Reaguje na Svatá Prostoto
Jsem si toho vědom. Ale nemáte pravdu v tom, že bez dotací by to nešlo- jen si je třeba přiznat holý fakt, že dotace uměle udržují závislost zemědělců na úřednických parazitech.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 23:09 Reaguje na pavel peregrin
Myšleno je to tak, že by to nešlo, pokud by ostatní dotace pobírali v nezměněné výši. Pokud by je nepobíral nikdo, tak by situace byla samozřejmě jiná.

Odpovědět
RN

Radek Novák

27.6.2020 13:29 Reaguje na Zbynek Ulcak
Pane Ulčáku, mohu se prosím zeptat koho zvete jako oponentního/alternativního řečníka k panu Pitkovi? Nebo to i na vysokých školách chodí stejně jako v případě Fokusů VM v české televizi, kdy na téma venkov vždy pozve kamarády z ASZ kteří divákům spolehlivě vysvětlí jak hospodář musí s krajinou nakládat opatrně pokud se chce dočkat úrody i za rok a jak oni to dělají, ale ostatní zemědělci krajinu ničí pro krátkodobý zisk. (otázka jak to, že tedy v tom případ ti kořistníci každý rok sklízejí samozřejmě zůstává nevyřčena)
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

26.6.2020 12:49
Pitek do Senátu! Ať těm kravaťákům konečně řekne profík jak na tom česká krajina skutečně je !
Odpovědět
pp

pavel peregrin

26.6.2020 12:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
O jednoho zbytečného v senátu víc, ale velice dobře placeného- to je podstata.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

26.6.2020 14:53 Reaguje na pavel peregrin
Zbytečných je tam určitě dost,ale jsem přesvědčený, že toto bude ta výjimka potvrzující pravidlo
Odpovědět
pp

pavel peregrin

26.6.2020 17:53 Reaguje na Miroslav Vinkler
Naprosto zbytečný je celý Senát, tudíž i tento člověk.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.6.2020 19:26 Reaguje na pavel peregrin
Jeden velikán historie prohlásil, že je to žvanírna a zrušil to. Víte kdo to byl?
Adolf Hitler.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 08:18 Reaguje na Pavel Hanzl
Senát je žvanírna a v tom neustoupím ani o milimetr. A drahá žvanírna.
Odpovědět
va

vaber

27.6.2020 09:04 Reaguje na Pavel Hanzl
Hitler taky prohlásil že každý synek bohatý i chudý musí poznat co to je fyzická práce aby lépe chápal život a řekl i jiné věci
senát je žvanírna souhlasím a nikdy nic neudělal a ani z poslání které má nemůže nic dělat, když chce p. Pitek pomoci, musí do sněmovy, kdo si vybers senát je jasné co chce. Pro ty co tam sedí skvělá trafika a pro práci sněmovny je to jen brzda, která zdržuje přijímámí nových zákonů.Argument že je to pojistka demokracie je nasmysl,to by jsem mohli mít pojistku pojistky a pojistku pojistky pojistky a určitě by se našlo mnoho takových co by to chválili
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 11:54 Reaguje na vaber
Do sněmovny žádný Pitek kandidovat nemůže, na to potřebuje partaj, která se tam jednak dostane, jednak ho dá na kandidátce tak vysoko, že se tam následně dostane i on.

A když se tak po naší politické scéně rozhlédnete ... která partaj by to tak mohla být?

Nehledě na to, že když jste poslancem za například nějakou malou opoziční stranu v koutku, tak toho zmůžete asi stejně, jako v tom Senátu.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

26.6.2020 20:21 Reaguje na pavel peregrin
Otázkou je kolik je tam profesních vzdělanců a kolik béčkařů, jež politika zachranuje před pracovní seberealizací ! Danielovi Pitkovi to nakonec i přeji, a doufám, že diky politice nezapomene svoji sedláckou zkušenost a praxi. Podobných jedinců se ve Strakovce už vystřídalo mnoho. Nejedná se jen o Klause, Zemana a Babiše, ale i ekonomů s mezinárodním vzděláním západních universit různých stupnů. Nakonec i v devadesátých letech byl Brusel pro mnohé české politiky záchranou před trestním stíháním. Bívalý předseda strany Zelených byl také šmidrou a nikoli odborníkem přes přírodu a zemědělství. Ministr zahraničí v Havlově vládě byl exšlechtic u kterého se předpoládalo, oproštění se od čtyřicetileté minulosti, komunisté jsou zde stále a příslušníci jež se podíleli na Palachových dnech a Národní 1989 také. Sice se oficiálně prezentujeme jako odpůrci stbáků ale inklinujeme pomalu k ruskému modelu kgb v pozici prezidenta a premiera.
Odpovědět
KS

Krejcar Stanislav

26.6.2020 20:31 Reaguje na Krejcar Stanislav
Je dobře, že Daniel Pitek obnovil pěstování starých ovocných odrůd ovoce. Nevím jaké má dosažené vzdělání, v profesi zemědělec ovocnář. Ale obhospodařuje se svými podřízenými šest set hektarů. Těch podobných jež jsou vzděláni v jiných oborech než vykonávají po roce 1989, je spousta, at dobře nebo š... ! Otázkou je proč zemědělští šlechtitelé at zelináři nebo ovocnáři se snaží přicházet s novými odrůdami ? Jistě špičkové krouhárenské zelí rodu Pourů nebo třešně Karešovi nebo Holovouský malináč či vlašský ořech Mars jsou české odrůdy prověřené destiletími. Na pultech supermarketů ani živnostníků je ale nenajdete.
Odpovědět
MM

Milan Milan

26.6.2020 20:46 Reaguje na Krejcar Stanislav
Vzdělaný za současného stupně vzdělávání, neznamená rozumný a dobrý hospodář.
Odpovědět
Va

Vašek

28.6.2020 08:17 Reaguje na Krejcar Stanislav
Sázení výhradně starých odrůd ovocných stromů je pouze móda, která je tu několik posledních let a ukazuje naopak neinformovanost lidí, kteří se do toho pouštějí. Už jen rozdělování odrůd na staré a nové nemá žádný reálný význam.
Výsledkem jsou pak výsadby plodící mnohdy nekvalitní ovoce.
Jsem toho názoru, že při výsadbách ovocných stromů se má dbát především na odolnost vůči chorobám, chuťové kvality, náročnost pěstování (potřebu řezu, kvalitu půdy) a na vhodnost do dané nadmořské výšky.
K výsadbám, které takto realizuji jak na své zahradě tak v krajině, takto postupuji. Myslím, že to má smysl.
Proč se šlechtí nové odrůdy? Přinejmenším proto, aby se zlepšila odolnost vůči základním chorobám. Padlí, strupovitost, šarka.
Své výsadby mám tedy realizované jak z odrůd starých přes 100 let, tak z odrůd moderních. Bohužel o starých odrůdách se paušálně často tvrdí, jak jsou chuťově skvělé a odolné, ale pouhým pohledem do pomologií zjistíme, že to není zdaleka pravda.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

26.6.2020 23:06 Reaguje na Krejcar Stanislav
Jen tak ze zvědavosti, Havlova vláda je jako co??? A pokud byla řeč o knížeti, tak je to tuplem blbost, bo v té době byl už Havel jen důchodce.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

29.6.2020 20:26 Reaguje na Miroslav Vinkler
Hmm, Pitek hlavně není sedlák, jak o něm liberal media rády tvrdí.
Četl jsem na jednom zemědělském webu to, co se vlastně píše i tady. Je to bača, pastevec. Což chápu, na Milešovku jsem kdysi odspoda vylezl.
Kdyby byl sedlák, tak by něco pěstoval, dejme tomu neco potravinářského. Ale to on nedělá. Staré sady "pěstuje" kdekdo , to se nedá počítat.
Takže až si uplatnímě jeho rady, kdoví kolik budou stát potraviny.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

30.6.2020 17:45 Reaguje na Kamil Krabice
Tak to přesně je.
Odpovědět
AM

Anežka M

26.6.2020 12:54
Držím palce.
Odpovědět
RJ

Robert Jirman

26.6.2020 13:31
já mu fandím, když už teda ten Senát musíme mít ať tam sedí člověk co maká a o tématu ví.
Odpovědět
MK

Majka Kletečková

26.6.2020 15:54
Kdyby kandidoval za "můj" volební obvod, bez váhání bych mu dala svůj hlas.
Odpovědět
re

regis24

26.6.2020 17:15
Tak konečně je to venku. Nejlepší sedlák, lesník, myslivec, včelař - co jiného zbývá než být politikem...
Doufám že to nedopadne, protože jinak chraň Bůh. Jestli mu někdo dříve věřil, že koná dobro jen nezištně, tak tímto krokem snad jasně ukázal, že nejde o dobro nebo krajinu, jde mu jen o jeho vlastní prospěch. To ego...
Odpovědět
pp

pavel peregrin

26.6.2020 17:53 Reaguje na regis24
To je naprosto přesné.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

26.6.2020 17:56 Reaguje na regis24
Měl jsem tu možnost, aby mi ukázal krajinu o kterou se stará. Když jsme se rozcházeli podali jsme si ruce. Upracovaná sedlácká ruka.
Tenhle týpek má i charakter , na rozdíl od pisálků.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

29.6.2020 21:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ano, asi hodně fyzicky pracuje a přitom si nemůže dovolit ani brigádníka. Ačkoliv strany které zastupuje, sypou v jeho nejbližším okolí dávky desetitisícům povalečů.
No, ale každý svého štěstí..
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

26.6.2020 19:01 Reaguje na regis24
Jj, kdyby to byla anonymní šedá myš, tak ani pes neštěkne. Ale to je v zaprdistánu normální, že každý dobrý skutek je po zásluze potrestán, že... Také mě napadlo, když jsem pana Pitka viděl několikrát na obrazovce a četl jeho články, že cílí do politiky. No a co? Nevidím však jediný důvod, proč by neměl (nemohl), naopak těch pro je hned několik. Budu mu držet pěsti:-)
Odpovědět
MD

Marek Drápal

27.6.2020 10:35 Reaguje na regis24
Myslím, že se mýlíte. Tímto krokem naopak ukazuje svůj altruismus, protože to "dobro" chce šířit dále než jen na svých 600 ha.
I Váš komentář je spíše důkazem, že vstoupit do politiky není věc přinášející prospěch, ale spíše opovržení...
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

26.6.2020 19:28
Demokracie má tu obrovskou výhodu, že právě lidíé jako pan Pitek můžou zasednout v senátu a něco skutečně změnit k lepšímu. Proto taky funguje na celém světě, na rozdíl od všech totalit.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 08:22 Reaguje na Pavel Hanzl
Nezmění vůbec nic.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.6.2020 16:25 Reaguje na pavel peregrin
U nás samozřejmě ne, píšu o demokratické zemi.
Odpovědět
Hu

Hunter

26.6.2020 20:20
Obhospodařovat 600 ha a k tomu sedět v senátu? Logicky mi vychází ze bude ojebavat jedno nebo druhé.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 08:22 Reaguje na Hunter
Samozřejmě. Jen naprosto naivní lidé si myslí, že někdo něco v Senátu změní. No a těch 600 ha jsou v drtivé míře louky, pole má tuším asi 10 ha, abych nekřivdil, takže hospodaření k smíchu. Tahání peněz z kapes poplatníků, šikovný marketing a prosťáčci tleskají.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.6.2020 09:18 Reaguje na pavel peregrin
Každý pracovník v českém zemědělství dnes od daňového poplatníka ročně v průměru dostává přes 500 tisíc korun. Málokdo si to uvědomuje. To jsou veškeré dotační peníze jak z Evropské unie, tak z domácích zdrojů. To je pohled příjmový. Potom je tu ještě pohled podnikatelský. Daňoví poplatníci vynakládají ročně na podporu zemědělství tolik peněz, že to v průměru dělá přes 14 tisíc korun na jeden hektar zemědělské půdy. Každý hektar, který kolem sebe vidíte, v průměru inkasuje tyto nemalé peníze.

Včetně pana Peregrina, který potom nemá na práci nic jiného než shazovat úsilí o zachovaní naší krajiny .
Odpovědět
va

vaber

27.6.2020 11:54 Reaguje na Miroslav Vinkler
čtrnáct tisíc za hektar, to pan Pitek dostává 8,4 milionu Kč na dotacích za 600ha a za co bude bojovat, za zrušení dotací?
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

27.6.2020 12:28 Reaguje na vaber
Proč se ho nezeptáte ?
Odpovědět
va

vaber

28.6.2020 08:21 Reaguje na Miroslav Vinkler
celkem je mi to jedno ,byla to jen řečnická otázka
Odpovědět
RN

Radek Novák

27.6.2020 13:19 Reaguje na vaber
Můj názor je, že skutečně bude bojovat o zrušení dotací - jenže jen u konkurence (ať už ze strany miliardářů a cizinců skupujících zemědělské podniky, nebo naopak těch skutečně malých zemědělců držících cca po 10 ha a z nutnosti sdružených do různých družstev, a.s. a s.r.o.). No a potom samozřejmě zbyde víc na jedině správně hospodařící členy ASZ
Odpovědět
va

vaber

28.6.2020 08:21 Reaguje na Radek Novák
různá pravidla pro různé skupiny je nemožné ,prostě neprůchodná blbost
Odpovědět
RN

Radek Novák

28.6.2020 21:11 Reaguje na vaber
blbost to samozřejmě je, ale různé národní dotace na "jednotném" trhu ukazují že to funguje dlouhodobě a nezdá se, že by byla vůle to řešit. Naopak prosazované zastropování není o ničem jiném než zlikvidovat producenty cca 70% české produkce v prospěch vyvolených. Jen se to musí nějak "ušlechtile" zdůvodnit.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

27.6.2020 13:23 Reaguje na Miroslav Vinkler
Napíšete-li, že každý, kdo pracuje v zemědělství, ať zemědělec, či zaměstnanec, dostává od nás daňových poplatníků v průměru 41.666 korun měsíčně nezdaněných (dotace se nedaní jako příjem), tak tomu neboudou lidi skoro věřit a když uvěří, tak se na zemědělce pěkně naštvou. Zvláště, když si uvědomí, že těch 41.666 korun dostanou, aniž by za ně museli pracovat, jen za pouhou existenci, za to že dloží (možná jen prohlásí místopřísežně) že obhospodařují zemědělskou půdu. To co vydělají za produkty své zemědělské činnosti, je jaksi navíc.
Odpovědět
RN

Radek Novák

27.6.2020 13:52 Reaguje na Jiří Daneš
O zdanění dotací mám tedy odlišné informace. Průměrná mzda v oboru zemědělství lesnictví a rybářství 1Q 2020 je 27510Kč, Dotace v ČR jsou stále výrazně nižší než v západní Evropě nebo Polsku, přičemž náklady (technologie, pachtovné, osiva, chemie, atd. které tvoří cca 80% jsou cenově naprosto stejné) a o těch zbývajících 20% nákladů tvořených mzdami už přece lékaři a učitelé atd. dávno řekli, že není důvod aby byly nižší než je v Evropě běžné. Přesto ani mnohem zadluženější země poskytující větší dotace (Itálie, Francie...) zatím nenapadlo dotace a to znamená zemědělství zrušit a krajinu věnovat praturům a vlkům (třeba vědí proč). Naštvaní občané samozřejmě můžou vychladnout když začnou v zemědělství pracovat nebo podnikat každý může zažít ráj na zemi, vždyť je to tak jednoduché.
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

27.6.2020 14:49 Reaguje na Radek Novák
Pokud se dotace zdaňují, pak by bylo logické, aby se daň odpočítala hned při vyplácení a dotace by byla o ni ponížena. Jinak jde o totální kocourkovské konání. Přece i výplata se vyplácí, či převádí na účet po odpočtu daně, pojištění a pod. Jak to bylo před rokem 1989.
Odpovědět
RN

Radek Novák

27.6.2020 16:20 Reaguje na Jiří Daneš
dotace je prostě zdanitelný příjem. Pokud jste na konci roku včetně dotací v zisku platíte daň (nerozlišujete jestli jste v zisku díky dotaci nebo prodeji mléka). Pokud jste i včetně dotací ve ztrátě, daň ze zisku neplatíte.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 18:59 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nepotřebujeme dotace, to vám ani po tolika letech nedochází? Narovnejme ceny a uvidíte ten fičák.
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

27.6.2020 20:18 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bylo by velmi zajímavé vědět, kolik té dotace skutečně dostane sedlák a kolik si odkloní Agrofert nebo jiní mega průmyslníci.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 20:34 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ale pane Vinklere, nechcete vědět nebo nemůžete?
Odpovědět
Hu

Hunter

27.6.2020 12:10 Reaguje na pavel peregrin
Tak nějak bych to viděl taky.

Odpovědět
MD

Marek Drápal

27.6.2020 10:38 Reaguje na Hunter
Mě zase logicky vychází, že bude muset přijmout jednoho schopného zaměstnance.
Odpovědět
BR

Bohuslav Rosendorf

27.6.2020 09:20
Co se týká senátu , úložiště těch největších škůdců a parazitů co jich jenom v Česku je , tak tam by ode mně dostali hlas akorát kdyby se hlasovalo o zrušení tohoto zařízení .
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 12:09
Mně tady opravdu fascinuje ta míra nesnášenlivosti u některých.

Ok ... Senát je na pikaču. Je to názor, má svá pro a proti, proč ne. Ale pak nemá cenu vůbec řešit nějakého Frantu, Lojzu nebo Pepu, prostě volit beztak nepůjdu a víc mne nezajímá. Taky neřeším jak vařit koprovku, když ji v žádném případě jíst nebudu.

Pitek je na pikaču ... v tom případě by ale chtělo jednak napsat konkrétně proč, a HLAVNĚ zda ostatní kandidáti jsou fakt lepší a v čem. Protože jisté je to, že někoho tam zvolit musí a od kritiků pana Pitka jsem se nedočetl, v čem jsou ti ostatní kandidáti lepší.

Pitek je na nic, Senát je na nic, ale volby stejně budou, takže co?
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

27.6.2020 14:09 Reaguje na Svatá Prostoto
Děláte velkou chybu, koprovka je výborná a zdravá, zvláště když ji vaříte bez ochucujících přísad z obchodů sám, s koprem Vámi vypěstovaným na zahradě bez chemie. Je to pak většinou jediné jídlo bez chemie, které máme reálně šanci, kozumovat.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 17:01 Reaguje na Jiří Daneš
To raději tu chemii.
Prostě je mi líto, ale já koprovku fakt ne. Ani kdysi dávno od babičky. To je stejné jako sulc. A že jinak obě babičky vařily opravdu skvěle.
Ale jiní ať si ji samozřejmě dopřávají dle libosti, o tom žádná.
Odpovědět
MG

Milan G

27.6.2020 19:12 Reaguje na Svatá Prostoto
Domácí sulc a domácí koprovka to se opravdu připravujete o hodně pokud to odmítáte.
Ale jak říkáte proti gustu žádný dišputát :-)
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 19:10
Abychom nesklouzli do roviny osočování. Pana Pitka si je možno do určité míry vážit v tom, co pro krajinu dělá. Podotýkám- do určité míry, protože mě bylo od začátku jasné, že jeho snažení sleduje jiný cíl.
Ale brát pana Pitka jako odborníka na zemědělství- nezlobte se všichni na mě, ale mám už něco za sebou a proto se jen usmívám. To, co pan Pitek provozuje, je určitě k přírodě prospěšné , ale s reálným zemědělstvím, tedy tím, kterým se živí zbylá většina těch, kteří v provozu zůstali, to má pramálo společného a to je přesně to, co mi vadí a proč vznáším svoje výhrady. Takových 600 ha zemědělců je mnohem víc, ale hodně z nich provozuje klasickou polařinu a když už bych se skřípěním zubů měl volit,tak rozhodně ne pana Pitka , ale někoho z těchto zemědělců, kteří opravdu rozumí svojí profesi.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.6.2020 19:52 Reaguje na pavel peregrin
Tisíckrát víc si budu vážit takových lidí, kteří českou krajinu zkrášlují a ekologizují, než velkoproducentů řepky, kuku či solárních baronů. Ti druzí, to jsou dle vás ti správní dnešní dravci, kteří rozumí zemědělství, resp. zemědělsko-průmyslovému biznizu, že? Než číst do nekonečna o neumístitelných zubrech, napodobeninách pratura a prakoně, to ať se pasou po Česku raději krávy. O to méně bude deforestovaná Amazonie či Austrálie... Ještě nějak zařídit, aby v zaprdistánu nebyla rozhodující cena, ale hrdost na domácí produkci.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

27.6.2020 20:35 Reaguje na Karel Zvářal
I vás do jisté míry chápu, ale musíte si v tom udělat jasno.
Odpovědět
Karel Zvářal

Karel Zvářal

27.6.2020 21:02 Reaguje na pavel peregrin
Mám v tom jasno dávno: lidé jsou různí...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 23:26 Reaguje na Karel Zvářal
No, pro značnou část lidí ta cena bude holt vždy významným faktorem. Když máme x set tisíc lidí v exekuci ... A ta hrdost musí být podložena kvalitou, pokud je/bude a producenti nebudou úplně marketinkově marní, tak si ta produkce kupce najde. Ale nesmí to skončit na tom, že něco bude stát raketu jen proto, že je to české a/nebo to bude ve skutečnosti kvalitou na úrovni standardu v hypáči.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

29.6.2020 20:32 Reaguje na Karel Zvářal
Zakažme dovoz z EU a budem mět opět 11ti honné osevní postupy a tedy krajinu jak zahrádku i bez Pitka.
Jenže Stan Top nabízí jen změnšení polí, ne víc plodin. Ty se budou i nadále dovážet.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

27.6.2020 23:22 Reaguje na pavel peregrin
No, jde o to, zda vám někdo takový zrovna kandiduje. Situaci, kdy jsem volil někoho, o kom jsem byl přesvědčen, že je to opravdu to pravé ... a prostě toho, kdo mi v tom výběru přišel jako nejmenší průser ... tu už jsem dlooouho nezažil.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.6.2020 05:24
Nechuť p. Peregrina ke kandidatuře p.Pitka obecně chápu jako boj starých pořádků s nadcházejícími změnami.
Staromilci rigidně trvají na tom, že zemědělství je pouze o zemědělství (kolik,čeho,jak nasít a sklidit a prodat) , nově přicházející vnímají krajinu jako místo, kde žijeme a kde žít budeme. Navíc prosazují šetrné hospodaření (ne syntetická hnojiva a pesticidy). Jde jim o správu krajiny.

Jestli vám neuniklo,EU nyní rázně prosazuje snižování chemizace zemědělství ,která tvrdě dopadá na biodiverzitu i veřejné zdraví.

Mně osobně by vůbec nevadilo,kdyby potraviny výrazně zdražily. Jsou totiž za hubičku a neuvěřitelně se jimi plýtvá. To prokazují odpadářské průzkumy našich popelnic,může si každý ověřit ve statistikách .
Ta láce potravin je ve své podstatě zlodějna. Té se dopouštíme tím, že doslova tvrdě a negativně zaháníme přírodu do kouta -- viz oficiální údaje o stavu půdy v ČR ,kterou Peregrin a jemu podobní (neberte osobně) tak dlouho obhospodařovali až jsme tuto složku životního prostředí výrazně poškodili.
Přiznejme si to, žít na dluh se sice dá , ale pouze po dobu, kdy věřitel své peníze důrazně nevyžaduje zpět. Jako společnost bychom měli být skutečně skromnější.
Odpovědět
JS

Jiří S

28.6.2020 10:44 Reaguje na Miroslav Vinkler
EU vůbec o žádnou krajinu nejde. Pokud se podíváte na zvýšení chemizace za poslední 2 roky v západních zemích, jako Rakousko, Německo, Francie, Belgie, Nizozemí zvýšilo spotřebu pesticidů, kdežto v ČR, Slovensku, Maďarsku se snížila tato spotřeba, tak to jasně ukazuje, že se jen tyto země připravují na odchod VB z EU a jejich naprodukce, kterou tam nebudou moci vyvézt bude vyvezena k nám. Je to zase jen o tom, že nám sníží produkci a oni si zachovají tu svou. Pro přírodu se vůbec nic nestane. Jen vy lidi budete zase žrát o něco víc sraček ze západních zemí. Není to boj o krajinu, je to boj o koryta, jako vždycky.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.6.2020 11:54 Reaguje na Jiří S
EU o krajinu jde, má to dokonce i v novém Green Dealu.
Navíc máme Evropskou úmluvu o krajině -zde - https://www.mzp.cz/cz/evropska_umluva_o_krajine_smlouva

Lze získat libovolný dotační titul -viz MŽP -na a péči o krajinu i u MZe

Pokud jsou lidé patrioti nebudou kupovat sračky a dají přednost lokální produkci -- na webu si své dodavatele najdete --

Souhlas, že je to boj o koryta, tak si to naše české společně vybojujme
Odpovědět
JD

Jiří Daneš

28.6.2020 17:37 Reaguje na Miroslav Vinkler
A o tom vybojování si svého českého koryta v tom návrhu 85% českých potravin v českých obchodech jde. Ne každý je ochoten a dokonce ne každý je schopen "si na webu nacházet své dodavatele". Od čeho si platí svými daněmi stát? Aby musel na webu hladat české dodavatele a nejíst ty opravdu někdy sračky z dovozu z Polska a západních zemí (onehdy žena v hypermarketu koupila francouská rajčata, která chutnala hůř, než syrová brambora).
Odpovědět

Jan Šimůnek

29.6.2020 15:43 Reaguje na Miroslav Vinkler
To, o co jim "jde" jsou jen žvásty, jako za komunistů.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

28.6.2020 18:42 Reaguje na Jiří S
Bohužel je to tak, ale krátkozrakých lidí se zde vyskytuje hojně.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.6.2020 12:48 Reaguje na Miroslav Vinkler
"Mně osobně by vůbec nevadilo,kdyby potraviny výrazně zdražily. Jsou totiž za hubičku a neuvěřitelně se jimi plýtvá." ... tyhle závěry na základě poznatků z vlastních sociálních bublin jsou fakt mor.

Vám by to nevadilo, jsou statisíce lidí, kterým by to zlomilo vaz. Od důchodců, přes matky samoživitelky až po nízkopříjmové rodiny (což může být například učitel a zdravotní sestra se 2-3 dětmi a ženou pár let na mateřské). Zkuste si někde nastudovat jaké jsou reálné příjmy v jednotlivých segmentech společnosti a jaká je u nás struktura výdajů. A pak si zkuste představit co by udělalo zvýšení nákladů na potraviny a související výdaje u opravdu značné části populace.

A ideálně s tím tak půl roku počkejte, až se taškařice s koronou plně promítne do dostupných údajů.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.6.2020 19:27 Reaguje na Svatá Prostoto
To jste mě skutečně rozesmál. Asi nechodíte do obchodů a informace čerpáte z Haló novin.
Informace čerpejte z reálných zdrojů a ne pavlačové šuškandy.
" Podle mírnějšího odhadu se v ČR vyhodí 829 851 tun potravin (tj. 6,4 % z celkové produkce potravin), nepočítáme-li potenciální odpad ze zemědělství. Podle stejného odhadu vychází 254 124 tun vyhozených potravin na domácnosti, to je na každého obyvatele ČR 25 kg za rok./12. 6. 2019/
zdroj:
https://socialnipolitika.eu/2019/06/cvvm-necela-polovina-cechu-oznacuje-plytvani-potravinami-za-velky-celospolecensky-problem/

Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

28.6.2020 19:31 Reaguje na Miroslav Vinkler
Nebo tady :
Právě domácnosti mají na celkovém počtu vyhozených potravin největší podíl. Podle Centra pro výzkum veřejného mínění tvoří potravinový odpad zhruba 30 procent veškerého odpadu domácností. Na jednoho Čecha průměrně připadá 25 kilogramů vyhozených potravin ročně. Nejvíce se plýtvá pečivem, ovocem a zeleninou. Nezanedbatelnou položkou je i vyhozené maso.
https://www.denik.cz/ekonomika/cesi-plytvaji-potravinami-staci-kdyz-jsou-osklive-20171201.html

Mendelova univerzita v Brně zahájila výzkum, který nemá obdoby v Česku ani ve světě. Z popelnic 900 domácností vybírají její výzkumníci potraviny a přesně počítají, kolik jídla zbytečně skončí v koši. První výsledky ukazují, že ve městě každý člověk zbytečně vyhodí přes 30 kilo potravin za rok.
Obyvatelé jednoho panelového domu zbytečně vyhodí přes tunu potravin každý rok, o třetinu lépe hospodaří lidé na vesnici.
Odpovědět
JM

Jan Marján

28.6.2020 21:39 Reaguje na Miroslav Vinkler
A kolik kg potravin přijde vniveč z vyvařoven, hospod a jídelen? Dříve se tyto zčásti zkrmovaly, dnes musí jít na kompostárnu, případně na skládku.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

29.6.2020 20:36 Reaguje na Miroslav Vinkler
Bydlím v bytovém domě v "bohatší" oblasti, ale rozhodně není v popelnicích třetina objemu potravin.
NIkdy nebylo. Je ale možné že Mendelova univerzita v Brně , kterou jsem kdysi studoval, prostě lže. V zájmu vyšších cílu...
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.6.2020 22:05 Reaguje na Miroslav Vinkler
Ehm ... umíte číst? Já nikde nepíšu, že mnoho z nás s jídlem plýtvá. Nejsem na hlavu padlej. Současně je ale také nesporný fakt, že u nás existují statisíce lidí, kteří již dne žijí lidově řečeno "z ruky do huby".

Jen pro ilustraci " I přesto v zemi přibývá lidí, jimž hrozí příjmová chudoba. Loni to byla desetina obyvatel, tedy asi 1,06 milionu." ... https://ct24.ceskatelevize.cz/ekonomika/3060362-prijmy-domacnosti-rostly-presto-pribylo-lidi-ohrozenych-chudobou .

Ten váš skvělý nápad má sice potenciál u některých skupin obyvatelstva snížit ono vámi zmíněné plýtvání, ale na druhé straně zde jsou nikoli marginální skupiny obyvatel, pro které by citelný nárůst cen potravin představoval mnohdy neřešitelný problém.

Že si myslíte opak, nebo vám je to někde na tom nic nezmění.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

28.6.2020 22:15 Reaguje na Svatá Prostoto
Jinak je to ryze teoretická diskuze, pokud naši producenti (ať již zemědělci nebo zpracovatelé) zdraží, zvedne se vývoz a bude. A nějaké pokusy o jeho restrikci, to si můžeme rovnou podříznout krk, protože jinak nám ho EU zakroutí stejně. A ČR, jako malá výrazně proexportně orientovaná ekonomika, a to zejména do zemí EU, si fakt můžeme vyskakovat.

Takže jsme si tu fajn pokecali a vše bude jako dosud.
Odpovědět
AM

Anežka M

29.6.2020 17:04 Reaguje na Svatá Prostoto
Ono se na to dá podívat i jinak: jsme bohatá země, proč máme tolik lidí ohrožených chudobou? Nebylo by místo zlevňování už tak levných potravin lepší něco dělat s exekucemi, zlepšit vzdělávání soc. znevýhodněných dětí, postavit sociální byty, přidat terénním službám? A k té údajné páně Vinklerově bublině teda nevím... žiju na celkem průměrné moravské vesnici a vyhladovělé stařečky ani žebrající děti před místní sámoškou taky moc často nepotkávám.
Odpovědět
SP

Svatá Prostoto

29.6.2020 22:38 Reaguje na Anežka M
No, otázka je jak by se vašim sousedům vedlo, kdyby se ceny potravin zvedly například o polovinu. I když beru, že možnosti řešení jsou na moravské vsi konkrétně v případě potravin větší, než tomu bude v jiných regionech. Zejména takových, kde se fakt "daří".

Jinak tedy na jedné straně volat po rozumných věcech, jako je řešení fenoménu exekucí, sociální bydlení, zlepšení terénních služeb ... a současně nechápat, že citelné zvýšení cen potravin by uvedené problémy ještě prohloubilo ... člověk se pořád učí.

Fakt si myslíte, že platy například těch terénních pracovníků v sociálních službách jsou takové, že by uvedený nárůst v pohodě ustáli?
Odpovědět
pp

pavel peregrin

28.6.2020 18:40 Reaguje na Miroslav Vinkler
Mě osobně vadí to, že p. Pitek nemá s klasickým zemědělstvím jako takovým nic společného, už to opakuju poněkolikáté. A takový člověk pro mne není a ani nemůže být odborníkem a můžete si o tom myslet co chcete.
Odpovědět
JM

Jan Marján

28.6.2020 21:50 Reaguje na pavel peregrin
Od člověka, který kandiduje do Senátu bych očekával, že bude ctít a dodržovat zákony. Nahlédnutím do Obchodního rejstříku zjistíte, že tomu tak není. Ve třech jeho firmách je pouze u jedné zveřejněna účetní závěrka a to naposledy za rok 2011.
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

29.6.2020 18:17 Reaguje na pavel peregrin
Spíše si myslím, že klasické zemědělství je typ hospodaření s půdou,který její stav vylepšuje, v nejhorším nesnižuje.

V ČR je to přesně naopak, půda se stala pouhým výrobním nástrojem jako vidle,sekačka nebo traktor.
A podle toho tak vypadá.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

29.6.2020 21:17 Reaguje na Miroslav Vinkler
Winklere hoď sem nejaké fotky, ať se podíváme jak hospodaříš, jak se to má dělat.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

30.6.2020 08:41 Reaguje na Miroslav Vinkler
A v Evropě je to jiné, myslíte? Vy pořád nemůžete nebo nechcete pochopit jednoduchou věc- pro rozhodující zásobení obyvatelstva potravinami se na celém světě hospodaří plus minus stejně. Eko zemědělství, bio zemědělství jsou módní výstřelky, které by absolutně nepokryly spotřebu a provozují se ve státech, kde životní úroveň obyvatelstva je vysoká a tudíž vzniká mylná domněnka, že toto je ta pravá cesta. Nic proti ekozemědělství, ale je potřeba zapojit zdravý rozum.
Odpovědět
LK

Lukáš Kašpárek

28.6.2020 09:30
Tímto přeji panu Pitkovi hodně úspěchů v prosazování dobrých věci v senátu.

Je to člověk, který viditelně ukázal, jak jde správně pečovat o krajinu a přitom v ní hospodařit.

Více takových jako je on!
Odpovědět
PH

Pavel Hanzl

29.6.2020 16:22
Problém je, že náš stát je ovládaný lobby průmyslového zemědělství které devastuje krajinu a je mu to úplně fuk. Takže tam pan Pitek nemá šanci cokoliv změnit.
Ovšem všeho dočasu a pokud by bašistán kleknul, byl by skutečně potřeba odborník a praktik, který by prosazoval rozumnou a šetrnou zemědělskou politiku. Ropáci to dělají dnes a je to tragédie.
Odpovědět
pp

pavel peregrin

29.6.2020 16:40 Reaguje na Pavel Hanzl
Rozumnou a šetrnou zemědělskou politiku tak, jak myslíte, dnes v celé Evropě v podstatě nikdo neprovozuje a dá se říct, po celém světě. Nebude Babiš, bude někdo jiný, ale směr agrární politiky bude stejný.
Odpovědět
Kamil Krabice

Kamil Krabice

29.6.2020 21:13 Reaguje na pavel peregrin
+1
Odpovědět
Miroslav Vinkler

Miroslav Vinkler

30.6.2020 08:34 Reaguje na pavel peregrin
Nebude, protože agrární politika ve vašem podání je o tom , kolik si vydělám na úkor společnosti. Tyhlety manýry končí a zaplaťpánbůh za to.
Odpovědět
va

vaber

30.6.2020 09:04 Reaguje na Miroslav Vinkler
zemědělství nevydělává na úkor společnosti,
každé podnikání se musí vyplácet jinak je lepší nepodnikat ,ale jak zásobovat potravinami když se nebude nic pěstovat ani chovat,
ceny v zemědělství jsou deformované, protože bez dotací by žádný vyspělý stát nemohl konkurovat cenám za potraviny v chudých zemích a zemědělská výroba by se ve vyspělých státech zhroutila,
dotace do zemědělství se nedávají z lásky k lidem, aby měli levné potraviny
Odpovědět
pp

pavel peregrin

30.6.2020 10:35 Reaguje na Miroslav Vinkler
Společnost žije na úkor zemědělců, klidně to můžeme podat takto. Já na vašem místě bych začal peticí za zrušení zemědělských dotací a narovnání cen komodit. Proč to neuděláte? Všichni zemědělci by vás podpořili.
Odpovědět
reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist