Petr Jindra: 22/9: Den bez aut - den bez pokut!
22.9.2005
Bez ohledu na protesty obyvatel proti radikálnímu zvýšení jízdného od 1.července (jednotlivé jízdenky 67 - 75 %, časové kupóny 10 %), rada města na zastupitelstvu 1. Září vše potvrdila. Zatím jediný ústupek, který se zřejmě chystá učinit je zřízení legitimací pro psy.
Fakt, že vylučuje z přepravy sociálně slabou část obyvatel - např. matky s malými dětmi, nezaměstnané, nízkopříjmové skupiny obyvatel atd., Nutí je jezdit na černo a vydává je tak do ruky exekutorům, pražskou elitu nijak nezajímá.
reklama
22.9. Proběhne jako každoročně evropský den bez aut, akce, která má upozornit na neúnosný nárůst automobilové dopravy. Z řady akcí, které mají více méně oficiální ráz prakticky žádná nedává ráznou odpověď přecpané pražské ulice, nicméně např.
V rámci projektu auto*mat proběhne tradiční cyklojízda Prahou. Celkem 14 českých měst alespoň na tento den zároveň vyhlašuje městskou dopravu zdarma... Praha mezi nimi není!
Proto chystá jedna z kampaní proti zdražení na tento den "hlídky proti revizorům".
Více na http://www.levice.cz/
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
revizori - 26. 9. 2005 - Jakub KašparPavle, existují každopádně tzv. "klouzacvé jízdenky" - tedy nikoli na určitý počet jízd (o jejich existenci nevím, tak možná existují také), ale na Tebou žádaný počet dní. Tajkovou jízdenku jsem si kupoval letos v létě.Já bych se připojil k názoru, že určitě je co zlepšovat - třeba by bylo fajn, když už jako cyklista můžu s kolem jen na jednu jedinou plošinu v celém vlaku metra, aby to tam bylo jasně uvedeno. Abych se nemusel při každém nastupování doprošovat, aby mě tam lidi pustili. Jako pěšák můžu všude, tak proč brnit nebohému cyklistovi, který může použít jen jedny jediné dveře. Každopádně - jízda načerno není nic jiného, než krádež - vůči dopravnímu podniku,a le i vůči nám, kteří za službu platíme, jako by měl každý slušný člověk. |