Pavel Jůza: České dráhy vzdaly boj o cestující
Navíc bude u vlaků vyšší kategorie Eurocity obnoven zapomenutý způsob povinných místenek, odůvodněný snahou zachovat komfort cestování v těchto vlacích. To má ovšem háček - místenku lze bez problémů získat nejpozději den před plánovanou cestou (poté je k dispozici jen omezený počet tzv. expresních rezervací). Šanci tak bude mít jen ten, kdo své cesty plánuje s dostatečným předstihem. Kromě toho bude muset zájemce absolvovat dvě cesty na nádraží.
Cestující, kteří volí konkrétní spoj až podle okamžité situace, si naopak nebudou často moci zakoupit místenku ani do poloprázdného vlaku. Pokud však do takového vlaku nastoupí bez ní, cena za cestu do Brna se s dalšími doplatky a přirážkami může z původních sto čtyřiceti korun vyšplhat až na 374,- Kč (294 Kč za obyčejné jízdné, 60 Kč za EC příplatek a 20 Kč příplatek za vystavení jízdenky ve vlaku). České dráhy tak prakticky vzdávají boj o zákazníky na této lukrativní trase. Málokdo bude chtít vážit dvě cesty na nádraží s absolvováním obligátní fronty u pokladen, když mu tutéž cenu nabídne i autobus "na poslední chvíli". O tom, že ani ČD nejsou zcela přesvědčeny o smysluplnosti svého kroku, svědčí i jednoměsíční odklad nekompromisního uplatňování nových pravidel až na začátek září.
reklama