Martina Pokorná a David Pokorný: Český ráj Vás prosí o pomoc
16.6.2009
Nyní se definitivně rozhoduje, zda vpustíme kamiony do Českého ráje, jestli transkontinentální R35 povede opravdu kolem našich zahrad a domovů.
Jak asi víte z novin, Krajský úřad Libereckého kraje má k dispozici studii proveditelnosti R35. V ní srovnává 3 koridory – superseverní, severní a jižní. Kraj nejprve odmítl studii projednat s veřejností, proto jsme se rozhodli uspořádat vlastní, soukromé projednání variant v turnovském muzeu.
Mnozí z Vás se akce zúčastnili, děkujeme Vám. Pokud bude síla občanů a veřejného mínění taková jako dosud, krajská vláda ji nemůže ignorovat. Kraj podlehl soustředěné aktivitě veřejnosti a rozhodl se konečně veřejnosti představit studii proveditelnosti R35. Má se tak stát v neděli 21. června 2009, ve 13 hodin na Kozákově.
Nedělejme si iluze, že by to krajská vláda učinila, kdyby necítila tlak médií a veřejnosti.Vzhledem k tomu, že sociálnědemokratická vláda kraje hodlá protlačit tzv. severní variantu přes odpor obcí a občanů, prosíme Vás všechny, kdo nechcete aby Českým rájem vedla čtyřproudá rychlostní komunikace se vším, co k ní patří – přijďte na Kozákov ukázat krajské vládě, že nás není hrstka. Pojďme společně establishmentu ukázat sílu veřejného mínění. Další možnost s největší pravděpodobností již mít nebudete, a pak si budete moci stěžovat, že nahoře opět rozhodli bez Vás. V sázce je osud krajiny Českého ráje.
Prosíme za ČESKÝ RÁJ „Přijďte pomoci“, uvědomte si, že máte nyní velkou možnost pokusit se ovlivnit stav životního prostředí, ve kterém budete žít Vy, Vaše děti a další generace.
Děkujeme Vám, vezměte sebou děti, babičky, dědečky, psy, kočky, koně i ptactvo. Podle počasí deštníky nebo slunečníky, křesílka. Občerstvení v chatě Kozákov nebo s sebou.
reklama
Jak asi víte z novin, Krajský úřad Libereckého kraje má k dispozici studii proveditelnosti R35. V ní srovnává 3 koridory – superseverní, severní a jižní. Kraj nejprve odmítl studii projednat s veřejností, proto jsme se rozhodli uspořádat vlastní, soukromé projednání variant v turnovském muzeu.
Nedělejme si iluze, že by to krajská vláda učinila, kdyby necítila tlak médií a veřejnosti.Vzhledem k tomu, že sociálnědemokratická vláda kraje hodlá protlačit tzv. severní variantu přes odpor obcí a občanů, prosíme Vás všechny, kdo nechcete aby Českým rájem vedla čtyřproudá rychlostní komunikace se vším, co k ní patří – přijďte na Kozákov ukázat krajské vládě, že nás není hrstka. Pojďme společně establishmentu ukázat sílu veřejného mínění. Další možnost s největší pravděpodobností již mít nebudete, a pak si budete moci stěžovat, že nahoře opět rozhodli bez Vás. V sázce je osud krajiny Českého ráje.
Prosíme za ČESKÝ RÁJ „Přijďte pomoci“, uvědomte si, že máte nyní velkou možnost pokusit se ovlivnit stav životního prostředí, ve kterém budete žít Vy, Vaše děti a další generace.
Děkujeme Vám, vezměte sebou děti, babičky, dědečky, psy, kočky, koně i ptactvo. Podle počasí deštníky nebo slunečníky, křesílka. Občerstvení v chatě Kozákov nebo s sebou.
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Chce to poradne argumenty, ne jen dogmata - 24. 6. 2009 - MMMyslím, že to oč tu běží je komunikace s veřejností. To že míra zapojení veřejnosti do rozhodování je v ČR stále malá je způsobeno jednak špatnou politickou kulturou a jtaké nezájmem veřejnosti. Dokumentace k stavbě je relativně kvalitní, závěry jsou jasné: jižní varianta je vhodnější pro životní prostředí (méně narušuje krajinný ráz, ovlivňuje méně sídel), z ekonomického pohledu je levnější při výstavbě (což může být kompenzováno větší spotřebou pohonných hmot, protože severní varianta je kratší). Z hlediska dopravní obslužnosti se jeví být výhodnější severní varianta. (bohužel zcela schází větší diskuze o podpoře kolejové přepravy, protože většina nákladu kamionů by mohla být klidně převedana na železnici).Ať už dálnice vyroste kdekoliv, bude důležitá další debata nad šetrném včlenění do krajiny, umístění biokoridorů, odhlučnění apod). Dokud se s občany nebude jednat otevřeně, bude vznikat prostor pro demagogii, korupci, petice, přivazování se ke strojům. Snad to tedy nedopadne jako ve Středohoří. |