https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/cim-se-zabyva-clen-predstavenstva-cspl-a-s
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Radek Svítil: Čím se zabývá člen představenstva ČSPL a. s.

21.11.2003
Ve Fóru EkoListu byl před pár dny zveřejněn názor ing. Šefary s názvem "Čím se zabývá nezávislá senátorka". Domnívám se, že pro objasnění skutečného stavu věcí bude užitečné přičinit k němu několik poznámek (předesílám, že se zde nechci nijak vyjadřovat k smysluplnosti či nesmyslnosti různých záměrů výstavby průplavů či jezů na Labi i jinde).
 
Pan Šefara má pravdu v tom, že senátorka Seitlová v souvislosti s plánem průplavu Dunaj - Břeclav nesprávně hovoří o projektové dokumentaci, zatímco ve skutečnosti jde o studii proveditelnosti, což je skutečně nemalý rozdíl. V zájmu spravedlnosti je však třeba podotknout, že paní Seitlová tuto informaci uváděla jako doklad pokračování příprav výstavby průplavu D-O-L a záměrného dezinformování ze strany Ministerstva dopravy, pro kterážto tvrzení je stejně dobrým dokladem studie proveditelnosti jako projektová dokumentace.

Na druhou stranu ing. Šefara velmi kategoricky tvrdí věci, o jejichž správnosti by se dalo s úspěchem pochybovat. Zřejmě nejpodstatnější rozdíl mezi jeho argumenty a skutečností je otázka, zda by "Schlingova novela" usnadnila případnou výstavbu kanálu D-O-L. Přiznám se, že mi není na první pohled jasné, že "rozvoj" neznamená výstavbu nové vodní cesty. Podívejme se tedy, jak si tento pojem vykládali překladatelé návrhu zákona o vnitrozemské plavbě.

Při pohledu do "Vládního návrhu zásad zákona o vnitrozemské plavbě" najdeme mj. následující větu: "Odůvodnění: Nově oproti dosavadní právní úpravě se stanovuje působnost plavebního úřadu (v tomto případě jde o ministerstvo dopravy) v oblasti péče a rozvoj (budování) vodních cest."

Jak tedy vidno, autoři zákona v tomto případě naopak rozvoj chápali jako budování vodních cest (ostatně i ing. Šefarou zmiňovaná smlouva AGN hovoří o budování vodních cest v rámci programů rozvoje infrastruktury).

Pokud jde o "soukromé iniciativy pana Kubce", je třeba podotknout, že o výstavbu kanálu D-O-L usiluje sdružení, jehož členy jsou (dle ing. Kubce) i Spolková země Dolní Rakousko, Spolková země Vídeň, Západopomořanské vojvodství a Dolnoslezské vojvodství. Ani v tomto případě není ing. Šefara zřejmě správně informován (pokud vyloučíme možnost, že jde ze strany ing. Kubce o grandiózní mystifikaci).

Konečně tvrzení, že ČR se nezavázala usilovat o výstavbu průplavu D-O-L, je přinejmenším velmi problematické. Podrobnější rozbor této otázky může čtenář nalézt v článku D-O-L: průplav zahalený tajemstvím .


reklama

 
Radek Svítil
Autor je šéfredaktorem EkoListu po drátě
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist