Ing. Miroslav Šefara: Čím se zabývá nezávislá senátorka
Deset let trvá snaha o zlepšení plavebních podmínek na dolním Labi mezi Ústím n/L a státní hranicí ČR/SRN a deset let tuto investici, rozhodnutou vládou ČR blokuje MŽP. Poslanecká iniciativa, kterou se navrhuje do zákona 114/95 o vnitrozemské plavbě doplnit paragraf 3a, má jediný cíl - tuto situaci vyřešit a umožnit modernizaci existující vodní cesty Labe.
Paragraf 3a zní :
"Rozvoj a modernizace vodní cesty, která je součástí sítě vnitrozemských vodních cest mezinárodního významu na základě mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána, 1a) je ve veřejném zájmu. Pokud tato vodní cesta leží ve zvláště chráněném území, na činnosti související s jejím rozvojem a modernizací se zákazy stanovené podle zvláštního právního předpisu 1b) nevztahují."
-----------------------
1a) Evropská dohoda o hlavních vnitrozemských vodních cestách mezinárodního významu (AGN).
1b) Zákon č.114/92 o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
Dále budu citovat z uvedené dohody AGN z 19.01.1996, pro nás platné od 26.07.1999: V příloze I na straně 10 je v seznamu hlavních vnitrozemských vodních cest pod kódem E20 pojmenována vodní cesta Labe "E 20 Řeka Labe od Severního moře přes Hamburg, Magdeburg, Ústí n/L , Mělník a Pardubice (spojení Labe - Dunaj)".
Dále je v dohodě vysvětlivka:
"*Úseky vodních cest E, které v současné době neexistují, ale které jsou zahrnuty do odpovídajících programů rozvoje infrastruktury, jsou uvedeny v závorkách (...............)"
Z výše uvedeného vyplývá:
Závěrem bych chtěl vyslovit přesvědčení, že paní senátorka po zjištění skutečného stavu věci poopraví svá tvrzení a své zdroje bude příště pečlivěji prověřovat. Protože ekologie postavena na polopravdách a lžích ztrácí svůj lesk a zařazuje se mezi všechny ty v minulosti tolikrát zkompromitované ideologie jiných barevných odstínů.
reklama
Autor je člen představenstva ČSPL a.s. a zastupitel města Děčína