Jiří Drobilič: Co stojí za úspěchy energetického gigantu Čez a jeho vlajkových lodí Dukovan a Temelínu
6.3.2007
Pod záminkou vojenské služby , se na jejich výstavbě značně podíleli tisíce nuceně nasazených mladých mužů. V případě elektrárny Dukovany zřídil stát vojenský útvar 5198 Kramolín,který po mnoho let zajišťoval neustálý přísun muklů, na ty nejhorší a nejrizikovější práce . Každý rok si rozebíraly dodavatelské firmy až 600 nových zaměstnanců , směšný plat přeposílaly na velení útvaru, který s těchto prostředků hradil veškerý svůj provoz .Já jsem byl vojenským zaměstnancem Škody Plzeň a pracoval jsem postupně jako ostraha na reaktorovém sále, montér na reaktoru ,na garančních opravách v ochranné zóně čtvrtého bloku a nakonec jako dispečer na betonárce a také laborant zkoušek betonu. Podotýkám , že jsem byl voják základní služby a vyučený zedník . S čistým svědomím tedy mohu prohlásit , že České jaderné reaktory montovali mimo jiné taky vojáci základní služby a tedy zedníci , zemědělci, apod.
Můj názor tedy zní, nedivím se Rakušanům, osobně jsem dělal důležité věci při montáži posledního bloku v Dukovanech a nemám s toho dobrý pocit. Vojenský útvar 5198 Kramolín ukončil svou činnost s dostavbou Dukovan a poté se přestěhoval do Temelína , kde vše pokračovalo na novo. Celou tuto netradiční vojenskou službu , jsem spracoval do knižní podoby- Jaderní Baroni- literatura faktu a do dnešního dne jsem nenašel zájemce o její vydání.
reklama
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
ZTRACENÁ LÉTA - 17. 8. 2011 - Zdeněk Hons8. rota byla myslím tady: 49.134536,16.12396 (google mapy) Ale pravda, už si to také moc nepamatuju, byl jsem tam 1980,81. |