Petr Harnoc: Hejtmani by měli více naslouchat
Zavádění alternativních paliv v dopravě nařizují tyto dokumenty:
Evropská komise: Přezkum Bílé knihy Evropské komise o dopravě v polovině období, COM(2006) 314 (22.6.2006) ( …evropská energetická politika se musí zaměřit na dopravní politiky, které omezí spotřebu energie postupným nahrazením nafty jinými palivy jako např. bio-pohonnými hmotami, zemním plynem, vodíkem )
Evropský parlament a Rada: Směrnice o podpoře čistých vozidel v silniční dopravě COM(2005) 634 (prosinec 2005) kde se uvádí, že operátoři veřejné dopravy musí nakupovat jednu třetinu čistých vozidel EEV.
UITP – Světová asociace veřejné dopravy: The role of public transport to reduce emissions and improve energy efficiency (březen 2006)
Směrnice Evropského parlamentu a Rady 2005/55/ES – o vozidlech zvláště šetřící životní prostředí – EEV, kde patří i pohon na zemní plyn.
Evropská komise: Thematic Strategy on air pollution COM(2005) 446, (z 21.9.2005)
OECD: Policy Instruments for Achieving Environmentally Sustainable Transport
Vláda České republiky: Program podpory alternativních paliv v dopravě – zemní plyn (květen 2005)
Dopravce DPÚK je průkopníkem v užití alternativních paliv v České republice a v Ústeckém kraji. Je aktivním členem UITP - světové organizace veřejné dopravy a prezentuje udržitelnou veřejnou dopravu provozovanou s flotilou autobusů na stlačený zemní plyn na konferencích UITP.
Také UITP přebírá tyto zkušenosti DPÚK v pracovních skupinách CNG a v posledních dokumentech UITP jsou pasáže o nutnosti aktivního užití alternativních paliv ve veřejné dopravě (březen 2006 – The role of public transport to reduce emissions and improve energy efficiency)
reklama