Jiří Študent ml.: Jsou obce připraveny na budoucí výzvy v odpadovém hospodářství?
Redakce odborného časopisu Odpadové fórum opět mapuje stav odpadového hospodářství v českých městech a obcích. Výsledky dotazníku mají za cíl přinést základní orientací, jak jednotlivé municipality přistupují k zajištění odpadového hospodářství a současně jak se připravují na budoucí výzvy. Rok 2024 představuje pro Česko zásadní milník, kdy již nebude možné na skládky ukládat využitelné a recyklovatelné dopady.
„Zákaz skládkování je všeobecně znám a je platný již od roku 2014, nyní se tak nacházíme v polovině přípravného období, tak nás přirozeně zajímá, jak se municipality na tento moment připravují,“ uvádí šéfredaktor časopisu Odpadové fórum Jiří Študent a dodává „Pochopitelně nás čekají další výzvy v souvislosti s přechodem na cirkulární ekonomiku, kdy budeme muset skutečně recyklovat, jen třídit stačit nebude.“
Dotazník tak obsahuje například otázky týkající se analýzy odpadů, nákladů na tříděný sběr včetně možnosti dalšího nakládání s ním, aktivit z pohledu prevence vzniku odpadů, zohledňování environmentálních aspektů ve veřejných zakázkách a v neposlední řadě odděleného sběru jedlých olejů a tuků, který bude platný od 1. ledna 2020.
„Minulý rok se podobné ankety zúčastnilo více jak 1 200 zástupců měst a obcí. Letos věříme, že se nám podaří výsledek minimálně zopakovat a získáme tak věrohodný a kvalitní zdroj informací,“ komentuje loňský průzkum pan Študent a uzavírá „Letošní ankety, která je dostupná na portálu www.TretiRuka.cz, je možné se zúčastnit do 10. dubna. Výsledky pak plánujeme zveřejnit v květnovém čísle časopisu, které se tematicky zaměří na sběr a svoz odpadů.“
Časopis Odpadové fórum mimo odpadové problematiky pokrývá i oblast ochrany ovzduší a vod, chemických látek, EIA/SEI, IPPC, hluku a další oblasti souvisejících s dopady činností podniků na životní prostředí. Časopis se zaměřuje na měnící se kontext evropské politiky životního prostředí a přináší komplexní informace, sleduje vývoj legislativy, upozorňuje na povinnosti, dotační příležitosti nebo školení.
reklama