Adin Vyhlídka: Komu mají sloužit cyklostezky?
8.7.2010
Síť cyklotras v údolí řeky Bečvy je už teď jedna z nejhustších v Olomouckém kraji. Stejnojmenná cyklostezka by navíc v budoucnu měla na Přerovsku propojit desítky obcí a stát se jednou z nejdelších tuzemských značených tras. Skutečnost je ovšem poněkud jiná. Speciálně úseky od Přerova do Lipníku nad Bečvou nejsou patřičně označeny a co je mnohem horší, běžně na těchto úsecích jezdí motorová vozidla, myslím tím osobní automobily, motocykly a zemědělské stroje.
Pokud to s „cyklostezkou Bečva“ myslí páni starostové s přerovským primátorem Lajtochem vážně, měli by naprosto jasně a zřetelně označit každý úsek této asfaltové trasy, zajistit pravidelné kontroly a trestat řidiče, kteří nerespektují dopravní značení.
reklama
|
||
Přerovský primátor Lajtoch tuto asfaltku slavnostně otevíral před čtyřmi lety za asistence kabelové televize Přerov jako „cyklostezku“, přesto nebyla do dnešní doby řádně označená a prakticky zůstala bezprizorním, zaasfaltovaným břehem Bečvy k libovolnému používání i motorovým vozidlům. V poslední době projevily zvýšený zájem všechny obce a města, jejichž územím tato trasa prochází, o využití dotace na podporu a úpravy cyklistických tras. Zatím ovšem žádný pokrok není znatelný, spíš narůstá na březích Bečvy provoz motorových vozidel. Těšíme se na nápravu, skutečnou nápravu, nikoliv na neustálé řečnění o nějaké cyklo-utopii.
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Daň z kola - 13. 7. 2010 - BedřichCopak si je neplatí? Z čeho asipak jsou financovány ty cyklostezky....přeci z daní....Silnice jim jsou určeny stejně jako motorovým vozidlům, některé jim jsou všek zakázány(např.dálnice) no a stejně tak jsou asfaltky zakázány pro motorová vozidla....Pánové nadávejte na to, že se při dnešní společnosti budují silnice v ČR mnohem dráž, než jinde a ani nejsou opatřeny pruhem pro cyklisty..A ono je to také hlavně o toleranci: řidič "primitiv A" motorového vozidla neschopen ani díky své lenosti pořádně sledovat dění na komunikaci a obtěžován reakcí na složitější dopravní situaci, jako je předjíždění cyklisty a nebo "primitiv B" cyklista myslící si, že pruh je celý jeho a jede u středové čáry a nebo nejlépe s dvěma kamarády vedle sebe...nejhorší je pak, když se primitiv A a B setkají.... To, že si sednete do auta neznamená, že jste na silnici pánem - patří Vám silnice /spíše nepatří/ stejně jako cyklistovi, bruslařovi, motorkářovi i chodci či traktoristovi(pokud tam nemá zákaz) a každý z nich se musí chovat dle určitých pravidel...zbytek už je jen o tom, co má kdo v hlavě. On se svět netočí jen okolo V8s, víte? A nejste-li schopni reagovat na vývoj společnosti, budete to mít čím dál těžší....Hazký den |