https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/komu-maji-slouzit-cyklostezky?ids%5Bx435e8e3705fb5b796242439e9db6de58%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Adin Vyhlídka: Komu mají sloužit cyklostezky?

8.7.2010
Síť cyklotras v údolí řeky Bečvy je už teď jedna z nejhustších v Olomouckém kraji. Stejnojmenná cyklostezka by navíc v budoucnu měla na Přerovsku propojit desítky obcí a stát se jednou z nejdelších tuzemských značených tras. Skutečnost je ovšem poněkud jiná. Speciálně úseky od Přerova do Lipníku nad Bečvou nejsou patřičně označeny a co je mnohem horší, běžně na těchto úsecích jezdí motorová vozidla, myslím tím osobní automobily, motocykly a zemědělské stroje.
 
Cyklostezka v Přerově
Pokud to s „cyklostezkou Bečva“ myslí páni starostové s přerovským primátorem Lajtochem vážně, měli by naprosto jasně a zřetelně označit každý úsek této asfaltové trasy, zajistit pravidelné kontroly a trestat řidiče, kteří nerespektují dopravní značení.

Přerovský primátor Lajtoch tuto asfaltku slavnostně otevíral před čtyřmi lety za asistence kabelové televize Přerov jako „cyklostezku“, přesto nebyla do dnešní doby řádně označená a prakticky zůstala bezprizorním, zaasfaltovaným břehem Bečvy k libovolnému používání i motorovým vozidlům. V poslední době projevily zvýšený zájem všechny obce a města, jejichž územím tato trasa prochází, o využití dotace na podporu a úpravy cyklistických tras. Zatím ovšem žádný pokrok není znatelný, spíš narůstá na březích Bečvy provoz motorových vozidel. Těšíme se na nápravu, skutečnou nápravu, nikoliv na neustálé řečnění o nějaké cyklo-utopii.


reklama

 
Adin Vyhlídka
Autor je čtenářem Ekolistu.cz
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Daň z kola - 13. 7. 2010 - Bedřich

Copak si je neplatí? Z čeho asipak jsou financovány ty cyklostezky....přeci z daní....Silnice jim jsou určeny stejně jako motorovým vozidlům, některé jim jsou všek zakázány(např.dálnice) no a stejně tak jsou asfaltky zakázány pro motorová vozidla....

Pánové nadávejte na to, že se při dnešní společnosti budují silnice v ČR mnohem dráž, než jinde a ani nejsou opatřeny pruhem pro cyklisty..A ono je to také hlavně o toleranci: řidič "primitiv A" motorového vozidla neschopen ani díky své lenosti pořádně sledovat dění na komunikaci a obtěžován reakcí na složitější dopravní situaci, jako je předjíždění cyklisty a nebo "primitiv B" cyklista myslící si, že pruh je celý jeho a jede u středové čáry a nebo nejlépe s dvěma kamarády vedle sebe...nejhorší je pak, když se primitiv A a B setkají....

To, že si sednete do auta neznamená, že jste na silnici pánem - patří Vám silnice /spíše nepatří/ stejně jako cyklistovi, bruslařovi, motorkářovi i chodci či traktoristovi(pokud tam nemá zákaz) a každý z nich se musí chovat dle určitých pravidel...zbytek už je jen o tom, co má kdo v hlavě.

On se svět netočí jen okolo V8s, víte? A nejste-li schopni reagovat na vývoj společnosti, budete to mít čím dál těžší....Hazký den

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist