Adin Vyhlídka: Komu mají sloužit cyklostezky?
8.7.2010
Síť cyklotras v údolí řeky Bečvy je už teď jedna z nejhustších v Olomouckém kraji. Stejnojmenná cyklostezka by navíc v budoucnu měla na Přerovsku propojit desítky obcí a stát se jednou z nejdelších tuzemských značených tras. Skutečnost je ovšem poněkud jiná. Speciálně úseky od Přerova do Lipníku nad Bečvou nejsou patřičně označeny a co je mnohem horší, běžně na těchto úsecích jezdí motorová vozidla, myslím tím osobní automobily, motocykly a zemědělské stroje.
Pokud to s „cyklostezkou Bečva“ myslí páni starostové s přerovským primátorem Lajtochem vážně, měli by naprosto jasně a zřetelně označit každý úsek této asfaltové trasy, zajistit pravidelné kontroly a trestat řidiče, kteří nerespektují dopravní značení.
reklama
|
||
Přerovský primátor Lajtoch tuto asfaltku slavnostně otevíral před čtyřmi lety za asistence kabelové televize Přerov jako „cyklostezku“, přesto nebyla do dnešní doby řádně označená a prakticky zůstala bezprizorním, zaasfaltovaným břehem Bečvy k libovolnému používání i motorovým vozidlům. V poslední době projevily zvýšený zájem všechny obce a města, jejichž územím tato trasa prochází, o využití dotace na podporu a úpravy cyklistických tras. Zatím ovšem žádný pokrok není znatelný, spíš narůstá na březích Bečvy provoz motorových vozidel. Těšíme se na nápravu, skutečnou nápravu, nikoliv na neustálé řečnění o nějaké cyklo-utopii.
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Daň z kola - 13. 7. 2010 - fafnirNo práv+ Bedřichu:"každý z nich se musí chovat dle určitých pravidel"Dalo by se říci,že jsem vše trojí:řidič auta,cyklista i chodec.A snažím se chovat tak,abych se vcítil do pocitů a možností dalších dvou druhů dopravy,když jsem na kole,uvažuji možnosti jak řidiče tak chodce.Co se týče cyklostezek,tedy čistýchcyklostezek,tak tam nemá nikdo jiný co dělat.Ani auto ,ale ani mamina s kočárkem.A je li v blízkosti cyklostezka,nemá cyklista co dělat na silnici.Toto řešení je zhusta vidět v Rakousku a Německu.A tam mají ještě navíc Treppelweg(cestu pro pěší),tam by cyklistu hnali na policii. |