Mgr. Pavel Činčera: Kostlivci
4.11.2003
Myslím, že bylo již několikrát prokázáno, že lodní doprava si se silniční nekonkuruje. Těžko lze předpokládat, že pružná, rychlá a spolehlivá automobilová nákladní doprava, která se navíc dostane přesně až na místo určení, může být nahrazena lodní.
Druhy nákladů přepravovaných lodní dopravou na kamionovou dopravu v drtivé většině nepřešly. Šlo o přepravu velkých objemů především sypkých materiálů a to ve velké míře uhlí. Proto jsem přesvědčen, že z útlumu lodní dopravy v ČR kamionová doprava neprofituje. Kdo na ní vydělává je nepochybně nákladní doprava ČD, která převzala velkou část přepravovaných nákladů lodní dopravy (především energetické uhlí pro české elektrárny).
reklama
Osobně musím říci, že si myslím, že je to k přírodě šetrnější - je využívána již vybudovaná infrastruktura, příjmy z nákladní dopravy slouží z části k dotování osobní železniční dopravy. Argumentu se zvýhodněním německých drah nerozumím, mám pravděpodobně málo informací. Nevím kde a proč probíhá zmiňované překládání nákladů z českých lodí na německé dráhy.
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk