https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/likvidovat-stare-auto?ids%5Bx8ee60bcc8abc0c11b566fbef3874b836%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jeroným Knížek: Likvidovat staré auto?

17.5.2009
Mám Š-105L v provozu od r. 1984 a v dobrém stavu, žiji v Praze, je mi 80 roků, řidičák mám 60 roků na vše mimo autobusu, špatně chodím (gonarthrosis), ale jinak jsem vcelku fit.
 
Pravidelně nechávám vůz udržovat, jezdím nejvýše 90 km/h a spotřeba speciálu nikdy nebyla vyšší než 6 l/100km (byla i pod 5 l, spaliny pod normou), auto má najeto kolem 70 tisíc km. V posledních letech ujedu ročně max. 1000 km - jen k údržbě hrobu (už nezvládáme pěší cestu k autobusu a zpět), na jiné auto nemáme. Z toho si činím závěr - takovým provozem snad nemohu zhoršovat prostředí a není tedy na místě paušálně trvat na likvidaci všech starších aut. Dále mne zajímá, až nebudu schopen řídit, kam a za kolik mohu předat auto k likvidaci, zda z něho mohu některé pro chod nedůležité díly odejmout. Mám dojem, že by se měla brát v úvahu péče a ekologická jízda řidiče - rozdíl mezi necitlivou jízdou oproti ekonomické a ohleduplné;  oceňuje se nějak vliv řidiče bez přestupků?
reklama

 
Jeroným Knížek
autor je pražským občanem a celoživotním řidičem
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

sociální aspekty dopravy - 26. 5. 2009 - fafnir

Ivan Sommer
ano ,o tom jste mluvil s okresním hejtmanem,jako ve Švejkovi.Jsou dva možné pohledy na bezpečnost vozidel.Jeden z okna autobusu a kanceláře,studiem statistik.Druhý praxí od volantu,a tím co denně vidím,a také strojařskou znalostí a praxí.A to operování Hanzelkou a Zikmundem silně zavání účelovostí a senilitou.Pokud vím,tak se dokonce v r.1909 zůčastnili vozy Laurin a Klement závodu Petrohrad Sevastopola a také dojely.Ba dokonce vyhrály.To však rozhodně není argument pro pasivní bezpečnost toho auta.Ostatně pokud vím tak H+Z svoji tatro v Charůmu měnili,protože tu starou zlikvidovali.Můžete mít svoji 120 složenou ze spousty nových náhradních dílů,ale crash test je objektivní záležitost,a mladý blbec v méně odolném voze se zabije snadněji,než ve voze odolném,při stejně silném nárazu.I kdyby jste to stokrát probral s náměstkem primátora.A starý kloboučník jedoucí prostředkem silnice celou 60km rychlostí a znemožňující svým chováním přehled na silnici a předjetí,je zase hrozba pro své okolí.A může mít auto staré i nové.Jenom v tom novém ta pomalá rána tolik nebolí.Takže to klidně proberte s náměstkem primátora,jezděte tramwaí,nebo jinou HD,ale v zájmu vlastního bezpečí a bezpečí ostatních raději žádné auto neřiďte.Nebo radikálně změňte svůj způsob řidičského myšlení.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist