Jeroným Knížek: Likvidovat staré auto?
17.5.2009
Mám Š-105L v provozu od r. 1984 a v dobrém stavu, žiji v Praze, je mi 80 roků, řidičák mám 60 roků na vše mimo autobusu, špatně chodím (gonarthrosis), ale jinak jsem vcelku fit.
Pravidelně nechávám vůz udržovat, jezdím nejvýše 90 km/h a spotřeba speciálu nikdy nebyla vyšší než 6 l/100km (byla i pod 5 l, spaliny pod normou), auto má najeto kolem 70 tisíc km. V posledních letech ujedu ročně max. 1000 km - jen k údržbě hrobu (už nezvládáme pěší cestu k autobusu a zpět), na jiné auto nemáme. Z toho si činím závěr - takovým provozem snad nemohu zhoršovat prostředí a není tedy na místě paušálně trvat na likvidaci všech starších aut. Dále mne zajímá, až nebudu schopen řídit, kam a za kolik mohu předat auto k likvidaci, zda z něho mohu některé pro chod nedůležité díly odejmout. Mám dojem, že by se měla brát v úvahu péče a ekologická jízda řidiče - rozdíl mezi necitlivou jízdou oproti ekonomické a ohleduplné; oceňuje se nějak vliv řidiče bez přestupků?
reklama
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Diskriminace důchodců - ageismus ?. - 22. 5. 2009 - fafnirAno pane Sommereve sváteční pohodě najezdím pouze5000- 6000 km měsíčně.Nikoli ročně,měsíčně.A to jak po Praze tak od KV po Košice,sem tam Německo,Rakousko, Italie.Povolání :cesťák,nebo fachberatter,chcete li. Ale mám pocit,že jste neporozuměl napsanému:Mladý řidič,staré auto,smrtelný mix.Druhý smrtelný mix,staré auto,starý kloboučník nebo čepičář.Mám to za těch 40 let za volantem a něco kolem milionu kilometrů dostatečně odpozorováno. S tou první částí,o sbírání zkušeností s vámi nelze než souhlasit. V další nikoliv.Zeptejte se záchranářů.Nejde o škrábanec,jde o bezpečnostní standardy vozidla.Š 105,120,Žiguli a podobné vozy nemají airbagy,prorezavělá karoserie nemá tu pevnost,motor bývá výkonnější než brzdy,o ABS se dá jen snít.K tomu mladá ,nezkušená a nevyježděná krev,výsledek:pomníčky u kraje cest. |