https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/likvidovat-stare-auto?ids%5Bx91e61809b511a57b402b3c85eb04fc30%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Jeroným Knížek: Likvidovat staré auto?

17.5.2009
Mám Š-105L v provozu od r. 1984 a v dobrém stavu, žiji v Praze, je mi 80 roků, řidičák mám 60 roků na vše mimo autobusu, špatně chodím (gonarthrosis), ale jinak jsem vcelku fit.
 
Pravidelně nechávám vůz udržovat, jezdím nejvýše 90 km/h a spotřeba speciálu nikdy nebyla vyšší než 6 l/100km (byla i pod 5 l, spaliny pod normou), auto má najeto kolem 70 tisíc km. V posledních letech ujedu ročně max. 1000 km - jen k údržbě hrobu (už nezvládáme pěší cestu k autobusu a zpět), na jiné auto nemáme. Z toho si činím závěr - takovým provozem snad nemohu zhoršovat prostředí a není tedy na místě paušálně trvat na likvidaci všech starších aut. Dále mne zajímá, až nebudu schopen řídit, kam a za kolik mohu předat auto k likvidaci, zda z něho mohu některé pro chod nedůležité díly odejmout. Mám dojem, že by se měla brát v úvahu péče a ekologická jízda řidiče - rozdíl mezi necitlivou jízdou oproti ekonomické a ohleduplné;  oceňuje se nějak vliv řidiče bez přestupků?
reklama

 
Jeroným Knížek
autor je pražským občanem a celoživotním řidičem
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Diskriminace důchodců - ageismus ?. - 22. 5. 2009 - fafnir

Ano pane Sommere
ve sváteční pohodě najezdím pouze5000- 6000 km měsíčně.Nikoli ročně,měsíčně.A to jak po Praze tak od KV po Košice,sem tam Německo,Rakousko, Italie.Povolání :cesťák,nebo fachberatter,chcete li.
Ale mám pocit,že jste neporozuměl napsanému:Mladý řidič,staré auto,smrtelný mix.Druhý smrtelný mix,staré auto,starý kloboučník nebo čepičář.Mám to za těch 40 let za volantem a něco kolem milionu kilometrů dostatečně odpozorováno.
S tou první částí,o sbírání zkušeností s vámi nelze než souhlasit.
V další nikoliv.Zeptejte se záchranářů.Nejde o škrábanec,jde o bezpečnostní standardy vozidla.Š 105,120,Žiguli a podobné vozy nemají airbagy,prorezavělá karoserie nemá tu pevnost,motor bývá výkonnější než brzdy,o ABS se dá jen snít.K tomu mladá ,nezkušená a nevyježděná krev,výsledek:pomníčky u kraje cest.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist