Jeroným Knížek: Likvidovat staré auto?
17.5.2009
Mám Š-105L v provozu od r. 1984 a v dobrém stavu, žiji v Praze, je mi 80 roků, řidičák mám 60 roků na vše mimo autobusu, špatně chodím (gonarthrosis), ale jinak jsem vcelku fit.
Pravidelně nechávám vůz udržovat, jezdím nejvýše 90 km/h a spotřeba speciálu nikdy nebyla vyšší než 6 l/100km (byla i pod 5 l, spaliny pod normou), auto má najeto kolem 70 tisíc km. V posledních letech ujedu ročně max. 1000 km - jen k údržbě hrobu (už nezvládáme pěší cestu k autobusu a zpět), na jiné auto nemáme. Z toho si činím závěr - takovým provozem snad nemohu zhoršovat prostředí a není tedy na místě paušálně trvat na likvidaci všech starších aut. Dále mne zajímá, až nebudu schopen řídit, kam a za kolik mohu předat auto k likvidaci, zda z něho mohu některé pro chod nedůležité díly odejmout. Mám dojem, že by se měla brát v úvahu péče a ekologická jízda řidiče - rozdíl mezi necitlivou jízdou oproti ekonomické a ohleduplné; oceňuje se nějak vliv řidiče bez přestupků?
reklama
reklama
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
stáří autora ? - 26. 5. 2009 - Ivan Sommerfafnir. Všiml jste si vůbec, že autor nám sděluje, že má 80 let. Naznačujete mu nakonec, aby už "vypadl" ze silnice? Tato dikuse totiž není jen mezi námi. Skoro nevěřil věku, ale znám ještě staršího řidiče, náhodou bývalého ředitele Dopravního podniku.Jak jezdím já nebo vy, není podstatné. |