Snaha Evropské komise o to, aby se domácnosti zapojily do snah o zachování klimatu, je jistě chvályhodná, ale z realizace je vidět, že ani samotná EK si není jistá v chování šetrném k životnímu prostředí. Kolega Hugo Charvát z tiskové konference přinesl dvacetistránkový materiál, který byl však vytištěn jednostranně. Kdyby EK použila oboustranný tisk - což sama ve svých materiálech doporučuje, viz
bod 6, ušetřila by polovinu papírů.
Mohla by ušetřit mnohem více. Kromě těchto materiálů si kolega z tiskové konference donesl CD s těmi samými materiály. Přidanou hodnotou CDčka bylo pět fotek ze zahájení kampaně v EU a několik log kampaně. Škoda, že EK nezřídila na svých stránkách nějakou sekci pro novináře, kam mohla fotky nahrát. Ušetřila by desítky CD. Jen pro dokreslení: onen dvacetistránkový materiál je ten samý, jako je na CD i na
webu EK (byť ten tištěný se liší děsnou jazykovou korekturou).
S jazykem má problémy i webová stránka. Hned na titulu skvěle zapamatovatelné domény http://ec.europa.eu/environment/climat/campaign/ si můžete vybrat jazyk čečtinu nebo slovenčinu.
Jako detail bych viděl to, že avizovaná uhlíková kalkulačka má dva dny skluz se zveřejněním. Přitom například v anglické mutaci ji naleznete, viz zde.
Jak jsem se v pondělí ráno těšil, co skvělého kolega přinese, tak teď kroutím hlavou nad tím, jak je věc odbytá. Ladislav Miko prý na tiskové konferenci říkal, že se rozhodovalo mezi tím dát peníze na tuto kampaň nebo za ně nakoupit emisní povolenky. Škoda, že se nekoupily ty povolenky.
Přečtěte si reakci Jakuba Kašpara, ředitele odboru vnějších vztahů MŽP.
reklama