https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/michal-kucera-kdo-dojede-na-ekodan-za-deset-let-stara-auta
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Michal Kučera: Kdo dojede na ekodaň za deset let stará auta?

19.5.2015
Našim cílem je zlepšit ovzduší v Česku. Mají na to ale dojet majitelé deset let starého
auta?
Našim cílem je zlepšit ovzduší v Česku. Mají na to ale dojet majitelé deset let starého auta?
Licence | Všechna práva vyhrazena. Další šíření je možné jen se souhlasem autora
Hra na ekologii se české vládě nedaří. Je předem jasné, kdo vytáhne nejkratší sirku. Nebude to automobilová lobby, ministr životního prostředí za ANO Richard Brabec, ani vláda. Budou to čeští občané.
 

Záměr vlády zavést ekologickou daň na auta stará deset let dokazuje, že životní prostředí pro ni zůstává stále na posledním místě. Omladit skladbu aut na českých silnicích je potřeba. Ale ne nesmyslným a nespravedlivým zákonem, který slouží jen k vybírání dalších peněz od lidí. A jehož efekt může být navíc úplně opačný.

Představme si jednoduchou situaci. Pan Novák má patnáct let staré auto a uvažuje, že si koupí novější model. Finančně stačí na vozy vyrobené před deseti lety. Těší se, že bude mít lepší auto, které bude i šetrnější k životnímu prostředí. V bazaru mu řeknou, že za takový vůz přirazí navíc ekologickou daň. To se panu Novákovi nevyplatí. A tak se vrací domů se svým starým autem.

Čistému a dýchatelnému ovzduší vraky na silnicích neprospívají. Na ně se však už ekologická daň vztahuje. Pokud chce ministr Brabec řešit otázku staršího vozového parku, měl by majitele aut pozitivně motivovat, a ne trestat. Zvyšovat daně, které se tváří jako ekologické, je navíc nespravedlivé. Trestá všechny řidiče, ať už jezdí autem pravidelně, nebo ho využívají jednou měsíčně.

Našim cílem je zlepšit ovzduší v Česku. Mají na to ale dojet majitelé deset let starého auta? Co bude dál, budou platit ti, co mají v domácnosti auta dvě? Výmysl ministerstva životního prostředí považuji za úspěšný lobbing automobilek, který ekologii nepomůže. A nepomůže ani obměně aut, natožpak lidem, co dojíždí za prací. Proto doporučím poslaneckému klubu TOP 09, aby návrh nepodpořil.


reklama

 
Michal Kučera
Autor je poslanec TOP 09 za Ústecký kraj
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

 
reklama


Pražská EVVOluce

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist