Petiční výbor, Jana Pálková: Otevřený dopis hejtmanovi Jihomoravského kraje Stanislavu Juránkovi
22.10.2008
Vážený pane hejtmane,
Není však přijatelné, abyste se vy a další vysocí představitelé Jihomoravského kraje, pokoušeli vymlouvat a shazovat vinu za dlouhodobě neřešené dluhy státu i kraje na jiné občany, a to na ty, kteří se zcela oprávněně cítí ohroženi návrhem na vedení tranzitní silnice R43 přes Bystrc, Bosonohy a další brněnské městské části. Občanů, kteří podepsali petici proti této variantě, je více než 37 tisíc. Je zcela politicky neodpovědné stavět proti sobě skupiny občanů nebo jednotlivé obce. Právo na ochranu před negativními dopady tranzitní dopravy mají přece všichni stejné. Tím, že dlouhodobě bráníte vyhledání trasy pro R43 mimo osídlená území, vlastně vy bráníte nalezení konsensuálního řešení, které jediné může stavbu urychlit. Jsme přesvědčeni, že stavba R43 na sever od Kuřimi není zablokována sporem o trasování kolem Brna a mohla být již dávno připravena. Žádáme Vás proto, abyste se jako nejvyšší představitel stavěl ke všem občanům kraje stejně spravedlivě.
reklama
se znepokojením jsme si přečetli Vaše výroky zveřejněné v souvislosti s blokádou silnice 1/43 v Kuřimi a Lipůvce. Občané těchto i dalších obcí, kterými prochází tato frekventovaná silnice, si jistě zaslouží co nejrychlejší řešení a odvedení této, z jejich pohledu tranzitní dopravy, mimo obydlené území.
reklama
Petiční výbor, Jana Pálková
petice za obchvat města Brna a proti vedení R43 přes město Brno
petice za obchvat města Brna a proti vedení R43 přes město Brno
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou
diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem
Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného
textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.
Online diskuse
Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Současný stav fafnir, honza - 30. 10. 2008 - Ivan SommerBylo by asi účelné pokračovat v diskusi nad mapou. Jinak se může mimobrněnským jevit záměr poněkud neprůhledný, protože se v místní situaci samozřejmě nevyznají. Doporučuji alespoň se podívat na internetovou stránku Brna www.brno.cz, kde jsou uvedeny údaje o všech 29 úřadech (radnic) městských částí. Bystrc je jednou z nich, postiženo bude více. Je tam také zobrazena část záměru R43.Nick Honza názorně předvádí, jak se některé městské části nevraživě (včetně podobných nezdvořilých výpadů) stavěly proti sobě, protože možností vésti dopravu městem je více. Všechny jsou však pro obyvatele značně nepříjemné. Průtah přes Bystrc tedy neznamená odvedení dopravy z města, jak se snaží nick „Honza“ namlouvat, ale pouze jinými částmi města. Vlastně jsem již odpověděl dříve, v čem vidím příčinu potíží. Dopravní infrastrukturu města je účelné plánovat s výhledem desítky let s obchvaty dosti daleko, což se v Brně nestalo. Město přerostlo historické plány např. ze 40.let, došlo také ke změně začlenění státu v Evropě, záměry se měnily naprosto protichůdně. Opravdu k Bystrci vedly cesty už dříve, jak nick „Honza“ tvrdí. První písemnost o existenci Bystrce se dochovala ze 14. století. Jenže tehdy ani sídliště ani dálnice neexistovaly. Objekty rozestavěné dálnice z dob protektorátu byly postupně zbourány, dokončení se tedy nepředpokládalo. Prý z toho pochází současný český název pro komunikaci typu dálnice – zúžením „dál nic“. V Evropě to bývaly většinou „autostrády“. Odborníci však tvrdí, že termín dálnice vytvořili v generálním štábu armády. Stávající komunikace měla sloužit k napojení velké údajně až stotisícové aglomerace, k jejímuž dostavění nedošlo a je otázkou, zda se tak stane. Něco jako dálnice ke Slušovicím u Zlína. Co se týče 80 000 obyvatel, označení Bystrc jsem nepoužil, takže nick „Honza“ se asi zamotal ve svých ve svých kombinacích o lžích. Proč se domnívá, že Bystrc má 80 000 obyvatel? |