Petiční výbor, Jana Pálková: Otevřený dopis ministrovi dopravy ČR Aleši Řebíčkovi
je nepochybně ostudou, že druhé největší město republiky, Brno, je dramaticky přetíženo dopravou. Brno nemá obchvat a veškerá tranzitní doprava musí jet městem. Tranzitní doprava po vstupu do EU dramaticky narostla a dále poroste. V řadě oblastí Brna jsou překračovány zákonné limity hluku a prašnosti.
Jediným logickým řešením je vybudování obchvatu města Brna.
Každé tranzitní vozidlo, které je možné odklonit mimo město, patří na obchvat města. Kdo nepožaduje vybudování obchvatu města Brna ve skutečnosti požaduje, aby veškerá tranzitní doprava jela přes město Brno, a to škodí občanům i účastníkům dopravního provozu. Obchvat Brna požaduje i největší petice k dopravní problematice v ČR, která má přes 37 tisíc podpisů.
Budujete obchvaty pro Prahu, Olomouc, Plzeň, ale ne pro Brno? Je Brno jiné než ostatní města? Má se Brno dusit v tranzitní dopravě a jiná města ne? Budujete obchvaty pro řadu okresních měst a mnoho menších obcí a proč ne obchvat pro Brno? Je druhé největší město republiky méně důležité nebo tu snad žijí občané druhé kategorie? Jak Vaše ministerstvo i ŘSD prokazatelně ví, Ministerstvo pro místní rozvoj opakovaně potvrdilo, že koridor R43 nebyl nikdy schválen v územním plánu. Potvrdil to písemně i premiér a informaci zaslal osobně ministru dopravy (viz přílohy 1 a 2). Prokazatelně to věděl také Ing. Rupp, který donedávna vedl ŘSD v Brně (viz přílohy 3 a 4).
Je třeba vymezit koridor obchvatu města Brna.
Je třeba vymezit koridor silnice od Brna na Svitavy (a ne na Moravskou Třebovou), a to v souladu s vládním usnesením č. 741/1999, které požaduje R43 vedenou na Svitavy a které je z rozhodnutí vlády povinen vykonat i ministr dopravy.
Ministerstvo dopravy v jednání s Evropskou komisí muselo vypustit R43 včetně JZ tangenty Troubsko-Modřice z plánu na financování z Bruselu. Celkem se jedná o 52 miliard korun. Pozice Bruselu je jasná a Vám známá. Existuje závazné rozhodnutí Evropského parlamentu, které požaduje, aby silnice typu R43 byly OBCHVATY hlavních sídelních útvarů (viz také corrigendum uveřejněné v Oficiálním věstníku Evropské unie v srpnu 2006 – viz příloha č. 5).
Dá se věc s plánováním R43 změnit a získat financováni z EU?
Jak dobře víte, je to skutečně možné, pokud R43 bude navržena jako OBCHVAT Brna.
Proč to neudělat, když to pomůže celému druhému největšímu městu republiky?
Proč to neudělat, když to pomůže i těm částem města Brna, které již dnes trpí fatální chybou územního plánování, tedy tím, že Brno nemá obchvat.
Existuje reálné a rychlé řešení?
Ano, existuje.
Jak Ministerstvo dopravy ví, ŘSD navrhlo k veřejnému projednání i variantu R43 vedenou jako obchvat Lipůvky a Lažan (viz příloha č. 6).
ŘSD současně navrhlo k veřejnému projednávání i návazný severní obchvat Kuřimi, a to v návaznosti na obchvat Čebína, který je již v Boskovické brázdě (viz příloha č. 7).
Je tedy možné oddělit tranzitní dopravu od cílové dopravy do Brna? Ano, je to možné, právě v prostoru pod obchvatem Lipůvky (viz příloha č. 8).
Kombinace těchto dvou variant navržených z ŘSD dává smysl. Pak tato tranzitní doprava nezatíží ani Brno, ani Kuřim, ani Lipůvku, ani Lažany. Co víc si přát?
Nejnovější dopravní studie objednaná městem Brna potvrdila v červnu 2008 výsledky Generelu dopravy JMK z roku 2004. Podle této nové studie by po R43 jako obchvatu Brna Boskovickou Brázdou jelo přes 18 tisíc vozidel denně a v tom podstatná část nákladní dopravy. Generel dopravy JMK doložil přes 20 tisíc vozidel denně na R43 na obchvatu Brna v Boskovické brázdě.
Může si Brno dovolit ignorovat více než 15 tisíc vozidel denně a posílat tato vozidla přes Brno?
Jistě budete souhlasit, že nemůže.
R43 v Boskovické brázdě je plnohodnotný obchvat města Brna a současně splňuje podmínky Evropské unie a tím zakládá šanci na získání miliard korun z Bruselu pro potřebnou dopravní komunikaci v Brněnské aglomeraci a na Jižní Moravě, která je také závazkem ČR k Evropské unii a na návrh Ministerstva dopravy současí transevropské sítě TEN-T.
Je nutné, aby se přestaly hrát politické hrátky, kdy z nepochopitelných důvodů se v Brně a Jihomoravském kraji již přes 15 let občanům neříká pravda, argumentuje se nepravdivými údaji a zamlčuje se skutečný význam R43 jako součásti transevropské silniční sítě TEN.
Je teď ideální možnost R43 dát do územního plánu, Zásad územního rozvoje JMK, které měly být dokončeny do konce roku 2009. To je i možnost získat peníze z EU.
Situace v Brně je neudržitelná. Opakovaně se proto obracíme i na Ministerstvo dopravy, aby konalo a svou expertízou prosadilo v prostoru města Brna STANDARDNÍ ŘEŠENÍ, tj, OBCHVAT celého města Brna.
Žádáme Vás o odpověď na tento podnět v zákonné lhůtě 30 dnů.
reklama
petice za obchvat města Brna a proti vedení R43 přes město Brno
Online diskuse
Varování před gangsterskými metodami ekofašistů - 5. 11. 2008 - BéďaKdyž se to ale vezme za správný konec, zpracuje se dobrý podnikatelský plán, tak se (mimo zcela samozřejmé ždímání dotací z městských, krajských, státních a evropských rozpočtů) touto metodou dá velmi dobře uživit na účet zlých vykořisťovatelů podnikatelů i v dnešní České republice.Ano správně, založíte si nějakou tu veřejně prospěšnou společnost, dáte ji do názvu EKO, navléknete zelená trika, obklopíte se bandou zelených pošuků, nejlépe absolventů jedné z brněnských škol, a jdete na to! Jak to v praxi funguje, ukázal jeden z nejlepších televizních pořadů zaměřených na ekogangstery - v tomto případě na vyděračskou mafii vystupující pod orwellovským názvem Děti země. TV NOVA uvedla ve středu 29. října v pořadu Na vlastní oči reportáž redaktora Petra Sehnoutky Neuprosné Děti země. O tom jak si pár bezostyšných fracků udělalo z pseudoochrany životního prostředí neuvěřitelný byznys a dokonce si jej nechávají smluvně potvrdit. Přesně podle pravidel o smáčení zobáku, jak o nich psal Mario Puzzo. Jen na rozdíl od našich zelených neměli jeho fiktivní Siciliáni, ani dnešní reální vymahači z Východu tolik drzosti, aby si vyděračské příjmy nechali potvrdit smluvně! Celý článek je na http://www.virtually.cz/index.php?art=17414, Navalte prachy!!! |