Zdeněk Pauer: Otevřený dopis ministru dopravy Aleši Řebíčkovi
Začít je ale určitě nutné s postupným zlepšováním technického stavu vozidel (z hlediska bezpečnosti provozu a životního prostředí) a to za současného stavu také není reálné. Proto navrhujeme zřízení několika licencí pro rezortní kontroly stanic STK. Při opakovaném zjištění závad by podvádějící STK ztratily oprávnění k provádění kontrol technického stavu. Automobily by byly zařazeny do tříd, podle kterých by za poškozování životního prostředí platily postupně navyšované daně a některým by mohlo být odebráno právo vjezdu na dálnici. Teprve po zlepšení technického stavu vozidel bude možné odpovědně uvažovat o zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích. Vzhledem ke značně zvýšené spotřebě paliva při vyšší rychlosti a tedy i k vyššímu stupni poškozování životního prostředí a s ohledem na zvyklosti evropských zemí však nedoporučujeme zvyšovat rychlost vůbec.
reklama