Zdeněk Pauer: Otevřený dopis ministru dopravy Aleši Řebíčkovi
Začít je ale určitě nutné s postupným zlepšováním technického stavu vozidel (z hlediska bezpečnosti provozu a životního prostředí) a to za současného stavu také není reálné. Proto navrhujeme zřízení několika licencí pro rezortní kontroly stanic STK. Při opakovaném zjištění závad by podvádějící STK ztratily oprávnění k provádění kontrol technického stavu. Automobily by byly zařazeny do tříd, podle kterých by za poškozování životního prostředí platily postupně navyšované daně a některým by mohlo být odebráno právo vjezdu na dálnici. Teprve po zlepšení technického stavu vozidel bude možné odpovědně uvažovat o zvýšení maximální povolené rychlosti na dálnicích. Vzhledem ke značně zvýšené spotřebě paliva při vyšší rychlosti a tedy i k vyššímu stupni poškozování životního prostředí a s ohledem na zvyklosti evropských zemí však nedoporučujeme zvyšovat rychlost vůbec.
reklama
Online diskuse
Nesmysl rychlosti - 9. 3. 2007 - A.SigmundJe zajímavé, že o návrhu zvýšení rychlosti na našich pár kilometrech dálnic (cca 600 km) se diskutuje právě v době, kdy v sousedním Německu (cca 13 000 km)se opačně začíná mluvit o nezbytném snížení rychlosti. A tam o tom rychlém jezdění už na rozdíl od nás něco vědí.Proč to tedy asi chtějí? Možná proto, že už trochu "vidí za roh" - třeba o hluku, smradu, ničení země a zvyšování spotřeby pohonných hmot, jichž bude velmi brzy ubývat. Svět potřebuje spíš zpomalit než tenhle nesmysl!A.Sigmund |