Alice Horová a Markéta Sergejko: Otevřený dopis ministru dopravy Šimonovskému kvůli obchvatu města Náchoda
Dále je potřeba rešit problematiku dopravy místní. Doposud nebyla ani vypracována studie, která by se důkladně dopravou v Náchodě zabývala a navrhovala dílčí rešení směřující ke zklidňování dopravy v rámci ucelené koncepce.
Výstavbou obchvatu také dojde k nenávratnému zásahu do okolní krajiny, do oblasti, která je v současné době rekreační a klidovou zónou - jednou z mála v blízkém okolí Náchoda. Nejde ani pominout zhoršení životního prostředí obyvatel žijících poblíž plánované trasy obchvatu. Z těchto důvodů si myslíme, že potřebnost obchvatu není tak jednoznačná, jak to prezentuje Městský úřad v Náchodě.
Tímto dopisem Vás proto chceme informovat o připravované petici občanů, která je proti urychlení výstavby obchvatu a je pro podporu odklonu tranzitní dopravy ve směru na Trutnov. Její text je přílohou tohoto dopisu. Petici Vám doručíme po ukončení sběru podpisu.
reklama
Online diskuse
Především nedostatečně využitá železnice - 9. 2. 2006 - Jan ZemanMám za to, že autoři opomněli 1 velmi důležitou věc - železnici. Nádraží má v Náchodě umístěné mírně exentricky - severně od centra, přestože koleje vedou těsně kolem centra města. Vlaky tam ale projíždí, neboť potřebná vlaková zastávka chybí.Druhou zásadní věcí je trvající absence "náchodské" spojky, která by vlakové spojení Náchoda s Hradcem Králové zkrátila asi o 17 km proti dosavadní jízdě s jednou úvratí přes Tyniště, resp. o 3 km proti dosavadní jízdě dvěma úvratěmi přes Starkoč. Zrychlení dopravy by činilo kolem 30 minut, protože by navíc odpadly jízdy úvratí. Problémem je i trvající jednokolejnost trati Jaroměř - Hradec Králové, které je určitým úzkým hrdlem železniční dopravy mezi Hradcem a Náchodem. Tato situace se ale nemá měnit, viz návrh Gepardi MD. Konečně chybí spojka do polské Kudowy Zdroje, která by mohla výrazně zkrátit (méně již zrychlit) železniční spojení z Náchoda na Wroclav. Jan Zeman |