https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/otevreny-dopis-ministru-dopravy-simonovskemu-kvuli-obchvatu-mesta-nachoda?ids%5Bx4eb144810fd5d997b32ed77c71175086%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Alice Horová a Markéta Sergejko: Otevřený dopis ministru dopravy Šimonovskému kvůli obchvatu města Náchoda

6.2.2006
Vážený pane ministře, protože Vám v těchto dnech má být doručena petice, kterou zorganizoval Městský úřad v Náchodě a jejímž cílem je urychlení výstavby obchvatu města Náchoda, rádi bychom upozornili na to, že v Náchodě a okolí žije také nemálo občanů, kteří přesvědčení o nutnosti obchvatu nesdílejí. Doprava v Náchodě je v současné době v kritickém stavu, který je zpusobený jednak tranzitní dopravou a jednak nekoncepčností a nerešením dopravy místní.
 
Náchod leží v tesné blízkosti s Polskem, v lázenské oblasti. Polská strana zacíná preferovat zklidnování dopravy v tomto lázenském regionu a odklon tranzitní dopravy smerem na Královec - Lubawku, vzhledem k pripojení na nově budované horizontální autostrády v Polsku a na D11 v Cechách. Tuto variantu podporují také predstavitelé Královéhradeckého kraje. Pokud dojde k tomuto odklonu tranzitní dopravy (ke spokojenosti většiny obyvatel našeho regionu), značně to sníží význam a potřebnost obchvatu Náchoda.

Dále je potřeba rešit problematiku dopravy místní. Doposud nebyla ani vypracována studie, která by se důkladně dopravou v Náchodě zabývala a navrhovala dílčí rešení směřující ke zklidňování dopravy v rámci ucelené koncepce.

Výstavbou obchvatu také dojde k nenávratnému zásahu do okolní krajiny, do oblasti, která je v současné době rekreační a klidovou zónou - jednou z mála v blízkém okolí Náchoda. Nejde ani pominout zhoršení životního prostředí obyvatel žijících poblíž plánované trasy obchvatu. Z těchto důvodů si myslíme, že potřebnost obchvatu není tak jednoznačná, jak to prezentuje Městský úřad v Náchodě.

Tímto dopisem Vás proto chceme informovat o připravované petici občanů, která je proti urychlení výstavby obchvatu a je pro podporu odklonu tranzitní dopravy ve směru na Trutnov. Její text je přílohou tohoto dopisu. Petici Vám doručíme po ukončení sběru podpisu.


reklama

 
Alice Horová a Markéta Sergejko
Autorky jsou členky petičního výboru
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Především nedostatečně využitá železnice - 9. 2. 2006 - Jan Zeman

Mám za to, že autoři opomněli 1 velmi důležitou věc - železnici. Nádraží má v Náchodě umístěné mírně exentricky - severně od centra, přestože koleje vedou těsně kolem centra města. Vlaky tam ale projíždí, neboť potřebná vlaková zastávka chybí.
Druhou zásadní věcí je trvající absence "náchodské" spojky, která by vlakové spojení Náchoda s Hradcem Králové zkrátila asi o 17 km proti dosavadní jízdě s jednou úvratí přes Tyniště, resp. o 3 km proti dosavadní jízdě dvěma úvratěmi přes Starkoč. Zrychlení dopravy by činilo kolem 30 minut, protože by navíc odpadly jízdy úvratí.
Problémem je i trvající jednokolejnost trati Jaroměř - Hradec Králové, které je určitým úzkým hrdlem železniční dopravy mezi Hradcem a Náchodem. Tato situace se ale nemá měnit, viz návrh Gepardi MD.
Konečně chybí spojka do polské Kudowy Zdroje, která by mohla výrazně zkrátit (méně již zrychlit) železniční spojení z Náchoda na Wroclav.
Jan Zeman

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist