Jsem přesvědčen o tom, že hrozí reálné nebezpečí definitivního spojení
termínu ekologický aktivista s termínem ekoterorista a následně -
zjednodušená - averse proti všem ochráncům přírody.
Příčinu vidím v neustávajících akcích ekologických aktivistů proti
stavbě a dostavbám dálnic. Je nutno si uvědomit, že urychlení výstavby
dálnic na území ČR se týká značného množství občanů, kterým současný ( a
perspektivně se zvyšující ) objem dopravy přes jejich obce nebo města vadí
čím dál víc. Na tento tlak musí státní správa reagovat - jedná se o
voliče. Dále je nutno si uvědomit, že stále větší množství občanů vlastní
motorová vozidla a jízdu po dálnici považují za rychlejší, pohodlnější a
především za mnohem bezpečnější. Z uvedeného vyplývá, že množina lidí
zainteresovaných na urychleném vybudování dálniční sítě, srovnatelné s
ostatními zeměmi EU ( kde se však tyto stavby realizovaly v jiných
podmínkách), roste ( možná i geometrickou řadou). Je mi líto, ale mám
dojem, že stále větší množství lidí si klade otázku, zda bezprostřední
ohrožení života jejich a jejich dětí je ekvivalentní snahám ekologů, kteří
mnohdy ani nemají bydliště v jejich regionu - a jejich problémy tudíž
neprožívají.
Pro ilustraci svého názoru uvádím příklad s dostavbou dálnice D8, kde
se již začíná rýsovat ostrý střet mezi občany dotčeného regionu s ochránci
přírody. Doporučuji okamžitě ukončit všechny obstrukce, které se týkají
dostavby dálnice D8. Jsem přesvědčen o tom, že výstavba "tunelu Kubačka "
je z různých důvodů nerealizovatelná a její další prosazování vyvolá
soustředěný odpor obyvatel regionu, kterého se týká. Jsem přesvědčen o
tom, že tento mediálně zajímavý střet - ve kterém vyhrají obyvatelé
(voliči) regionu - by způsobil ekologickým hnutím nenapravitelnou škodu na
pověsti.
Vrcholem nevkusu a pohrdání občany dotčeného regionu panem Patrikem je
prohlášení, že pokud "projde" časově kratší varianta - bez tunelu kubačka
- tak dobu výstavby prodlouží podáváním soudníh žalob.
reklama