https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/otevreny-dopis-quotdetem-zemequot-lidi-prestante-blbnout?ids%5Bx5a8b225747fb9dae219b029e3f0fda4f%5D=1&sel_ids=1
reklama
reklama
zprávy o přírodě, životním prostředí a ekologii
Přihlášení

Karel Novák: Otevřený dopis "Dětem Země" - lidi přestaňte blbnout!!!

7.3.2005
Jsem přesvědčen o tom, že hrozí reálné nebezpečí definitivního spojení termínu ekologický aktivista s termínem ekoterorista a následně - zjednodušená - averse proti všem ochráncům přírody.
 
Příčinu vidím v neustávajících akcích ekologických aktivistů proti stavbě a dostavbám dálnic. Je nutno si uvědomit, že urychlení výstavby dálnic na území ČR se týká značného množství občanů, kterým současný ( a perspektivně se zvyšující ) objem dopravy přes jejich obce nebo města vadí čím dál víc. Na tento tlak musí státní správa reagovat - jedná se o voliče. Dále je nutno si uvědomit, že stále větší množství občanů vlastní motorová vozidla a jízdu po dálnici považují za rychlejší, pohodlnější a především za mnohem bezpečnější. Z uvedeného vyplývá, že množina lidí zainteresovaných na urychleném vybudování dálniční sítě, srovnatelné s ostatními zeměmi EU ( kde se však tyto stavby realizovaly v jiných podmínkách), roste ( možná i geometrickou řadou). Je mi líto, ale mám dojem, že stále větší množství lidí si klade otázku, zda bezprostřední ohrožení života jejich a jejich dětí je ekvivalentní snahám ekologů, kteří mnohdy ani nemají bydliště v jejich regionu - a jejich problémy tudíž neprožívají.

Pro ilustraci svého názoru uvádím příklad s dostavbou dálnice D8, kde se již začíná rýsovat ostrý střet mezi občany dotčeného regionu s ochránci přírody. Doporučuji okamžitě ukončit všechny obstrukce, které se týkají dostavby dálnice D8. Jsem přesvědčen o tom, že výstavba "tunelu Kubačka " je z různých důvodů nerealizovatelná a její další prosazování vyvolá soustředěný odpor obyvatel regionu, kterého se týká. Jsem přesvědčen o tom, že tento mediálně zajímavý střet - ve kterém vyhrají obyvatelé (voliči) regionu - by způsobil ekologickým hnutím nenapravitelnou škodu na pověsti.

Vrcholem nevkusu a pohrdání občany dotčeného regionu panem Patrikem je prohlášení, že pokud "projde" časově kratší varianta - bez tunelu kubačka - tak dobu výstavby prodlouží podáváním soudníh žalob.


reklama

 
Karel Novák
Autor je pedagog
Ekolist.cz nabízí v rubrice Názory a komentáře prostor pro otevřenou diskuzi. V žádném případě ale nejsou zde publikované texty názorem Ekolistu nebo jeho vydavatele, nýbrž jen a pouze názorem autora daného textu. Svůj názor nám můžete poslat na ekolist@ekolist.cz.

Online diskuse

Redakce Ekolistu vítá čtenářské názory, komentáře a postřehy. Tím, že zde publikujete svůj příspěvek, se ale zároveň zavazujete dodržovat pravidla diskuse. V případě porušení si redakce vyhrazuje právo smazat diskusní příspěvěk
Do diskuze se můžete zapojit po přihlášení

Zapomněli jste heslo? Změňte si je.
Přihlásit se mohou jen ti, kteří se již zaregistrovali.

Re: polemika s ohlasy - 11. 3. 2005 - Karel Novák

Jak jinak nazvat nikým nezvolené, samozvané, fanaticky extrémní ekologické
fundamentalisty, kteří využívají "mezer" v zákonech a s vědomím své naprosté
právní ani jiné nepostižitelnosti a nezodpovědnosti za své konání a jím
vzniklé škody, bezohledně terorizují obyvatele celých územních celků ?

ad1. "technický" pokrok a všeobecný příklon ke "konzumní společnosti" lze jen těžko zastavit a je tedy vhodné dopravu ze sídlištních celků co nejvíce "vyvést"

ad2. vektor dopravní obslužnosti s výstavbou dálnic a vektor požadavku ochrany životního prostředí mají velmi rozdílný směr (a bohužel i sílu). Nejsem fanatickým zastáncem automobilismu a proto odmítám i fanatismus druhé strany. S fanatismem lze dojít pouze k hořící hranici.

Problematika dálnic však byla pouze ilustrační k výzvě pro dialog o formě dalšího směřování ekologických aktivit,neboť současnu formu považuji za - problematice životního prosředí - spíše škodlivou.

reklama
Ekolist.cz je vydáván občanským sdružením BEZK. ISSN 1802-9019. Za webhosting a publikační systém TOOLKIT děkujeme Ecn studiu. Navštivte Ecomonitor.
Copyright © BEZK. Copyright © ČTK, TASR. Všechna práva vyhrazena. Publikování nebo šíření obsahu je bez předchozího souhlasu držitele autorských práv zakázáno.
TOPlist