Karel Novák: Otevřený dopis "Dětem Země" - lidi přestaňte blbnout!!!
Pro ilustraci svého názoru uvádím příklad s dostavbou dálnice D8, kde se již začíná rýsovat ostrý střet mezi občany dotčeného regionu s ochránci přírody. Doporučuji okamžitě ukončit všechny obstrukce, které se týkají dostavby dálnice D8. Jsem přesvědčen o tom, že výstavba "tunelu Kubačka " je z různých důvodů nerealizovatelná a její další prosazování vyvolá soustředěný odpor obyvatel regionu, kterého se týká. Jsem přesvědčen o tom, že tento mediálně zajímavý střet - ve kterém vyhrají obyvatelé (voliči) regionu - by způsobil ekologickým hnutím nenapravitelnou škodu na pověsti.
Vrcholem nevkusu a pohrdání občany dotčeného regionu panem Patrikem je prohlášení, že pokud "projde" časově kratší varianta - bez tunelu kubačka - tak dobu výstavby prodlouží podáváním soudníh žalob.
reklama
Online diskuse
ohlas na pana K. Nováka - 8. 3. 2005 - Jan ZemanIng.Jan Zeman,CSc. Praha 8.3.2005Pochybné argumenty pana Nováka (na otevřený dopis "Dětem Země" - lidi přestaňte blbnout) Pan K. Novák píše, že hrozí reálné nebezpečí definitivního spojení termínu ekologický aktivista s termínem ekoterorista a následně - zjednodušená - averse proti všem ochráncům přírody, prý pro častý odpor ekologických aktivistů proti výstavbě dálnic. Občané jsou prý stále více zainteresováni na výstavbě dálnic, jež má zvýšit bezpečnost silniční dopravy. Jako příklad uvádí dálnici D 8. Odmítá žaloby ekologů na nezákonnosti, kterých se dálničáři často dopouští. Podle prezidia Policie ČR je 98-99% nehod na silnicích způsobeno tzv. subjektivním faktorem, tj. hrubou a často i velmi hrubou nekázní řidičů, nikoliv stavem komunikací či vozidel. Existence či neexistence dálnice má na bezpečnost silniční dopravy zanedbatelný vliv. Pan Novák možná vychází z faktu, že na jednotku přepravního výkonu na dálniční versus nedálniční silnici je bilance dálnice 3-4x příznivější. V důsledku postavení uceleného dopravního tahu objem silniční přepravy na příslušné dálnici ale vzroste asi 3x, takže nula od nuly pojde, resp. dojde k mírnému přesunu nehodovosti z dálnice na navazující nedálniční silnice. Neuvádí též, že dálnice povzbuzuje hazardéry za volantem riskovat svůj život a bohužel nejen svůj. Ne jinak vychází jiný oblíbený dálničářský argument - úspora pohonných hmot a emisí vlivem dálnice. Měrná spotřeba a měrné emise jsou na dálnici proti nedálniční silnici asi dvoutřetinové. To ale při ztrojnásobení objemu přepravy v příslušném směru znamená jejich absolutní zdvojnásobení. Četné nezákonnosti dálničářů na stavbě dálnice D 8 a úseku přes České středohoří obzvlášť pana Nováka nezajímají. Že je oficiální trasa dálnice D 8 lepší než trasa Kubačka, ví prý z různých důvodů, které ale neuvádí. Prostě tu dálnice chce, na její trase, nákladech a škodách jí způsobených nezáleží a nesouhlasící ekologové jsou ekoteroristé. Když jde dálničářům do tuhého, vzdejte to, a možná nebudete poznačováni jako ekoteroristé. Inu, když chybí argumenty… Obvinění někoho z ekoterorismu je ale velmi vážná věc, přestože ekoterorismus a ekoterorista nikdy nebyl oficiálně definovaný. V ĆR máme jen trestný čin ohrožení životního prostředí. Já ekoterorismus chápu jako protiprávní čin, který záměrně poškozuje či ničí životní prostředí. Kde je primárním cílem poškozovat životní prostředí. I když z hlediska výsledků činnosti na životní prostředí mají k ekoterorismu rozhodně blíž dálničáři než ekologové, nikdy jsem dálničáře z ekoterorismu neobviňoval. Totiž, ač životnímu prostředí velice škodí, nečiní tak se záměrem životní prostředí poškozovat či ničit. Zkáza životního prostředí je jen vedlejším produktem jejich činnosti, která má usnadnit silniční dopravu. |